بازدید 11519
وکیل مشایی به مهر خبر داد:

محاکمه یک نویسنده به اتهام توهین به مشایی

وکیل مشایی درباره پرونده رضا گلپور نویسنده "شنود اشباح" که در نامه ای سرگشاده مطالبی را در خصوص خاندان رحیم مشایی منتشر و همان مطالب را به تفصیل در گفتگو با سایت عماریون مطرح کرده بود، توضیح داد که برای نامبرده و مدیر سایت مذکور کیفرخواست صادر شده و به زودی باید محاکمه شوند.
کد خبر: ۲۴۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰ 21 May 2012
وکیل اسفندیار رحیم مشایی از صدور کیفرخواست برای نویسنده "شنود اشباح" به اتهام نشر اکاذیب و افترا و توهین به رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد و از عدم صدور کیفرخواست برای دو تن از مداحان با وجود صدور قرار مجرمیت برای آنها انتقاد کرد.

سیدعلی اصغر حسینی وکیل اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود احمدی نژاد درباره آخرین وضعیت پرونده موسوم به مداحان به خبرنگار مهر گفت: آنگونه که مطلع شدم آقایان ارضی و حدادیان دو بار برای ادای توضیح به دادسرا رفته اند.

وی افزود: بنده از جزئیات دفاعیات مداحان اطلاعی ندارم اما به نظرم بازپرس دفاعیات آنها را نپذیرفته است؛ چون بهمن ماه سال گذشته برای آنها قرار مجرمیت صادر کرده است.
 
حسینی در عین حال از اینکه با گذشت چند ماه هنوز برای مداحان کیفرخواست صادر نشده، انتقاد کرد و متذکر شد: طبق قانون وقتی قرار مجرمیت صادر می شود، دادستان باید ظرف 5 روز نظر دهد تا در صورت موافقت وی با نظر بازپرس کیفرخواست صادر و در صورت مخالفت، پرونده برای اظهار نظر به دادگاه ارسال شود.
 
وکیل مشایی در خصوص احتمال گذشت موکلش از مداحان و سایر اشخاص و رسانه هایی که رئیس دفتر رئیس جمهور از آنها شکایت کرده، اظهار داشت: آقای مشایی پیگیر شکایات و تعقیب مداحان هستند و آقای حدادیان هم هنوز از نظر خود عدول نکرده است.
 
حسینی از دستگاه قضایی به دلیل آنچه کندی روند رسیدگی به شکایات موکلش خواند، ابراز گلایه کرد و گفت: هنوز به هیچ یک از شکایات آقای مشایی به جز شکایت وی از رضا گلپور و سایت عماریون رسیدگی نشده و اکثر پرونده ها در مرحله "دعوت متهمان" قرار دارد.
 
وی ادامه داد: دستگاه قضایی باید متهم هر پرونده را با قاطعیت احضار کند و در صورت استنکاف وی از حضور در دادسرا برای وی حکم جلب صادر کند اما اکنون از کسانی که شکایت کرده ایم به صورت تلفنی دعوت می کنند و آنها هم می گویند الان وقت نداریم و هر وقت توانستیم، می آییم.
 
وکیل مشایی درباره پرونده رضا گلپور نویسنده "شنود اشباح" که در نامه ای سرگشاده مطالبی را در خصوص خاندان رحیم مشایی منتشر و همان مطالب را به تفصیل در گفتگو با سایت عماریون مطرح کرده بود، توضیح داد که برای نامبرده و مدیر سایت مذکور کیفرخواست صادر شده و به زودی باید محاکمه شوند.
 
حسینی که همراه با وکیلی دیگر، وکالت عباس امیری فر دبیر سابق کمیسیون فرهنگی دولت را در پرونده تولید مستند "ظهور نزدیک است" بر عهده داشته، در پایان از شکایت موکلش از روزنامه تهران امروز و چند روزنامه و سایت دیگر به اتهام نشر اکاذیب و افترا به نزدیکان رئیس جمهور خبر داد.
 
گفتنی است؛ رئیس دفتر احمدی نژاد تاکنون از دادستان کل کشور، بازرس ویژه سابق رئیس جمهور، شهردار تهران، معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مشاور سابق رئیس جمهور در امور روحانیت، دو تن از مداحان  و همچنین مدیران 10 رسانه کشور و یک نویسنده و پژوهشگر شکایت کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان