بازدید 68788
سه کشته در پایان برنامه «خاله شادونه»؛

کودکانی که زود‌تر از موعد قربانی بی‌برنامگی شدند

خبر کوتاه، اما دردناک بود؛ سه کودک در یک برنامه تفریحی، زیر دست و پای افراد بزرگسال کشته شدند و یک کودک هم به اغما رفت. فاجعه خرمدره از آن دست رخدادهایی است که به این زودی‌ها از یاد نخواهد رفت. واکنش‌های اولیه هم نشان از بازداشت سه نفر دارد، ولی از روی همین واکنش‌ها، می‌توان نگران شد که تکرار فاجعه استادیوم آزادی در زنجان نیز به سرنوشتی مشابه هفت سال پیش دچار شود؛ تکرار و تکرار و درس نگرفتن و مقصریابی نشدن و ...
کد خبر: ۲۴۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷ 11 May 2012
فاصله بین ایمنی و خطر، مرز مشخصی است که با محاسبه به دست می‌آید؛ تایتانیک غرق می‌شود و سطح ایمنی اجباری کشتی‌ها افزایش محسوسی پیدا می‌کند و استقرار تیم پیشگیری در آن محدوده به اندازه‌ای کارساز می‌شود که با گذشت یک قرن از ماجرا، حادثه تایتانیک هرگز تکرار نمی‌شود؛ حالا قیاس کنید با کشته شدن هفت نفر در حادثه فروردین ۸۴ استادیوم آزادی تهران و تکرار تلخ آن در یک برنامه ویژه کودکان خرمدره در هفت سال بعد تا ... .

به گزارش «تابناک»، روز گذشته (پنجشنبه) در پایان برنامه یکی از مجریان صدا و سیما در شهرستان خرمدره از توابع زنجان، ازدحام جمعیت در خروجی‌های سالن به حادثه‌ای تلخ منجر شد که متأسفانه در رخداد، تاکنون سه کودک جان خود را از دست دادند و حال یک کودک دیگر نیز وخیم اعلام شده است.

بنا بر گزارش‌ها، با پایان برنامه ویژه کودکان با اجرای یکی از مجریان تلویزیونی ملقب به «خاله شادونه» در سالن سه هزار نفری شهدای خرمدره، در اثر ازدحام جمعیت نزدیک به چهار هزار نفری سالن در دو درب خروجی سالن، چندین کودک زیر دست و پا مانده و متأسفانه یک پسر هفت ساله در دم جان باخته و اوضاع نامساعد دو کودک دیگر نیز به فوتشان در بیمارستان منجر می‌شود.

این در حالی است که یکی دیگر از کودکان سانحه دیده، فعلا در اغماست و متأسفانه چند کودک دیگر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

نخستین واکنش رسمی به فاجعه‌ای که هنوز نه به سایت صدا و سیمای زنجان راه یافته و نه اثری از آن در سایت استانداری زنجان و فرمانداری خرمدره به چشم می‌خورد، از سوی «نوری‌پور»، فرماندار شهرستان در گفت‌وگو با فارس بود که از بازداشت سه نفر در این باره سخن گفت و بعد‌تر در گفت‌وگو با خبرنگاران، یکی از بازداشت شدگان را مدیر برنامه‌های خاله شادونه خواند و افزود: «برای برگزاری این برنامه، هماهنگی لازم فرمانداری خرمدره صورت نگرفته بود» تا پاک کردن صورت مسأله از هم اکنون آغاز شود!


این تصویر سایت فرمانداری خرمدره است که حتی مواضع فرماندار راجع به این حادثه در آن گنجانده نشده است؛ به نظر شما فایده این سایت چیست؟!

بر پایه سخنان رئیس بیمارستان بوعلی سینای خرمدره، پس از اطلاع یافتن اورژانس شهرستان از حادثه رخ داده، آمبولانس‌ها دو مصدوم را بدون نشانه‌های حیاتی به بیمارستان خرمدره منتقل کردند که متأسفانه برای اقدامات احیای آنان بسیار دیر شده بود. همچنین وخامت و شدت صدمات وارده به دو مصدوم دیگر نیز منجر به فرستادن آنان به بیمارستان آیت الله موسوی شد و بنا بر آخرین اخبار، یکی از آن‌ها که دختربچه‌ای شش ساله بود نیز جان به جان آفرین تقدیم کرد تا شمار جان باختگان این سانحه تلخ به سه تن برسد.

سخنان رسولی، رئیس بیمارستان بوعلی از این روی جالب توجه است که نشان دهنده حقیقت تلخ دیگری از ماجراست و آن چیزی نبوده جز حضور نداشتن آمبولانس در حاشیه برنامه‌ای که چند هزار کودک و نوپا در آن بوده‌اند!


این تصویر هم مربوط به صدا و سیمای زنجان است که در آخرین خبر منتشر شده‌اش به خرمدره اشاره کرده، ولی گویا برجسته‌ترین خبر امروز صبح در این شهرستان، راه‌اندازی سایت پروازی بوده نه کشته شدن شماری کودک بی گناه!

بدین ترتیب تا این لحظه می‌توان ماجرا را این گونه خلاصه کرد که یک برنامه برای سرگرمی کودکان ـ صرف‌نظر از افتخاراتی که در این دست سفرهای استانی به ثبت می‌رسد و توسط مسئولین رده‌های گوناگون مصادره می‌شود ـ در سالنی به مراتب کوچکتر از جمعیت گرد آمده برگزار می‌شود که فرمانداری شهر از آن بی‌اطلاع بوده (!)، تدارک ایمنی مثل حضور دکتر و آمبولانس در آن، جایی نداشته و متأسفانه، اکنون که منجر به فاجعه بی‌سابقه شده، تنها سه مقصر احتمالی دارد که هویت دو تای آنها مجهول است و آخری نیز کسی نیست، جز مدیر برنامه‌ای که خود به نوعی از مهمانان برنامه بوده و به نظر نمی‌رسد که تعهدی برای تأمین جانی مراسم بر عهده‌اش باشد!

این در حالی است که خبر پلمب ورزشگاه سه هزار نفری شهر را هم می‌توان به مجموعه فوق افزود تا بدین ترتیب، خیال همه از بابت برخورد سریع با مسببان مرگ طفلان بی‌گناه مردم راحت شود!

اینجاست که حادثه هفت سال پیش در استادیوم آزادی در ذهنمان جرقه می‌خورد که طی آن ازدحام بینندگان بازی ایران‌ ـ ژاپن که به سمت درب‌های محدود خروجی استادیوم هجوم آورده بودند، منجر به جان باختن شماری از هموطنانمان در روزهای آغازین سال ۸۴ شد و اکنون با گذشت هفت سال از آن واقعه تلخ، کودکانی اسیر بی‌مدیریتی مشابه می‌شوند که در آن زمان یا متولد نشده بودند و یا نوزادی بیش نبوده‌اند؛ کودکانی که آن حادثه را درک نکرده بودند و عنان اختیارشان در دست برخی نامدیر بود که ظاهرا از حافظه کوتاه مدت خوبی نیز بهره نمی‌برند!

به ‌یاد بیاوریم که بیشتر میهمانان پر شمار این برنامه کودکان هستند که حرف شنوی خوبی دارند و هدایتشان بسیار آسانتر از امثال ما بزرگسالان است، ولی گویا مدیرانی دست اندرکار این بزم بوده‌اند که نه گردهمایی دیده‌اند و نه احتمال خطا برای خود متصور بوده‌اند.

شاید بد نباشد که داستان کشتی غیر قابل غرق شدنی را که در نخستین سفر دریایی به کف اقیانوس چسبید و موجب ارتقای سطح ایمنی در دریا‌ها شد، به کتاب‌های درسی‌مان بیفزاییم تا شاید به این روش، مانعی برای تکرار رخداد‌های تلخ در خروج ورزشگاه‌هایمان شویم.

راستی، واکنش دادستانی به این فاجعه چه خواهد بود؟ نکند که مانند ماجرای استادیوم آزادی، بالگرد نیروی انتظامی مقصر شود؟!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۲۴
انتشار یافته: ۱۱۴
کودکان معصوم ؛ قربانی شادی کذایی و بی برنامه بزرگترها !!! شدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
دادستانی به عنوان نماینده مدعی العموم مسئولین سهرستانی که دم از بی اطلاعی می زنند رو بکشه دادگاه اونوقت دیگه عذر بدتر از گناه نمی آورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
یزرگترین مقصر خود ما انسانها هستیم که فرهنگ خروج درست و حسابی از خروجیها را نداریم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
کودکانی که میتونستند سالهای سال زنده باشند و از زندگی لدت ببرند چه آسان پرپر شدند
پدر و مادرشون پس چه کار میکردند؟؟ چرا بچه ها رو به امان خدا رها کردند؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
ما ایرانی ها از بی نظم ترین مردمان هستیم ولی خودمان را پشت فرهنگ و تمدن چندین ساله مخفی می کنیم. اگه تو یه فرودگاه خارجی برید و صف های ایرانیها رو ببینید، متوج میشید.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
این که با فرمانداری هماهنگ نشده یک دروغ است. تمام برنامه های عمومی باید از فرماندار شهردار و نیوری انتظامی و البته اداره ارشاد مجوز بگیرند.
حالا که مشکل پیش آمده کی بود کی بود راه انداخته اند
مدیر برنامه در تامین امنیت هیچ کاره است. من به تجربه می گویم که اگر یک خبرنگار دست به موشکافی بزند. کاملا متوجه می شوید که کمتر از 2 هزار بلیط فروخته شده است و بقیه بدون بلیط داخل شده اند.
سال قبل یک برنامه مشابه در شهر ابهر منجر به تیراندازی پلیس شد و در نهایت باز هم مدیر برنامه را بازداشت کردند.
با سلام:
تابناک امیدوارم که این مطلب را چاپ کنید.
من از استرالیا این مطلب را برای شما میفرستم
متاسفانه بر خلاف آنچه که در ایران درباره انسان در غرب گفته میشود و انسان را موجودی بی ارزش در غرب میدانند باید گفت برعکس در ایران است که انسان ارزشی ندارد.
برای اثبات این حرف به مجموعه اتفاقات و حوادثی که سالانه در ایران بوقوع میپیوندد مراچعه بکنید.
من برای شما مثالی را از استرالیا میگویم.
در اینجا برای برگزاری چنین مراسمی ابتدا برگزار گننده باید اول تمامی موارد ایمنی و سپس تمامی موارد امنیتی را بطور کامل رعایت کند. مثلا در قبال تعداد نفرات باید نیروی امنیتی - آمبولانس - خروج اظطراری - دوربین مداربسته و ظرفیت و موقعیت محل برگزاری رعایت شود.
آیا در ایران با وجود تمامی موارد مشابه تجربه ای حاصل شده و یا هرسال باید شاهد موارد مشابه بیشتری بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
وقتی پای پول وسط باشه جون آدمی چه ارزش داره.چکار به گنجایش داری؟تامیشه باید بلیط بفروشی....
(اضطراری نه اظطراری)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
آقای استرالیا! ما همه میدونیم که این رسانه های داخلی بیخود دارند از اون ور بد میگن. تو ایران الکی در مورد غرب سیاه نمایی میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
این حرفتو باید قاب گرفت
محقق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
اگر سری به سایت آتش نشانی استرالیا (که از مهمترین و بهترین آتش نشانی های دنیا می باشد) سری بزنید می بینید که اطلاعات و ضوابط ایمنی خوبی به شما می دهد و جالب تر آنکه به چندین زبان حتی فارسی هم دارد. من خودم چندی پیش برای یک پژوهش آن را پیدا کردم. ضمناً من در یک مرکز پژوهشی (وابسته به وزارت راه و شهرسازی) کار می کنم که اخیراً منحل شده است (اهمیت به پژوهش!!!).
آشنا
| Netherlands |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
اینجا کجا استرالیا کجا. مطلبتان درست ولی کو گوش شنوا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
دوست داریم بگیم خوش به حالت که استرالیا هستی؟
حسین
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
خوش به حالت که استرالیا هستی
محمد جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
اینی که می فرمایید اظهر من الشمس هست دیگه خواجه حافظ شیرازی هم فهمیده که صدا سیما حرف الکی زیاد میزنه!!!
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
بله نه تنها در استرالیا بلکه در خیلی از کشورها حتی همین امارات پر رو برای چنین برنامه هایی دستورالعمل دقیق و اجباری وجود دارد.در برخی موارد حتی جزئیات تجهیزات داخل آمبولانسها هم ذکر میشود.جان انسان مهم است.بمیرم برای والدین آن بچه ها.....چه می کشند از غصه...
بی برنامگی و بی مدیریتی عامل اصلی است. ولی مردم ما هم باید رعایت کنند. پنج دقیقه دیر یا زود خارج شدن واقعا ارزش این حادثه را دارد؟ به خانواده های جان باختگان تسلیت میگویم خدا بهشون صبر بده ولی تحملش واقعا سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
آخه ناشناس بچه چی میفهمه دیر و زود یعنی چی ؟ چند تا بزرگسال مسئول نظم آنجا بودن ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
دوست عزیزم واقعا خوشحالم که به این نکته اشاره کردین... من میخواستم بگم اما میدونستم تابناک نظرات بنده رو درج نمیکنه حتی اینم نمیدونم درج کنه و یا نه...
حالا ما میگیم بی برنامه گی درست... خطا... ولی من نمی دونم لحظه خروج مگه چیکار میکنن که اینجوری میشه... حمله به سمت در... واقعا خجالت آوره...
ناشناس
| Turkey |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
والا برا منم دقیقا جای سواله که هموطنان عزیزم که چند تا بچه زیر دست و پاشون کشته شده دقیقا داشتن کجا میرفتن و چیکار میکردن
ازهمان اول نبايد اجازه گشايش سالني که راه خروج کافي براي چنين جمعيتي را ندارد داده ميشد.دستگيري چند نفر بي اطلاع از ايمني سالن هاي نمايش راه به کجا مي برد؟
پدر و مادرانی که به هر قیمتی بچه هایشان را به سالن تکمیل شده میبرند عملا شریک جرم هستند حتی اگر داغدیده هستند باید بخشی از این اتفاق را متوجه خودشان بدانند
با حرف ناشناس موافقم!تو این مملکت تنها چیزی که اهمیت نداره مردمشه!
هرجا کم میارن ملت غیور ملت غیور میکنن!اسمشم میزارن مردم سالاری!حداقل غربیها واسه مردم خودشون ارزش قائل ان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
چی چی را موافقی عزیز من ؟ صبح تا غروب که برنامه مفرح تو شهرها پخش نمشه ؟؟ تازه پدر و مادر بدبخت مادر مرده از کجا میدونستند وضعیت سالن اینجوریه ؟ فکر کردن چون مال صدا و سیماست حداقل نظمی هست بیچاره ها .
ناشناس
| Turkey |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
دوست عزیز پاسخ دهنده حتما باید کسی باشه که نظم رو برقرار کنه ؟ پس خودمون چی ؟
تعارف نداره که.ما مردمی وحشی هستیم که نمیتونیم مثل آدم از یک در رد بشیم.صحنه عبور گاو های وحشی از رودخانه نیل را در برنامه های مستند ببینید بعد با صحنه سوار و پیاده شدن مردم از مترو تهران و استادیوم و نمایشگاه ها و هرجایی که غذای نذری میدن و ... مقایسه کنید
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
چند باری که تهران اومدم،با دیدن یورش های خودجوش مردمی در مترو،به یاد حمله آپاچی ها به درشکه های وسترن می افتم!!
تسوکه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
ما ما. صدای ما هنگام ورود به مترو. ما ما ما. اون وقت ادعا داریم که بافرهنگ ترین مردم دنیا هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
هــزاران مثبت... حرف حق...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
حق رو گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
فرق يه ايراني با ژاپنی چیه؟ چرا ایرانی جماعت نمیتونه مثل ژاپنی باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
دوستان همه درست میگید. اما یک نکته را امتحان کنید متوجه میشید که حل این مساله خارج از عهده من و شماست و کار فرهنگی نیاز داره...
شما که دم از بی فرهنگ بودن مردم در مترو میزنید یک بار سعی کنید که مثل فیلمها ادای مردم با فرهنگ را دربیارید و اول اجازه بدید همه کسایی که میخوان پیاده بشن ، برن و بعد شما سوار بشید.
باور کنید باید خیلی خوش شانس باشید که بتونید سوار اون قطار بشید.... مردم از 10 متری همچین میدوند که شما نمیتونید به نوبت خودتون برید تو.

یا مثلا یک بار سعی کنید در ترافیک اتوبان همت ضمن حفظ فاصله ایمنی با ماشین جلویی ؛ از لایی کشی و تغییر مسیر مداوم خودداری کنید. باور کنید اونقدر ماشین میپیچه جلوتون که حسابش از دستتون در میره و ترجیح خواهید داد بچسبونید به ماشین جلویی....
من نمی دونم برنامه کودکان اون همه بزرگسال چی کار می کرده؟!
.
.
اگه امکانات ندارید که این اتفاقات بیافته
به ازای هر خردسال یک بزرگسال(یعنی فقط یک بزرگسال حق اومدن به سالن کودکان داشته باشه مواظب کودکش باشه) قانون خیلی خوبه
.
خیلیم بزرگسال ها دوست دارن شرکت کنن درب ورود و خروجشون رو جدا از کودکان بزارید
.
چرا این همه ندانم کاری و بی تفاوتی؟چرا؟
تابناک ، قبول که این بچه ها قربانی سوجویی این خانوم و گروهش شدن ولی شاید خود ایشون تقصیر چندانی نداشته باشه ، شما اسم یکی که میلیارها اختلاس کرده رو بصورت م.ا میگی اونوقت تو خبرت اسم هنری این خانوم رو بارها تکرار میکنی ... بنظرم صحیح نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
من نمیدونم این بیست و سه نفری که منفی دادن از اختلاس کننده ها هستند یا چی ؟
واقعا با تشکر از نظر خوبتون در مورد این خبر....
خاله شاه دونه باید سریعا محاکمه بشه و بساط این مسخره بازی هاشو جمع کنه.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
عجب!اگر واقعا!دکتر باشی،باید بدونی که روش علمی و منطقی بر اساس صبر و تدبیر برای بررسی شواهد و ابعاد گوناگون یک موضوع است و نه قضاوت عجولانه!
گ
| Canada |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
عجب موجودی هستین شما!! این خانم برای این اونجا بوده که حتی برای چند ساعت هم که شده لبخند رو لب بچه ها بیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
حتما خاله شادونه مقصره دیگه! بقیه برن دنبال کارشون! عجب مرد هنرمندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
ای ... دکترات با این نظر دادنت
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
آقای دکتر مدرکت را از کدوم دانشگاه گرفتی؟ ان شاالله که معلم نیستی با این تفکرات! اونوقت وای به حال دانشجوهات!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
بله حتما همين طور ه نه تنها خاله شادونه بايد محامه بشه بلكه دانشگاهي كه به شما مدرك داده هم بايد محاكمه و به اشد مجازات محكوم شوند.
آقا اگه نمي گفتي دكتري فكر نمي كنم كسي مي فهميد كه اصلا دانشگاه رفتي.
حلا شما كي هستي براي كجا ها تا حلا تصميمات مشابه اين چنيني گرفتي خدا مي دونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
دکتر چی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
آقا من میگم برای اینکه آبروش بره دوتا دندانهای جلوشو بکشن که دیگه نتونه از اون لبخندهای شیطانی بزنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
شما خودتو به یه دکتر نشون بدی بد نیست...
ای کاش با وجود این همه خریتها و حماقتهایمان و بی ارزش بودن جان و حیثیت انسانها در کشورمان، حداقل دم از مدیریت جهان نمی زدیم. بگذارید جهانیان زندگی شان را بکنند و مثل ما به گند کشیده نشوند.
توی ایران ما چیزی که ارزش نداره ، جون آدماست .
4 کشته
بنظرتون هر کدوم چندتا ارزو داشتن واسه زندگیشون!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
پدر مادرشون چی ؟
هر چه مینویسم نمیزنی تار ناک در کشوری که بودجه ان دو ماه بعد از مهلت قانونی انهم بدون رقم تصویب میشود این قبیل فجایع اتفاق خواهد افتاد. گیرم چهارنفر هم گرفتند و اعدام کردند. کدام کار با اعدام درست شده است؟ عقل و خرد در این مملکت به مرخصی رفته است . هرکس از ان حرف بزند ضد امنیتی تلقی میشود. استخر پارک شهر و... یادتان رفته؟
آقای رضا درست می فرمایید ولی حیوانات وحشی را هم تحت تعلیم و تربیت رام می کنند. مسئله این است که چه کسانی و گروه هایی مسئول آموزش زندگی جمعی و بالا بردن سطح فرهنگ و شعور جوامع هستند. این یک مسئله کاملا علمی بوده و بدون شک حکومت ها و دولت ها مسئول اصلی آن هستند و باید از طریق آموزش های صحیح در رسانه ها آن را محقق کنند. اما وقتی مسئولین ما خود آموزش ندیده و از این جنبه دچار مشکلات اساسی هستند (برای نمونه برخورد اخیر در مجلس) و حاضر نیستند و یا اصلا بلد نیستند مسائل را ریشه ای حل کنند هر روز شاهد این حوادث بد و تکان دهنده خواهیم بود و هر روز بی هدف از حل این معضلات سخن خواهیم گفت.
فرماندار بازداشت بشه
.....
کسی که برنامه ای رو ترتیب میده، باید فکر امنیت جانی شرکت کننده ها باشه. مقصر اصلی کسی نیست جز کسی که از مردم دعوت کرده و فراخوان زده. توی این نوع برنامه ها مهمترین مسئله کنترل رفت و آمد هستش. اگه طوری مدیریت می کردن که جمعیت به تدریج خارج بشن، این اتفاق ناگوار نمی افتاد.
آخه این بی برنامه بودن چه ربطی به خاله شادونه داره! این دیگه چه جور تحلیلیه!
واقعا که...
سلام
واقعا تاسف انگیز است.
اما یک سوال:
چرا کسی عملکرد بلیط فروشی خاله شادونه را نقد نمی کند؟!
گویا سایت های مورد اشاره شما هم از اخبار صداو سیما الگو گرفته اند که باید مملکت را گل و بلبل نشان داد و انتشار اخبار منفی فقط درباره بلاد استکباری واجب است!!
جبر جغرافیایی کودک و بزرگسال نمی شناسه
حیف ما مسلمونا کارای زشت زیاد می کنیم کی تا حالا رفته امام رضا ع ایا هجوم زوار و زیارت کردنشون در شان ماست تا کی ؟ آیا درسته به هر قیمتی دستمونو برسونیم به آقا امام رضا ع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
والله این بی نظمی مردم ایران در زمان ورود و خروج به اماکن و مترو و غیره ریشه در زیارت گاه های ما داره
جبر جغرافیایی کودک و بزرگسال نمی شناسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
خوبه اين جبر جغرافيايي را يادگرفتي والا چي ميخواستي بگي؟
سلام. مطمئناً كساني كه سهل انگاري مي كنند باىد مجازات شوند وپاسخ گو باشند اما اىنكه بعضي به راحتي به خودشان و كل اىراني ها اهانت مي كنند هم كار درستي نيست و بهتره انصاف داشته باشند .
تو این مکان ها مادرها و پدرها باید بچه هارو کول کنند تا زیر دست وپا نمونند.
متاسفانه جانمان ارزش ندارد.
بچه های معصوم ابزار درآمدزایی یکسری افراد شدند توشهر ما هم که اومده بودند مردم رو مثل گوسفند چوپونده بودند داخل
اصلا نمي توانم تصورش را بكنم كه اگر آنها بچه هاي من بودند چه حالي به من دست مي داد اگرچه كه حالا هم بسيار ناراحت شدم
با بیشتر این نوشتار به جز بحث تایتانیک! موافقم. شاید دلیل پرداختن به تایتانیک مشابهت با کلمه تابناک بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
تابتانیک
فکرشو بکن !
شکر خدا که خاله شادونه زنده است واگرنه مثل سوانح هوائی که تمام تقصیر را بعد ازمرگ خلبان ناشی از خطای خلبان عنوان می کنند این حادثه را نیز ناشی از خطای خاله شادونه عنوان می کردند.
بیش از چهار هزار نفر به سالن هجوم می
برند نشاندهنده این است که مردم چقدر
شادی نیاز دارند
کودکان هم قربانی بی برنامگی مسئولان شدن
آقا اون آبدارچیه مقصر بود اونو بگیرید بقیه رو آزاد کنید فرمانداری که ندونه تو شهرش یه تجمع 3000 نفری داره برگزار میشه باید برکنار بشه خود دکتر احمدی این کارو میکنه
متاسفانه اصل ماجرا درست خبر رساني نشده. بزرگترين دليل اتفاقات پيش آمده، علاوه بر بليط فروشي بيش از ظرفيت، جدا كردن كودكان از مادرانشان بوده و در پايان برنامه شلوغي پيش آمده در ميان بچه ها و بعد عكس العمل مادران را ميتوان تصور كرد.
لطفا در خبر رساني دقت كنيد و توضيحات لازم را اضافه كنيد.
احتمالا مسئولین اسم متهمان رو فردا بدین شرح اعلام میکنن:
متهم ردیف اول "م.ر"
متهم ردیف دوم "س.ب"
متهم ردیف سوم "ج.ی"
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خوب به سلامتی مقصر(سالن)پیدا شد و به مجازات رسید(پلمب). برید پی کارتون تا حادثه بعدی!!!
بی توجهی به ایمنی جزء فرهنگ ماست. یادم نمی رود چند سال پیش در دریاچه کوچک میدان آزادی چند دانش آموز غرق شدند برای آنکه 1- با کیف های سنگین دبستانی سوار قایق شده بودند 2- قایق بیش از ظرفیت سوار کرده بود 3- هیچکدام از بچه جلیقه ایمنی نداشتند .
آنوقت تقریبإ مشابه این حادثه همین امسال در جزیره قشم رخ داد.
جای بسی بی انصافی است که خاله شادونه را مقصر بدانیم. آشنایی برگزارکنندگان به قوانین ایمنی و احترام به آنها چه ربطی به خاله شادونه دارد. اصلإ چطور است بگوییم طفل های معصوم های پرپر شده مقصر هستند چراکه دست پدر و مادر خود را سفت نگرفته بودند
متاسفم
این هم مثل حادثه آتش سوزی مسجد ارک فراموش میشه ،اصلاً نگران نباشید!!!!
جالب اینجاست که
فرماندار تویه شهرش بلیط فروشی میشه خبر نداره
چهار هزار نفر از مردم شهر دارن میرن به یه محل خاص نیروی انتظامی خبر نداره
جالب اینجاست که چهار نفر رو میارن بیمارستان بوعلی اونجا تنها کاری که میکنن اینه که فوت شده ها رو از نیمه جون ها تفکیک میکنن نیمه جون هارو میفرسته بیمارستان ایت الله موسوی و فوت شده ها رو نگه میدارن
..........
بله وقتی برنامه خاله شادونه 7 تا 8 میلیون میگیرند برای برنامه ها شون باید همین جوری بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
اینکه کسی موفقیت فردی داشته و به جایی رسیده زبطی به تامین امنیت سالن ندارد. اگر چارلی چاپلین هم به این سالن می آمد چند ده نفر زیر دست و پا له می شدند آیا این دلیل می شود که آقای چاپلین آدم موفقی نباشد و پول در نیاورد؟؟؟؟؟؟
بقول ناپلئون"چیزی که حد ندارد ..یت است"!
به خاطر یک مشت دلار!!!
خدا بانی این کار رو لعنت کنه ....
بعنوان یک فرهنگی به دوستان و اقوام همیشه توصیه میکنم که بچه ها را بدون خودتان اردو یا برنامه های تفریحی و حتی ورزشی نفرستید چرا که مدیران و مسوولین ب ارزشی برای جان انسانها قایل نیستند لذا در برنامه ریزی ها به تنها چیزی که فکر نمیکنند رعایت مسایل ایمنی است . از اینها بگذریم کلا در جامعه ما صحبت در باره مسایل ایمنی اصلا معنی ندارد یک روز بروید سر زمینهایی که در حال ساخت و ساز است ببینید کارگرها چگونه طبقات بالا بدون طناب ایمنی و بدون هیچ محافظی اویزان هستند و اگر یک لحظه بی دقتی کنندو یا سرشان گیچ برود از ارتفاع بالا به زمین پرتاب میشوند درصورتی که درکشورهای پیشرفته کارگرها بلا استثنا طناب محافظ دارند اگر نداشته باشند جریمه میشوند اونا میدونند جون چقدر ارزش داره برای یک انسان چقدر هزینه شده و چقدر باید در زنده و سالم نگهداشتن او کوشید.
اسم فرماندار که میاد نا خودآگاه یاد فرماندارن دوران حضرت امیر می افتم.فرماندارنی که هم اکنون فقط براساس معیار روابط و بیسوادی انتخاب میشوند !
کار انگیلیس و آمریکا و اسراییل بوده
خاک بر سر استاندار اون شهر که نمی تونه 3 یا 4 هزار نفر آدم رو سیستم بده بهش. خاک بر سر مسئولین شهر . مشت نمونه خرواره بگیر برو تا مسئولین رده بالای مملکت.
هرگز نخواب کوروش...
کمترین اقادم جابگوبودن فرمانداروهئیت امنیت شهرخرمدره می باشد.
فرماندار خرمدره به خبرنگار ایسنا گفت : برای برگزاری چنین برنامه ای "هیچ‌گونه هماهنگی با فرمانداری شهرستان صورت نگرفته بود."

تهیه کننده این برنامه در گفتگو با ایسنا گفت: این مراسم خارج از صداوسیما برگزار شده، ربطی به صدا و سیما نداشته و حتی بدون هماهنگی با تهیه‌کننده و خود صداوسیما اجرا شده است.

نتیجه گیری اخلاقی: خود کودکان مقصر بودن. چون به جای اینکه تو خونه به درس و مشقشون برسن، اومدن سالن...
حتی منی که در بین دوستانم به بی احساس بودن معروفم هم با دیدن این خبر بهت زده شدم و گریه ام گرفته واقعا به کدامین سو می رویم ما را چه شده است این چه تمدنی است کجا هنر نزد ماست و بس و چرا به خودمان نمی آییم مثل بقیه آدم های دنیا زندگی کنیم و انقدر شعار ندهیم که ما فلانیم و بهمان این واقعیت ماست که هر روز حادثه ای و بعد توجیهی و بعد فراموشی و فراموشی و این چرخه باطل همین طور تکرار می شود آخر تا به کی؟؟؟؟
همه چیزمون به هم میاد.
اگه به این مسئله از لحاظ جامعه شناسی نگاه کنیم می بینیم که این مدل بی برنامه گی ها در محیط های مختلف وجود داره: ایستگاه های متر، ورزشگاهها، اتوبان ها، رانندگی ها و ....
حال این شهروندان یک جامعه اند که فضای فرهنگی یک جامعه را ایجاد می کنند.
چه به روز شهروندان ایرانی با اینهمه پیشینه تاریخی آمده است؟ پوپولیستی محض.
امام علی(ع) می فرماید: مردم همیشه از نخبگان و دولتمردان خود الگو می گیرند.
حالا کاری به این موضوع نداریم که این حادثه چطور اتفاق افتاده چون اونها که مردن رفتن پی کارش دیگه هر کاری هم که بکنید جز هم زدن فایده ای ندارد. سعی کنید من بعد از این بیشتر دقت شود.
ولی خداییش به یک نکته مهم اشاره کردید. صدا و سیما از لحاظ مدیریت اجرایی یکی از ضعیف ترین سازمان هایی است که حتی زیر نظر دولت هم نمی باشد. یکی از جلوه های این قضیه توی سایت های اون است که واقعا این سایت ها که خدا می داند چقدر هزینه بابت آنها می شود با این همه تعدد و تکثر و هیچ گونه فایده ای هم به لحاظ اطلاع رسانی ندارد جز تعدادی کمتر از انگشتان دو دست ما بقی فقط صرف هزینه می باشد که اگر آقای ضرغامی با اون معاونین عرضه داشتند اینها رو همه رو پرتال می کردند و همه رو جمع می کردند می رفت پی کارش
انچه جایی نرسد فریاد است وا اسفا واویلا هیچ کدام کودکان دلبند را زنده نخواهد کرد نمیدانم ایا جان فرزندان شهرستانی برای رییس جمهور و مسئولین محترم ارزش دارد که لااقل یک تسلیت ساده بگویند وباعث تسلای خاطر بازماندگان شوند و ایا خواهند فهمید که استان زنجان بیخ گوش پایتخت چه قدر محروم است یادم امد که عمو فتیله که به زنجان امد چه ماجراهایی ایجاد شد کی ما شهرستانیها درک میشویم که ما هم به جاهای بزرگ تفریحی احتیاج داریم زنجان سالن بزرگ ندارد چه رسد به خرمدره !!!.. هنوز بعد از این همه سال اموزش و پرورش زنجان جهت برگزاری همایشهایاز سایر ادارات سالن قرض میگیرد که ان هم برای اینهمه جمعیت کافی نیست وای به حال شهرستانهایمان شما را به خدا به داد مردم برسید !!!!
مرگ بر مثلث تیغ وطلا وبی معرفتی.
هیچکس نمیتونه غم مادرایی رو که امشب شب اوناست رو بفهمه فقط باید بگیم خدایا به حق حضرت فاطمه بهشون صبر بده ولی واقعا همه ی اینا حرفه ،صبر ،مگه مادر میتونه..........
متاسفانه درایرانی که ما زندگی میکنیم ارزش ما به شتر سنجیده می شود
متاسفانه همه این پیامدها به خاطر فقیر بودن فرهنگ در ایران است هل دادن بی مورد ضایع کردن حق دیگران ....از دست دادن بچه دیوانه کننده است !!! آ یا این حق است .......که به خاطر شعور ناقض دیگران بچه های مظلوم از ذست بروند آیا نظرتان این است که همیشه بایذ با پتک بالای سرمان باشند تا شعورمان برسد چگونه از درب خارح شویم ........نه بنده بر این باورم فرهنگ اجتماعی مردم ما پائین است .....
به نظر می آید مسئولین آموزش وپرورش ووزارت علوم این چند سال خیلی کم کاری می کنند .آموزش وپرورش از این جهت که از بدو ورود دانش آموز به مدرسه در مورد نظم و انضباط در کتب درس 5 ساله ابتدایی مطلبی گننجانده نشده است و مسئولین دانشگاهی هم تا کنون واحد درسی یا پایان نامه دانشجویی را به این موضوع اختصاص نداده است .متاسفانه سوار هنگام سوار شدن مترو از حادثه خرمدره کمتر نیست .خواهشمند است مسئولین مربوطه قبل از این که اتفاقی بیفتد به فکر چاره باشند به قول معروف (پیشگیری به از درمان است).
ا ین مردم هستند که مشگل دارنند چون بلد نیستند از حق خودشا ن دفاع کنند .
ما ایرانی ها تا صد سال دیگه هم نظم و دیسیپلین رو رعایت نخواهیم کرد چون دولتمردانمون انسانهای بی نظم و قانون گریزی هستند!!
خاله شادونه داره حرص پول میزنه این همه داره ازصداوسیما میخوره بازم حین گداها داره ازاین شهر به اون شهر میدوه
تو این مملکت 2 نفر بخوان یه جا جمع بشن باید از یه ماه قبل از فرمانداری و استانداری و این جور جاها مجوز بگیرن. اونوقت یکی مثل خاله شاهدونه رفته اونجا تو ورزشگاه 3 هزار نفری برنامه گذاشته، فرمانداری خبر نداره؟ جل الخالق!
بچه های بیگناهی که شاید تنها فرزند خانواده بودند .. همه مسولین به درک صدتا مسبب پیدا کنند و بگیرند .. کی جای خالی این بچه ها رو پر میکنه ؟
فردا روز مادره .. ای کاش مادرانشون هم میمردند .. :((
اگه الان سری به سایت فرمانداری خرمدره بزنید می بینید که خیلی ناشیانه خبر این حادثه بعد از خبر تابناک و گلایه از عدم اطلاع رسانی فرمانداری درج شده ولی زمان ثبت خبر را 16:25 یعنی 12 دقیقه قبل از خبر تابناک درج کرده اند تا بگویند ما خبر را گذاشته بودیم اما شما ندیده بودید!!!
مطمئن باشید بزودی فراموش می شوند مگر اینکه فرزند یکی از خواص در میانشان باشد و آنوقت از یک طرف بزرگنمایی و مراسم انچنانی و سیل پیامها و برگزاری مراسم یادمان و از سوی دیگر بگیر وببند خواهد بود .
ما ایرانی ها تا صد سال دیگه هم نظم و دیسیپلین رو رعایت نخواهیم کرد چون دولتمردانمون انسانهای بی نظم و قانون گریزی هستند!!
مغول ها در حمله هاشون بچه هارو از مادرا جدا می کردن و پدرا رو هم از اول می کشتند جناب آقای فرماندار شما هم چرا روش مغول هارو در پیش گرفتی و از ورود پدرا جلوگیری و مادرا رو از بچه های 3و 4 ساله جدا کردی؟ چرا؟
همين خاله شادونه توي دزفول هم اومد. بليط براي يه بچه 8000 تومن بود. تازه با اون وضع فرهنگي كه پسراي جوون رفته بودن بيشتر!
تفاوت با فيتيله ها از زمين تا آسمون هست.
همين فيتيله هايي كه توي دزفول براي يه خونواده پول جمع كردند و خونه ساختن.
براي اينه كه آقاي گلي و مسلمي و فروتن توي قلب همه جا دارند.
تنها چیزی که میتونم بگم اینه که امیدوارم همه باعث و بانی‌هاش رو خار و ذلیل تو عزای بچه‌هاشون ببینم!
انقدر متاثرم که نمیدونم چی بگم . بچه هایی که زمانی امام ما میگفت آینده سازان مملکتند رو اینجوری پرپر میکنند بعد میگن مملکت داره رو به تباهی میره . وقتی از آینده سازانمون اینطوری مراقبت کنیم معلومه چه بلایی سر این مرز و بوم میاد . خداوند به خانواده های داغدارشون که منتظر بودن بچه هاشون با لب خندون از در وارد بشن و با هیجان از جشنی که مال اونا بوده (نه آدم بزرگا) حرف بزنن ، و حالا در بهت از دست دادنشون هستن صبر بده .
میشه بگید اینایی که چند تا بچه رو زیرشون له کردن دقیقا داشتن کجا و چطوری میرفتن ؟! همه چیز هم تقصیر مسئولاس !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر