بازدید 4016

تماس روزانه 2500 مزاحم تلفنی با 110

کد خبر: ۲۴۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹ 30 April 2012
معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه روزانه حدود 2500 تماس مزاحمی با مرکز فوریتی پلیسی 110 برقرار می شود، گفت: بسیاری از مزاحمان این مرکز از طریق شماره های ایرانسل اقدام به ایجاد مزاحمت می کنند و میانگین سنی آنها بین هفت تا 18 سال است و اوج تماس آنها بین ساعت 12 تا 14 بعد از ظهر یعنی زمان تعطیلی مدارس است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ غلامعلی کریمی امروز دوشنبه، با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 11 میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده است، افزود: به صورت میانگین روزانه 25 الی 30 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه از میان 11 میلیون تماس برقرارشده با مرکز 110 در سال گذشته تنها حدود چهار میلیون تماس منجر به عملیات شده است، اظهار داشت: نزدیک به دو میلیون از تماس‌های برقراری با مرکز فوریت‌های پلیسی ارائه مشاوره در زمینه‌های مشاوره‌ حقوقی، خانوادگی و پاسخ به سوالات انتظامی مردم بوده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه بقیه تماس‌ها غیرعملیاتی بوده است،گفت: این تماس‌ها شامل مزاحمان، ارائه اخبار تکراری، تماس‌های زیر پنج ثانیه، اشکالات مخابراتی و تماس‌های اشتباهی سایر مراکز 115،125 و 118 را شامل می‌شود.

کریمی با بیان اینکه مزاحمان روزانه حدود دو هزار و 500 تماس با مرکز فوریتی‌های پلیسی 110 برقرار می‌کنند،افزود: بیشتر این افراد اخبار کذب ارائه می‌کنندالبته شماره‌های تکراری مزاحمان برای پلیس مشخص شده و اقدامات پلیسی جهت پیگیری اخبار صورت نمی‌گیرد.

عمده مزاحمان اپراتورهای زن را مردان و اپراتورهای مرد را زنان تشکیل می‌دهند

وی در مورد جنسیت مزاحمان تلفنی مرکز فوریت‌های پلیسی 110 عنوان کرد که در طول روز که اپراتورهای زن مسئولیت پاسخگویی به تماس‌های تلفنی را دارند، عمده مزاحمان تلفنی مرد بوده و در هنگام شب که اپراتورهای مرکز 110 مرد هستند، عمده مزاحمان تلفنی را زنان تشکیل می‌دهند.

کریمی با بیان اینکه اوج زمان تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، ساعت 18 تا 22 است گفت: بیشتر تماس‌های مزاحمان تلفنی در ساعت 12 الی 14 که زمان تعطیلی مدارس نیز هست، ثبت شده است.

وی در توضیح خاص‌ترین مزاحمان تلفنی مرکز 110 به تماس‌های مکرر شهروندی اشاره کرد و گفت: این فرد 42 مرتبه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته و هرباره با اعلام خبر کذب وقوع نزاع و درگیری در مناطق مختلف شهر باعث ایجاد مزاحمت برای پلیس تهران شده بود، به گونه‌ای که در هر 42 مرتبه ماموران به محل اعلامی اعزام شده و دریافتند که گزارش دریافتی کذب است که با پیگیری اداره حقوقی مشاره الیه به مرجع قضایی معرفی شد.

کریمی در ادامه با بیان اینکه گاها مزاحمان در تماس‌های تلفنی از اپراتورها درخواست می‌کنند که تنها با آنان صحبت کنند، گفت: چندی پیش مردی به طور میانگین 28 مرتبه با مرکز 110 تماس گرفته و عنوان می‌کرد که «با آقا محمد کار دارم» که این موضوع نیز تحت پیگیری قرار گرفت و مزاحم تلفنی به مرجع قضایی معرفی شد.

معاون عملیات پلیس پایتخت با بیان اینکه چندی پیش نیز مردی با برقراری 218 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اقدام به ارائه گزارش‌ها و اخبار کذب در مورد وقوع نزاع، درگیری، مزاحمت کرده بود، گفت: چندی پیش نیز فردی با برقراری بیش از 17 تماس ضمن ارائه گزارش کذب اقدام به فحاشی به اپراتورهای 110 کرد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده با شرکت‌های مخابراتی ایران گفت: سال گذشته با همکاری مرکز مخابرات ایران (همراه اول) حدود 220 شماره تلفن که اقدام به ایجاد مزاحمت برای مرکز 110 کرده بود قطع شد.

بیشترین مزاحمان مشترکان ایرانسل هستند

کریمی با گلایه از عدم همکاری شرکت مخابراتی ایرانسل گفت: بسیاری از مزاحمان این مرکز از طریق شماره‌های ایرانسل اقدام به ایجاد مزاحمت برای این شماره فوریتی می‌کنند و این در حالی است که این شرکت برای برخورد یا کنترل مزاحمان کمک اثر بخشی به پلیس نمی‌کند.

معاون عملیات پلیس پایتخت با اشاره به پیگیری‌های موثر اداره حقوقی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: مرکز 110 با هماهنگی اداره حقوقی پلیس تهران اقدام به طرح شکایت از مزاحمان کرده و با هماهنگی‌های انجام شده با مراجع‌قضایی و شرکت‌های مخابراتی رسیدگی به پرونده مزاحمان تلفنی مرکز 110 با جدیت انجام می‌گیرد.

وی افزود: در مواردی که مخابرات اقدام به قطع خط شماره مزاحمان می‌کند، مزاحمان برای رفع این مشکل باید به اداره حقوقی پلیس فاتب مراجعه کرده تا قطع‌شدگی تلفن این افراد رفع شود.

کریمی افزود: چندی پیش نیز یکی از شماره‌های مزاحمان قطع شده که در بررسی‌های بعدی مشخص شد فرزند این خانواده اقدام به ایجاد مزاحمت برای مرکز فوریتی پلیس 110 کرده و هنگامی که مادر این طفل برای پیگیری مشکل قطع‌شدگی خطوط به اداره حقوقی پلیس تهران مراجعه کرد که بسیار شوکه واز اقدام کودک 8 ساله عذرخواهی کرد.

میانگین سنی مزاحمان 110

معاون عملیات پلیس تهران بزرگ گفت: میانگین سنی مزاحمان تلفنی 110، هفت تا 18 ساله هستند که گاها ضمن اعلام خبر کذب اقدام به فحاشی کرده،‌ گاها نیز به جای صحبت‌کردن، فوت کرده یا نوار مبتذل پخش می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه موضوع تماس‌های تلفنی مزاحمان مرکز 110 به صورت ویژه در اداره حقوقی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بررسی می‌شود گفت: امیدواریم کلیه شرکت‌های مخابراتی تعامل خوبی با پلیس داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی