بازدید 36799

توضیح فرمانده ناجا درباره حادثه پارك طالقاني

به گفته احمدي‌مقدم اراذل و اوباش حادثه پارك طالقاني شناسايي اوليه شده و با آنان برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱ 11 June 2012
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به حادثه پارك طالقاني اين مسئله را غير قابل قبول دانست.

به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه سي و سومين نشست شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاه‌هاي اجرايي در مورد حادثه روز گذشته در پارك طالقاني، آن را غيرقابل قبول خواند و گفت: چندي پيش ما دستورالعمل‌هاي اجرايي براي پوشش انتظامي مراكز تفريحي و تفرجگاه‌ها را ابلاغ كرديم. بنده حادثه پارك طالقاني را از فرمانده تهران بزرگ پيگيري كردم اما از نظر من وقوع اين حادثه قابل قبول نيست.

وي با بيان اينكه پارك طالقاني داراي وسعت زياد است كه همواره مردم زيادي در آن تردد مي‌كنند، گفت: غفلتي در اين باره صورت گرفته است.

فرمانده ناجا گفت: پيش از اين ساختمان فرماندهي تهران بزرگ در اين منطقه مستقر بود اما پس از آن كه اين ساختمان براي بازسازي تپه‌هاي عباس‌آباد به شهرداري تحويل داده شد واحد انتظامي در آن منطقه مستقر نشده بود و اين خلا به وجود آمد.

وي با بيان اينكه واحدهاي انتظامي در ساير مراكز تفريحي و پارك‌ها همچون چيتگر و لويزان مستقر شده‌اند گفت: تذكري داده‌ايم كه سريعا اين واحدها مستقر شوند.

به گفته احمدي‌مقدم اراذل و اوباش حادثه پارك طالقاني شناسايي اوليه شده و با آنان برخورد خواهد شد.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه اين اتفاق به هيچ وجه قابل قبول نيست گفت: البته پارك‌ها به واحدهاي دائمي نيز نيازمند هستند كه با هماهنگي‌هاي انجام شده با شهرداري تهران چارچوب اوليه احداث اين واحدها مشخص شده است.

وي با اشاره به افتتاح يگان انتظامي شهرداري گفت: با شهرداري در مورد چارچوب اوليه اين يگان به توافق رسيديم و قرار شد استخدام و تدارك نيرو با شهرداري باشد و آموزش به اين افراد را پليس بر عهده گيرد.

به گفته فرمانده ناجا پليس در حال پيگيري حادثه پارك طالقاني است و تلاش داريم با سعي و تلاش خلاء‌ها را پوشش دهيم.

خاوري به عنوان متهم تحت تعقيب بين‌المللي قرار دارد

به گزارش ايسنا، فرمانده ناجا در ادامه درباره پيگيري اينترپل براي بازگرداندن خاوري گفت: طبيعتا اينترپل براي تحت تعقيب قرار دادن افراد نيازمند حكم قضايي است و اين حكم در مورد فردي كه شما نام برده‌ايد صادر شده و اعلان هم گرفته شده و اين فرد به عنوان متهم تحت‌تعقيب بين‌المللي است.

وي افزود: البته اجراي اين حكم به همه كشورهاي دنيا بر مي‌گردد و اميد است با همكاري كشورهاي ديگر اين فرد به كشور بازگردانده شود.

پليس در پشت صحنه‌ سينما ماموريتي ندارد

احمدي مقدم همچنين در مورد صحبت‌هاي روز گذشته معاون اجتماعي ناجا در مورد رواج فساد و ابتذال در سينماي كشور گفت: ساخت فيلم‌ها و سريال‌ها مورد نظارت دستگاه‌هاي ديگر است و اينكه بازيگران و تهيه كنندگان چقدر التزام به مسائل ديني و غيره دارند بر عهده ما نيست و دستگاه‌هاي متولي بايد نظارت كنند و ما در پشت صحنه‌هاي سينما ماموريتي ندارم.

وي افزود: اما آنچه كه به نيروي انتظامي بر مي‌گردد اين است كه ديده مي‌شود در جشنواره‌ها و مراسم‌هاي رسمي ضوابط رعايت نمي‌شود و اين عدم‌رعايت ضوابط به امري عادي تبديل شده است.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه نيروي انتظامي موظف به اجراي قانون است گفت: اينكه نمايشگاه‌ها و جاهاي ديگر به اين دليل كه نيروي انتظامي تذكر نداده و مسئولان اين نمايشگاه‌ها نيز به عدم‌رعايت ضوابط تذكر ندادند اين رسميت پيدا كرده است اما نبايد ناهنجاري‌ها را عادي سازي كنيم.

احمدي‌مقدم در مورد فعاليت رمالان و فالگيران گفت: در اين پديده قربانيان با پاي خود به دام مي‌روند و فريب مي‌خورند كه ما در اين زمينه فيلم و مستنداتي تهيه و پخش كرديم اما به نظر مي‌رسد بايد آگاهي مردم را افزايش داد تا فريب نخورند.

وي در پايان تاكيد كرد: گروه‌ها و افرادي كه سعي در اغفال و فريب مردم دارند بايد همواره بدانند كه تحت نظارت و تعقيب پليس هستند و اگر مردم نيز اطلاعاتي در اين زمينه دارند مي‌توانند مسئله را با شماره تلفن 110 در ميان بگذارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر