بازدید 18016

فیلم «خصوصی» توقیف شد + توضیحات

کد خبر: ۲۳۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲ 08 April 2012
سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد توقیف فیلم «خصوصی» با مجوز این شورا است اما دستور از بالا بود.

 حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره توقیف فیلم «خصوصی» به خبرآنلاین، گفت: « توقیف این فیلم بنا به خواست شورای صنفی نمایش نبود. اما به دلیل اتفاقاتی که از زمان اکران این فیلم تا امروز افتاده است، گروهی از بالا عمل کردند و از ما خواستند اکران «خصوصی» را متوقف کنیم. این توقیف با مجوز ماست اما به میل ما نیست.»

وی با یادآوری اینکه قرار بود  «نارنجی پوش» دو روز دیگر جایگزین فیلم «خصوصی» می‌شد، افزود: «ظاهرا دوستان نمی‌توانستند این دو روز را هم تحمل کنند. به همن خاطر «نارنجی‌پوش» جایگزین این فیلم در سینماهای کشور می‌شود.»
 
سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین عنوان کرد: «چنین اتفاقی احتمالا به زودی برای فیلم «گشت ارشاد» هم خواهد افتاد.»

کاوش با تاکید بر غیرقانونی عمل کردن حوزه هنری و شهرداری مبنی بر برداشتن دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» از روی پرده، توضیح داد: «همچنان مصر هستیم که جریمه را از حوزه هنری و شهرداری بگیریم. این دو نهاد کار غیرقانونی کردند و باید خسارت این کار را به عوامل و سازندگان این دو فیلم بدهند.»
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا چنین اتفاقی برای فیلم‌های دیگر هم در آینده خواهد افتاد، گفت: «اگر تابع قانون نباشیم چنین اتفاقی باز هم می‌افتد. نباید نظرات شخصی را وارد مسائلی کنیم که قانونمند هستند. تنها نهادی که می‌تواند از اجرای قانون دفاع کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»
 
«نارنجی پوش» به کارگردانی داریوش مهرجویی از چهارشنبه 23 فرودین ماه در 40 سینما اکران خواهد شد. از این 40 سینما، 20 سینما سهم شهرستان‌ها است.

توضیح تکمیلی:

علیرضا سجادپور مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد درباره توقیف فیلم «خصوصی» و پایان اکران فیلم «گشت ارشاد» گفت: «اکران طبیعی این آثار در حال اتمام است و به تدریج فیلم جایگزین می‌شود. اصلاً بحث توقیف مطرح نیست، زیرا اگر توقیف بود این فیلم‌ها امکان اکران نداشت و سالن در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گرفت. بیش از سه هفته از اکران فیلم «خصوصی» گذشته است و به طور طبیعی فیلم بعدی آماده و جایگزین می‌شود. لابراتوارها هم چند روزی است که باز و فعال هستند و کارشان را انجام می‌دهند، این روالی است که در همه سال‌ها رخ می‌داده است».
 
به گزارش فارس وی در ادامه گفت: «از اکران عید به بعد فیلم‌ها بر حسب قرارداد و کف فروش، قواعد مختلف و نظر شورای صنفی اکران به تدریج جایگزین می‌شود. به این صورت نیست که پنج فیلم اکران نوروز به صورت همزمان تعویض شوند، از اکران عید به بعد به دلایل مختلف فیلم‌ها به تدریج جایگزین می‌شوند‌».
 
سجادپور در ادامه به دلایل تعویض و جایگزینی فیلم‌ها گفت: «تعویض فیلم‌ها تنها به کف فروش بستگی ندارد بلکه قرارداد سینماها، ‌ضرورت جابجایی با فیلمی دیگر و... دلایل مختلفی برای جایگزینی اکران است و به مناسبت‌های مختلف فیلم‌ها تعویض می‌شوند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس