بازدید 6108

لاریجانی: تهدیدهای آمریكا عملی نیستند

وقتی 'جورج بوش' رییس‌ جمهور آمریكا بود، به روش‌های مختلف به ایران اطلاعات می‌رسید كه گویا آنان درصدد حمله به ایران هستند، ولی آیا حمله‌ای انجام شد؟ 99درصد تهدید های آمریكایی عملی نشد.
کد خبر: ۲۵۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۹ 28 June 2012
'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ آمریكایی ها ایران را همواره تهدید كرده اند، اما 99 درصد تهدیدهای آنها عملی نیست.   
 
به گزارش ایرنا، لاریجانی پنجشنبه شب طی سخنانی در 'یادواره سردار بصیرت شهید حسین بصیر' یكی از فرماندهان دوران دفاع مقدس افزود:‌ پس از 11 سپتامبر برخی كم‌عقل‌ های صحنه‌ بین‌الملل گفتند با پدیده جدیدی در منطقه مواجهیم و برای محو آن، باید اسلام سكولار را تبلیغ كنیم، اما انقلاب‌های منطقه عكس آن را نشان داد.

رییس مجلس شورای اسلامی برگزاری یادواره شهدا را - به ‌ویژه برای كسانی كه سن‌شان اجازه‌ درك انقلاب را نمی‌دهد- ، اثرگذار دانست.

لاریجانی افزود: در مراودات بین كشورها در صحنه بین‌الملل، معمولا وزرای خارجه و دیپلمات‌های كشورها با طرف‌های مختلف روابط دیپلماتیك برقرار می‌كنند و در واقع صحنه‌گردانان آشكارند، ولی یك سری عناصر پشت پرده مثل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، این مراودات را مدیریت می‌كنند.

وی اظهار داشت: در این نوع مراودات عناصر ناپیدا، موثرترند و در صحنه موجود جامعه جهانی، عناصر پیدا، مصاحبه كرده و صحنه‌گردانی می‌كنند به طور مثال وزیر خارجه‌ آمریكا برخی مواقع حرف‌های درشتی نسبت به ایران می زند ولی كسی به آن توجه نمی‌كند.

رییس قوه مقننه تصریح كرد: چرا كسی به تهدیدات آنها توجهی نمی‌كند چون این ها عناصر پیدای صحنه بین‌الملل هستند و برای سست كردن اداره كشورها چنین اظهاراتی می‌كنند.

وی افزود: وقتی 'جورج بوش' رییس‌ جمهور آمریكا بود، به روش‌های مختلف به ایران اطلاعات می‌رسید كه گویا آنان درصدد حمله به ایران هستند، ولی آیا حمله‌ای انجام شد؟ 99درصد تهدید های آمریكایی عملی نشد.

لاریجانی، شهید حاج حسین بصیر را مجاهدی در راه خدا دانست و گفت: شهدا نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و عالم به دست آنان اداره می‌شود، جایگاه و منزلت شهدا در سطحی است كه انبیای الهی در روز قیامت به آنان احترام می‌گذارند.

وی اظهار داشت:‌ بصیرت در آمادگی فرد برای شهادت و مجاهدت است و جز از این راه حاصل نمی‌شود. معرفت حصولی موجب پیدا شدن دركی جزئی می‌شود، ولی این قبیل واقعیات، بخش‌های كوچكی از حقیقت هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: فردی كه شئونات خودش را نادیده می‌گیرد، معرفت و بصیرت حقیقی پیدا می‌كند، ولی اگر كسی از جهاد و مجاهدت رویگردان شود، لباس ذلت بر تن خواهد كرد.

وی بصیرت واقعی را در پناه مجاهدت در راه خدا دانست و گفت: با این ‌كه حاج بصیر مطالعه معمولی داشت، ولی بصیرت واقعی پیدا كرده بود، چون مجاهد راه خدا بود.

لاریجانی افزود:‌ ما نیز اگر می‌خواهیم در جامعه تحول به وجود آوریم و جزو منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) باشیم، باید واقعا در قلبمان آمادگی شهادت داشته باشیم، چرا كه آمادگی برای مجاهدت، بصیرت می‌آورد. همان‌طور كه زندگی حاج بصیر عجین با مجاهدت بود.

وی با تاكید بر این ‌كه باید به نحوی خود را به عنصر ناپیدای نظام هستی متصل كنیم، گفت: عناصری نظیر حاج بصیر حقیقت هستی را به خوبی درك كردند. اكنون نیز بسیاری از جوان های ما در قلبشان روحیه مجاهدت وجود دارد.

لاریجانی، سرافرازی امروز ملت ایران در برابر قدرت‌های درنده و مزور را روحیه مجاهدت دانست و اظهار داشت: كشورهای غربی دركی از روحیه مجاهدت ندارند، چون اهل ظاهرند، در حالی كه ابتكارات حیرت‌آور ایران در گذشته به دلیل بصیرت مجاهدان راه خدا بود.

رییس مجلس شورای اسلامی، رمز استمرار ابتكارات حیرت‌آور كشور را استمرار روحیه‌ مجاهدات دانست و افزود: اگر به این موضوع توجه كنیم، قافله سرافرازی كشور به پیش خواهد رفت.

وی معادله‌ در حال رایج شدن در منطقه را به بركت روحیه‌ مجاهدت دانست و گفت: در انقلاب مصر عده‌ای كشته شدند، ولی خیل عظیم مردم این كشور در انتخابات موجب عقب‌نشینی مستكبران و زورگویان شد.

لاریجانی اظهار داشت: مجاهدین راه خدا با خدا رو راست هستند، به همین دلیل در زندگی‌شان توان ایجاد تغییر دارند.

درپایان مراسم یادواره 'سردار بصیرت شهید حسین بصیر' كه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، به خانواده های اصغر و حسین بصیرت هدایا و لوح تقدیر اهدا و از تمبر یادگاری شهید بصیر پرده برداری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی