بازدید 52069
مراجع عظام به استفتای «تابناک» پاسخ دادند

«کندی اینترنت»، مصداق غش در معامله نیست؟

اینترنت ۱۲۸ می‌خریم اما به جایش سرعت زیر ۱۰۰ تحویل می‌گیریم و سر ماه توقع داریم که اختلاف این دو سرعت را برایمان محاسبه کرده و از حسابمان کم کنند، ولی خبری نمی‌شود و حتی هنگامی که چند روز اینترنتمان قطع هم شده بود، در مبلغ ماهیانه لحاظش نکردند. این شاید مشکل افراد کمی نباشد؛ مشکلی که آن را با مراجع در میان گذاشتیم تا بفهمیم مصداق غش در معامله هست یا نه؟!
کد خبر: ۲۳۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳ 15 March 2012
مدتی است کندی اینترنت، بسیاری از کاربران پرشمار این دنیای مجازی در کشورمان را دچار مشکل کرده است؛ کاربرانی که برای دریافت این خدمات، قرارداد امضا می‌کنند و پول می‌پردازند، ولی گاه ممکن است، بدون هیچ توضیحی دسترسی‌شان قطع شود؛ آن هم در شرایطی که این قطعی‌ها در صورت‌حسابشان دیده نمی‌شود و حتی تخفیفی هم در پی ندارد!

به گزارش «تابناک»، چند گاهی است که کند شدن ناگهانی سرعت اینترنت و قطع شدن‌های گاه و بیگاه آن، موجب نارضایتی بسیاری از کاربران این دنیای مجازی شده و اعتراضات بسیاری در پی داشته است؛ دشواری که تا چندی پیش، به قطعی کابل‌های ارتباطی کشورمان در خلیج فارس نسبت داده می‌شد و اکنون مدتی است که دلایلی (!) از این دست را نیز به خود نمی‌بیند.

این در حالی است که بسیاری از کاربران هر روزه و همیشگی اینترنت در کشورمان، از اینترنت نوع پر سرعتی (البته در مقیاس داخلی!) بهره می‌گیرند که برای دریافت آن، قراردادی با یکی از شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی به امضا رسانده‌اند و بسته به نوع قراردادشان، هر دوره مبلغی به شرکت طرف قراردادشان می‌پردازند؛ مبلغی که در قیاس با میانگین جهانی، چه بسا گزاف هم باشد، ولی به ظاهر تعهدی برای دریافت خدمات معمولی در پی نداشته اشت!

به عبارت بهتر، کاربری که قرارداد دریافت اینترنت ADSL با سرعت 128 کیلو بیت را با یکی از ISP‌های فعال در منطقه محل سکونتش به امضا رسانده باشد، توقع ندارد که اینترنتی با سرعتی به مراتب پایین‌تر از این قرارداد در اختیارش قرار بگیرد و حتی گاه با قطعی هم روبه‌رو شود، ولی در پایان ماه، در صورت‌حسابش تغییری نبین و مجبور به پرداخت همه مبلغ شود؛ شرایطی که البته فعلا در کشورمان جاری است و کمتر کاربر اینترنتی هست که صابون این نوع ضرر به تنش نخورده باشد.

اینجاست که اختلالات رو به افزایش دسترسی به دنیای مجازی در کشورمان از یک سو و نارضایتی کاربرانی که احساس می‌کنند، زیان دیده‌اند، ما را بر آن داشت که به سراغ مراجع عظام برویم و درباره غش در این معامله از ایشان استفتا کنیم.

این هم شرح پرسش «تابناک» از برخی از مراجع گرانقدر و پاسخ‌های ایشان که امیدواریم مورد توجه مسئولین هم قرار بگیرد:

پرسش:

با عرض سلام
از آنجا که مدتی است، سرعت اینترنت به شدت کند شده و دلیل واضحی برای این کندی مطرح نشده است، کاربران اینترنت که مشتری شرکت‌های خدماتی مختلف داخل کشور هستند (هم خود مخابرات و هم شرکت‌های طرف قرارداد با آن و حتی دو اپراتور بزرگ تلفن همراه) از خدمات دریافتی رضایت ندارند، خدمات ارائه شده به مشتریان با هزینه‌ای که برای آن می‌پردازند هم‌خوانی ندارد، برای نمونه، برای دریافت اینترنت با سرعت ۱۲۸ قرارداد بسته اند، اما سرعتی به مراتب کمتر دریافت می‌کنند و اینجاست که شبهه غش در معامله به ذهن می‌رسد؛ آن هم در شرایطی که ما‌به‌التفاوت آن به مشتریان بازگردانده نمی‌شود؛ لطفا بفرمایید آیا این امر مصداق غش در معامله است یا نه؟

آیا شرکت‌هایی که متعهد به ارائه خدمات شده اند، ولی در انجام وظایف خود کوتاهی کردند، موظف به پرداخت خسارت به مشتریان خود هستند؟

*پاسخ آیت الله العظمی خامنه‌ای
بسمه تعالی
سلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته
در فرض سؤال گرچه مصداق غش در معامله نیست، ولی مشتری اگر مغبون باشد، حق دارد قرارداد را فسخ نماید.
موفق و مؤيد باشيد


*پاسخ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
علیکم السلام و رحمة الله
به طور کلی چنانچه شرکت‌های مخابراتی در مقابل وجهی که از مشترکین می‌گیرند امکانات ناقص ارائه دهند ضامنند و الله العالم 14 ربیع الثانی 1433

*پاسخ آیت الله العظمی مکارم شیرازی
بسم الله الرحمن الرحيم
با اهدای سلام و تحيت؛
چنانچه کوتاهی در خدمات رسانی از ناحیه آنها باشد مسئول هستند.
همیشه موفق باشید

*پاسخ آیت الله العظمی مظاهری
بسمه تعالي
اگر طبق قرارداد عمل نشود، جبران خسارت لازم است.
حسين المظاهري
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۶۶۸
انتشار یافته: ۲۰۱
والا اینا جز شرایط خریده می خوای بخر نمی خوای نخر!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
تو کجای شرایط خرید نوشته سرعت اینترنت تحوبلی یک سوم تعرفه خریداری شده است ؟
حرف بی ثند میزنی نمیدونم چرا ملت هم بهت مثبت میدن .
کاربر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
اصلا پشتیبانی در حد صفر است.........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
داداش من: چرا نمیگیری ! ؟
َAli
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
در جواب دوست ناشناسی که پاسخ داده یک کم دقت کن بعدش خودت متوجه مشی منظر این کامنت کدام یک از گزینه های فوق می باشد
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
حرف بی ثند رو خوب اومدی D:
پوریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
آقای ناشناس چرا جوش میاری نمیبینی دوتا ! گذاشته آخر نظرش....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
نخير فكر كردي بايد به ثند شما مثبت بدن؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
بابا از سکته هم گذشته!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
مجید جان سند درسته نه ثند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
به خاطر دو علامت!! ! در ضمن اگه معامله رو فسخ کنیم که دیگه اینترنت نداریم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
اولا سند نه ثند
دوما خوب ما با آگاهی کامل از مزخرف بودن اینترنت مثلا پر سرعت خرید میکنیم پس جهل در معامله در کار نیست
ناشناس
| United States |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
سند منظورته دیگه
لطفا از بقیه ی مراجع هم بپرسید..............سپاسگذارم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
مجید جان سپاسگزارم.
یه کاربر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
منم با این دوستمون موافقم،
رفتم اینترنت گرفتم با سرعت 1024 ،
سرعت الانم با سرعت سری قبلیم که 256 بود هیچ فرقی نداره،
باید خیلی خیلی زور بزنه تا 200 بکشه،
والا جزء شرایط خرید هم نیس
اگه بود حرفی نبود
آخه تو پروفایلم میزنن سرعت دانلود 1024 سرعت آپلود 512
و من نمیدونم کدوم درسته؟
چیزی ک من دارم میبینم یا چیزی که اینا می نویسن
ما حال اون بنده خدایی رو داریم که هر روز کت می خورد و به کتک خوردن عادت کرده بود.اگه یه روزی می رسید که کتکه رو نمی خورد ،دردش می گرفت.
من خودم دانشجوی ارشدم.بخدا شرایط اونقدر سخت شده که غیر قابل تحمل شده.فک کن می ری اینترنت 512 نامحدود بگیری نامه از دانشگاه و تعهد و هزار تا چیزه دیگه می خوان.
بابا من یه شهروندم می خوام اینتزنت پرسرعت داشته باشم .حتما باید دانشجو یا استاد دانشگاه باشم.
چرا اکثر درس خونده های ما دارند از کشور می رند؟؟؟؟؟یکی از دلایلش همین شرایط مزحک مثل اینترنت هست که مایه ی عذاب شده
فک کن ما از افغانستانم عقبتریم
پاسخ ها
علی
| United States |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
کلمات و ترکیبات تازه از دانشجوی ارشد:

کت می خورد = کتک می خورد
فک کن = فکر کن
می رند = می روند
شرایط مزحک = شرایط مضحک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
دوست دانشجود ارشد، مضحک درست است نه مزحک
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
مجید جان واقعا دانشجوی ارشدی؟ مضحک است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
اینترنت پر سرعت پیشکش شما، فوق لیسانس داری مضحک رو مزحک می نویسی!!!
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
داداش کجا فوق میخونی که هنوز مضحک را بلد نیستی بنویسی با فشار شاسی که نمیگیری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
فكر در سطر سوم و مضحك در سطور اخر صحيح است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
باور کن فقط با کارت دانشجويي اينترنت پر سرعت مي دهند. با کارت استادي دانشگاه به دوست من اينترنت پرسرعت ندادند. با هزار تا پارتي بازي قبول کردند که به همون 1 مگ بدند که از دايالاپ هم کمتره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
دوست دانشجوی ارشد مضحک درست است نه مزحک ولی با بقیه حرفت موافقم.
ح-ع
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
1.مضحک درست می باشد
19 شدی
دانشجو ارشد
معين
| Germany |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
يعني اگه اينترنت سرعتش بره بالا ديگه فرار مغزها نداريم ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
سلام دوست عزیز
ای کاش به املای لغات توجه بیشتری می کردید.
اسولن طوجح چیض خوبیه خسوسن اگه دانشجوی ارشد باشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
فکر نکن. قطعا از افغانستان عقب تریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
دانشجوی ارشد "مزحک" غلطه مجید جون "مضحک"درسته
یا از واژه های پارسی استفاده کن یا واژه رو درست درج کن
خدا یا به دانشجویان ارشد ما سواد عطا نما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
دانشجوی ارشد "مزحک" غلطه مجید جون "مضحک"درسته
یا از واژه های پارسی استفاده کن یا واژه رو درست درج کن
خدا یا به دانشجویان ارشد ما سواد عطا نما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
برای اونهایی که غلط املایی گرفتن اونم برای یک کلمه عربی متسفم واقعا متاسفم براتون که اصل حرف را نگرفتید
a
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
بابا اين بنده خدا دانشجوي فوق ليسانس شايد فقط املاءش بد باشد ولي دليل نمي شه جزو فوق ليسانس هاي شاسي باشه ، ضمن اينكه دليل نمي شه بهش اينترنت كم سرعت را بجاي پرسرعت قالب نمايند. چرا مغلطه مي كنيد.
شما دنبال دليل كم سرعت شدن اينترنت پرسرعت ... در روز روشن بگرد عزيز .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
قابل توجه دوستاني كه به غلط هاي املايي متن اين دوستمون اشكال مي گيرند، دوستان اگه نقد داريد سعي كنيد سازنده باشه.

آدم هايي كه با خالي كردن زير پاي ديگران سعي مي كنن خودشان را بالا و سر نشان دهند حكايت خارند بر سر ديوار!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
اگه اکثر درس خونده های ما مثل شما باشن که وای به حال کشورای خارجی
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
خب بابا,کشتید اینو!حالا مضحک یا مزحک!اینترنت نمیدن دیگه!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
دوستان درسته ایشون اشتباه املایی زیاد داشت.ولی نه اینقدر که اصل مطلبش فراموش بشه!! به همه چیز دقت کردین غیر حرف هاش؟
سالار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
به جای اینکه غلط املایی بگیرین بفهمید چی گفته و حرفشو نقد کنید اگه مسئله ای واسه نقد داشته باشه!.من که با حرفش موافقم ما به عنوان شهروند باید خدمات حداقل متوسطی داشته باشیم یا نه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
گذشتگان کاشتند و تو خوردی، تو بکار تا آیندگان بخورند.
تلاشت مال خودت ولی نسبت به پول مردم مسئولیت داری. همش میگن این مملکت کاری برا ما نمیکنه، پس میریم. یکبار گفتی تو برای این مملکت چکار کردی؟
تو هر چی و هر کی که باشی مطمئنا از پروفسور حسابی خیلی کمتری و بیشتر از ایشون به این مردم بدهکاری.
اشکالات جای خودش، وظیفه ما هم جای خودش.
martin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
نه داداش با فشار شاسی نمیگیره شاسی اینو فشار میده که ارشد بگیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
اینجا یک تناقض وجود داره؟
در لحظه ای که من این متن رو خوندم تعداد نظرات مثبت 838 و نظرات منفی 28 عدد است و تمام پاسخ ها به این نظر منفی است. این دو مورد اصلاً با هم جور در نمیاد.
یوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
جوری می گویید شرایط بد شده انگار قبلا میرفتی نانوایی بهت اینترنت وایرلس 1 گیگابیت میدادن ، والله تا ما یادمونه وضعیت اینترنت همین بوده ، من خودم قبلا همین پول ADSL رو میدادم پای اینترنت هوشمند ، که خدا خیرشون بده حداقل با سرعت 140 کیلوبایت دانلود می کنیم ، شبا هم 2 گیگابایت رایگان میتونیم dl کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
دوستانی که این پاسخ های غیر مرتبط را نوشتن بسیا وقیح هستند که اصل سخن این بزرگوار را رها کردند و به مسایل حاشیه پرداخته اند.
علی
| Spain |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
واقعا متاسفم واسه همه شمایی که درد خودتون رو که این دوستمون میگه رو نادیده میگیرید و یه سری غلط املایی رو میبینید. مطمئنا شما میتونید از مسئولین این مملکت باشید. چون شرط اول مسئول شدن در اینجا نادیده گرفتن مشکلات و قایم کردن کاستی ها پشت تمسخر دیگران است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
مشکل ما اینه که به جای اینکه ببینیم بنده خدا دردش چیه 20 تا نظر راجع به مضحک دادیم وقتی مردم اینطور پاسخ میدن از جواب دادن رئیس جمهور به نمایندگان ملت انتظار بیشتری نباید داشت از ماست که بر ماست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
همین دیگه ملت ایرانی ... اصل مطب رو بچسب مگه معلم املائی که به این بنده خدا گیر میدی
من اینترنت 512 دارم اما در بهترین حالت، از 80 بیشتر دانلود نکردم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
256 دارم بیشتر ار از 30 دانلود نکردم
hamidreza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
دوستان عزیز شما اینترنت 512 کیلو بیت بر ثانیه داری که طبیعتاً دانلودش با سرع 512/8=64 کیلو بایت ارائه می شود. اگر 80 دانلود می کنید خوبه. به تفاوت بیت و بایت توجه کنید.
شما هم که 256 داری می شه: 256/8= 32
که معقوله.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
منم 512 دارم بیشتر از 65 دانلود نکردم
جالب اینجاست وقتی به شرکتش می گم در جوابم میگه سرعتت خیلی هم خوبه نباید بیشتر باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
داداش ما اینترنت با سرعت 128 کیلوبایت بر ثانیه میخریم
نه اینترنت 128 کیلو بیت
اون جوابهای مزخرف آی اس پی هارو شما چرا تکرار میکنی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
عزیز دلم اون رو بیش از حدم دانلود کردی. خبر نداری چه خبره. سرعت اینترنت را با بیت بر ثانیه می گن که یک هشتم بایت بر ثانیه هست یعنی 512 را بر 8 تقسیم کن تا سرعت بایت بر ثانیه گیرت بیاد. من که 256 دارم با سرعت 32 دانلود می کنم شما زیادی هم گرفتی خبر نداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
128 دارم با 270 دانلود می کنم
سید شهاب الدین حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
مضحک صحیح است
ناشناس
| Malaysia |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
سلام من 10 مگ دارم خیلی هم ارزونه راضی هم هستم سیاه نمایی نکنید
یادم رفت بگم خارج از کشورم
دره چایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
اطلاعات ناقص داری تازه حساب و کتاب هم می کنی !!! واحد هر دو تاشون کیلو بیت بر ثانیه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
از حمیدرضا ممنون از کاربران اینترنت بعید بود یه همچین اشتباهی
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
آقای حمیدرضا کاملا درست می فرمایند شما وقتی 80KB دانلود می کنید مساوی با 480Kb است همه قراردادهای پهنای باند هم بر اساس بیت بسته می شوند
ahmad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
من 256 دارم و سرعت دانلود تا 190 کیلوبایت میره.
اما چه فایده و قتی 2 گیگ محدودیت دانلود داری.
خدایا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
ببخشید روی چه حسابی پهنای باند رو تقسیم به هشت میکنیید؟؟؟؟ شما میرید یک شونه دوازده تایی تخم مرغ می خری با پول همون 12 تا بعد موقع درست کرد انتظار داری 2 تا توش باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
با سلام
قراردادها براساس کیلو بیت است حتی سرعت شبکه ها هم بر اساس استاندارد به کیلوبیت بیان میشود مثل سرعت کارت شبکه که 100 مگابیت بر ثانیه است اما نرم افزار هایی که سرعت دانلود را نمایش می دهند بر اساس کیلو بایت می باشد (هر بایت 8 بیت اس ) پس شما سرعت دانلود خود را باید ضرب در هشت نمائد تا سرعت اینترنت خود را بدست باوید و آقای علی درست می فرمایند و لطفا سرعت اینترنت را با تعداد تخم مرغ مقایسه نکنید
در قرادادهای اینترنتی یک بند سلب مسئولیت هست که از تضمین سرعت در تمام مدت شانه خالی می کنند در حقیقت مشکل ضعف ساختها است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
مبناي سنجش پهناي باند بيت بر ثانيه است در صورتي كه مبناي سنجش سايز فايل و سرعت دانلود بايت بر ثانيه است. با توجه به اينكه هر بايت 8 بيت است، پنهاي باند تقسيم بر 8 مي شود تا حداكثر سرعت دانلود تعيين شود. البته با توجه به اينكه هنگام دانلود مقداري هم داده به عنوان بسته هاي تاييد ارسال مي شود، حداكثر سرعت واقعي دانلود از مقدار اسمي آن كمتر خواهد بود كه امري طبيعي است.
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
وقتی تفاوت بیت و بایت رو نمیدونید، سرویس دهنده چه گناهی داره ؟
سرویس دهنده به توع های دیگه ای ... که خودتونم نمیفهمید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
شما چرا به فرعیات نگاه میکنید.اصل موضوع رو ببنید چی هستش.ببخشید لطفا به اصل موضوع توجه فرمایید.(نقطه سر خط)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
256 دارم هر روز با ميانگين 200 دانلود مي كنم حالش هم مي برم تازه اون هم در يك شهر محروم و دور افتاده مثل اردبيل.
یوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
دوستان مشخصه فرق بیت و بایت رو نمی دونند ، یعنی مبانی کامپیوتر دبیرستان رو هم پاس نکرده اند ، 512 کیلوبیت بر ثانیه ، یعنی 64 کیلوبایت بر ثانیه ، 256 کیلوبیت معادل 32 کیلوبایت و 128 کیلوبیت معادل 16 کیلوبایت هست ، اما من همین اینترنت 128 کبلوبیت دارم با 140 کیلوبایت دانلود میکنم ، خدا خیرشون بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
جدا شما ها تا الان اینترنت می دونستید چیه؟!کجا درس خوندید؟یکی میگه 512 شده 80!یکی میگه 80 میشه 480!یکی مثال شونه تخم مرغ میزنه!عزیزان اگه علوم راهنمایی هم بلد بودید میدونستین که واحد اعداد مهم هستند! به واحد ها دقت کنید! بیت و بایت رو اشتباه نگیرید!یک بایت 8 بیته نه 6 تا آقایی که میگی میشه 480 تا!و اون آقایی که 12 شونه تخم مرغ خریدی! 12 کارتن که نخریدی!به واحد ها دقت کن!
محمدجواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
من 512 دارم و با استفاده از دانلود منیجر با سرعت حدود 240 کیلوبایت(KB) بر ثانیه دانلود میکنم.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
اقای محترم بنده به عنوان کارشناس شبکه و مخابرات عرض میکنم
شما هر پهنای باندی که بگیرید با یک هشتم سرعت کل باید بتونی دانلود کنی به عنوان مثال با 256 باید 32 سرعت دانلودتون باشه
moj
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
نه من قبول ندارم من مدمم سرعتش 128 و دانلودشم 80
یک نفر نیست به کاربران عزیز توضیح بده که اون سرعت اتصال 100 رو که مشاهده میکنن بر اساس 100 مگابیت هست در اصل سرعت اتصال کارت شبکه میباشد و مشترک سرعت بر اساس کیلو بیت گرفته نه مگابیت !
پس وقتی به مشترک سرعت 128 کیلو بیت ارائه میشه مشترک باید سرعت دانلودش حد اکثر 16 کیلو بیت باشه که اگر ضربدر 8 بشه میشه همون 128 کیلو بیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
ممکنه بفرمائید چرا ضربدر 16 میشه ؟!! اینها بهانه های شرکتهاست که افرادی مثل شما هم بدون مطالعه و اطلاع آنرا تکرار میکنید . وقتی شما اینترنت 128 میگیرید لزوما نباید سرعت دانلود شما 128 باشد ولی شرکت ارائه دهنده خدمات باید تمام محاسبات ضرب و تقسیم !! و افت شبکه انتقال را محاسبه کرده و سرعت قابل تحویل به یوزر را اعلام کند . این در تمام دنیا مرسوم است . اینجا اینترنت پرسرعت 1 مگابایت را میفروشند و فرضشان این است که اگر آدم خوش شانسی باشید شاید سرعتتان به 100 کیلو بایت برسد(البته اگر در 16 ضرب کنید !!)
روح اله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
کجا گفت ضربدر 16 کنی ؟ ضربدر 8 که سرعت رو برحسب بایت بگه
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
اینی که "ک" گفته دقیقا درسته. تو تمام دنیا هم همینه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
دوست عزیز ضربدر 16 نه، ضربدر 8
برای کنترل اون هم به این نکته دقت کنید که سرویس شما مثلا 128Kbps که با b کوچک نوشته شده و سرعت دانلود شما 16KBps که با B بزرگ نمایش داده میشود.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
شما خودتون میگید 128
نه 128 کی طی یک قانون خود ساخته شرکت ها بین 8 نفر تقسیم میشود !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
واسه اینکه هر بایت معادل 8 بیت هست
عیسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
ضرب در 8 عزیز، نه 16.
این هم فرق بایت و بیت هست. یک بایت برابر با 8 بیت هست. شما سرعتی که میخرید 128 کیلو بیت هست، درحالی که سرعتی که در زمان دانلود میبینید، یعنی ویندوز گزارش میده به بایت هست. تفاوت در املای اینگلیسی به این صورت هست: Bit و Byte. سرعت اینترنت کشور پایین هست ولی حق مطلب رو هم بیان کنید.
مشکل اینه که 128kbit هم که میدن، باهاش باید بشه 16 کیلو بایت دانلود کرد که به 10 هم نمیرسه. این هست که داد ملت در میاد
م
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
بابا دوستمون " ک " درست گفته . چرا منفی می دین الکی . اون دوست ناشناسی هم که به عنوان پاسخ "ک" مطلبی نوشته بهتره یه کم سرچ کنه . ببخشینا آخه این چیه نوشتی.
الان توی همه دنیا اینترنت رو بر اساس کیلوبیت , مگابیت و ...بیت و کلاً مبنا بیت میفروشن . شما وقتی دانلود می کنی مبنا" بایت" هستش . خوب برفرض که اینترنتتون 128کیلوبیت باشه بهرتین سرعت دانلودتون میشه 128/8=16 کیلو بایت .
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
دوست ناشناس لطفا در مورد چیزی که تخصص ندارید نظر ندهید. البته این مشکل ما ایرانیهاست که در مورد هر چیزی که به گوشمان میرسد نظر کارشناسی چنین و چنان میدیم.
سرعت اینترنت که در اختیار ما قرار میگیره بر حسب کیلوبیت بر ثانیه هست.هر سرعتی که داشته باشید باید یک هشتمش سرعت دانلودش باشه . مثال 512 سرعت دانلودش 64 است
مجید
| Malaysia |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
اتفاقا اشتباه اصلی از شماست.. با کمال احترام ولی شما فقط یه چیزی شنیدی و می خواستید اینجا مطرح کنید. کسی از سرعت دانلود حرف نزد !! اون که شما می گید مربوط می شه به سرعت دانلود که اصولا نرم افزارهای دانلود منیجر نشون می دن چون دیمانسیون نمایش رو رو کیلوبایت تنظیم کردن. ولی وقتی شما اینترنت 128 کیلوبیت برثانیه (یا همون 16 کیلوبایت بر ثانیه ) می گیرید سرعت اتصال به اینترنت و یا دانلود در 95 درصد موارد در ایران زیر 100 کیلو بیت بر ثانیه (یا همون 12 کیلو بایت بر ثانیه) هست و این یعنی مصداق بارز کم فروشی !!!!
Alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
دوستان
چرا به تفاوت بیت و بایت توجه نمی کنید ؟
کاش شما ادعای مطالعه نمیکردی!
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
بابا جان این بنده خدا راست میگه
یک بایت از 8 بیت تشکیل شده
و ما به این نکته توجه نمیکنیم که سریس 128 کیلو بیت خریداری میکنیم ، که برابر است با 16 کیلو بایت بر ثانیه ((به بایت و بیت توجه کنید))
كارشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
با سلام آقائي كه ميائي و برا خودت نظر ميدي(كه بايد ضربدر 8 كني ) لطفا بفرما چرا بايد ضربدر 8 كني ؟؟؟ چونكه سرعتي كه به جاي 128 يا 256 و يا بالاتر به م ميفروشن ضريب 8 خطاي سرعت داره و اين اشكال از فروشنده ي اينترنت پر سرعته ،نه اينكه بيائيم توجيح كنيم كه بايد ضزب 8 بشه ... كم فروشي ميكنن سرعتشون هم 1/8 سرعت واقعيه اونوقت شما توجيهش هم ميكنيد ؟؟؟؟ از خدا بترسيد و روز جزاش...........
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
اینجا بعضی ها فکر میکنند که می دانند اما نمی دانند، بعضی های دیگه فکر می کنند که نمی دانند اما می دانند و بعضی دیگه که هیچ، اصلا فکر نمی کنند فقط از یک متن عدد 16 را می گیرند و واویلا ، ای کاش قشری که دسترسی به اینترنت داره اونم تو خارج کمی هم بلد بود از اینترنت استفاده کنه. مثلا برای درست بودن یا نبودن این موضوع می رفتیم یک سری به گوگل میزدیم و جستجویی و نتیجه ای و ...
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
دوست عزیز "کارشناس" سوالی ازتون دارم! آقا شما تبدیل واحد بلدی یا نه؟ مثلا اگه به شما بگن 1 متر یا 100 سانتی متر، فرقی در اندازه اون چیز میکنه؟ مسلما نه! هر دو تا یک اندازه رو نشون میدن ولی با اعداد متفاوت! در اینجا باید متر رو (یعنی 1) در 100 ضرب کنی. در مورد بایت و بیت هم همین طوره. هر بایت متشکل از 8 بیته. و برای اینکه یک سرعت خط اینترنت رو از بایت به بیت تبدیل کنیم باید اونو در 8 ضرب کرد. وقتی یه شرکت میگه سرعت خط من 128 کیلوبیت بر ثانیه است شما باید 16 کیلو بایت بر ثانیه دانلود داشته باشی چون 16 کیلوبایت بر ثانیه= 128 کیلوبیت بر ثانیه
خودم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
من خودم اینترنت 128 محدود دارم نزدیکه 8 ماهه. سرعتی که موقع دانلود دارم بیشتر مواقع بالاتر از ( 40 KB/s) هست پس دارن کلی در حق من و چندتا از دوستام لطف میکنن و خودمون خبر نداریم. ای دل غافل برم بهشون بگم، حروم خوری اصلا به ما نیومده !!!!!!!!!!!!!!
من که راضی نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
علاوه برا اینترنت خیلی جاهای دیگر هم مشکل هست. مثلا اس ام اس به مقصد نمیرسه ولی پولشو کم میکنه. گاهی ده بار اس ام اس رو باید بفرستی و یعنی ده بار ازت پول کم میکنه بعد تحویل میده.
ممکن است بفرماییدبعدا با کی قرارداد ببندیم.یا چگونه جبران خسارت رادرخواست کنیم.
ببخشيد، اگه قرار داد فسخ بشود چه سودي به مشتري مي رسد؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
مشتری که مهم نیست!مهمه اینه شرکت کارشو به نحو احسنت انجام بده!....
عرفان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
مجید دل بندم
اون نحو احسن هستش نه احسنت!!!
آقای پرسش گر اینجا اصطلاح غش به کار نمی رود. غش در جایی است که جنس خوب و بد مخلوط شود و مانند آن.
اینجا در اصطلاح کم فروشی است که از جنس کم می ذارن. سه کیلو پول می گیرن و دو نیم تحویل می دهند
همون ویل للمطففین. وای بر کم فروشان
اگر سوال را دقیق تر می پرسیدید شاید جواب دقیق تر می گرفتید.
با سلام و احترام : تابناک جان اصل سوالتون اشتباه است مشترکین وقتی قرارداد adsl را امضا می کنند در قرارداد share یک به ده را پذیرفته اند و امضاء کرده اند و شمادر سوال تان به این مطلب اشاره ایی نداشته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
من که اصلاً قرارداد امضا نکردم، خودشون زحمت کشیدن جای من امضا کردن D
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
یک به هشت نه یک به ده !
در ضمن به مشتری موقع خرید سرویس توضیح نمیدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
منظور خریدار و فروشنده 128 پس از share است یعنی حدود 128 یعنی گاهی کمی بیش از 128 و گاهی کمی کمتر از 128 خواهد داشت نه اینکه بیش از 70 درصد مواقع کمتر از مثلا 40
خوب مسئول پیگیری این خطای مسلم وفراون کیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
يعني نمي داني؟؟!!!
این تیکش عالیه

"اینترنت از نوع پر سرعت(البته در مقیاس داخلی)...!!!"
تابناک جان !!!!
چه توقعاتی داری !!!!
این همه مشکل و ....
من پیشنهاد می کنم هرچند که سخت است ولی کاربران خانگی و کاربرانی که برایشان امکان دارد نصبت به تحریم و خرید اینترنت اقدام کنند تا آنها را به فکر جدی بیندازند . آقا نخرید بنده نیز همین کار را کردم مگه پول الف خرس که بدید و آخر دست هیچی گیرت نیاد خوب این پول رو بده به یک فقیر بی خیال اینترنت
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
عزیزم نسبت درسته نه نصبت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
شما اول یک مقدار ادبیات یاد بگیرین بعد بیاین نظر بدین
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
میشه بگی الان این سایت رو چطور باز کردی بدون اینترنت؟
اگه میشه یه تعریف ساده از اینترنت بکن ما بفهمیم منظورت چیه
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
سلا م
به خدا کمی هم کتاب بخوانید. الف غلط است: عاف / نصبت غلط است: نسبت
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
مجید جان شما نسبت به تحریم اقدام کن واقعا پول علف خرس نیست!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
بعد نياز به ارتباط رو چطور پاسخ بديم
حاجعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
جسارت نباشه ها ولی شما جای تحریم اینترنت،یکم املاء کار کن که اینقدر غبط املائی نداشته باشی!!
ما اینجا اینترنت 20 گیگ داریم اما در عمل از 400 بیشتر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
کوجا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
ببخشید شما الان کجائی؟؟
سلام خوب باشه من امروز می رم قرار دادمو فسخ می کنم حالا باید برم کجا و با کی قرار داد ببندم که یه اینترنت با سرعت بالا و بدون قطع شدن بهم بدن : ای بابا............
این مشکل همه دنیاست ماهم اینترنتمون 16 مگا در ثانیه است ولی حداکثر 14 مگ در ثانیه میده نامردها 15 دلار هم ماهانه میگریند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
حسودیتون میشه منفی میدید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
تو هم اینا رو گفتی که دل ما رو بسوزونی؟
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
میخای دهن مارو اب بندازی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
14 مگ در ثانیه دانلود داری و 15 دلار میدی!!!!! واوووووووو تازه میگی نامردا!!!!!
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
14 مگ بر ثانیه 15 دلار نامردیه ؟! ایران بودی چی می گفتی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
واقعا اونایی که منفی زدن اینقد دیر میگیرن مطلبو؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
چه با حال، تعداد منفی بیشتر از مثبته. یعنی این دوست عزیز داره دروغ میگه یا ملت نمی خوان یک واقعیت رو قبول کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
دوستانی که منفی دادند دقت کنند این نظر از استرالیا بوده. سرعت 14 مگ در ثانیه میدونید یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
جامون عوض!؟!؟
فری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
خوبه والا -ما ایران 256 کیلو بایت گرفتیم ماهی 15 ادلارررررررر
خوش بحالت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
نمي دانم تو كدوم كشوري اما ما راضي بوديم تو ايران 15 دلار رو بديم حداقل يك مگا بر ثانيه بگيريم ...
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
فیلتر شکنتو عشق است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
خوش به حال شما ما اينجا همان 15 دلار شما رو ميدم اينترنت 512 ميگيرم كه 64 كيلو در ثانه دانلود ميكنه ! البته نا محدود حجم دانلود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
بابا شما دیگه خیلی خوشی!!!
ali@yahoo.com
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
وضعتون خیلی خوبه ... با اون پول اینجا 512 می دن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
آققققا 14 مگااااا بایتههههههه، اوه، چه جوریه؟؟؟ مثلا گوگل باز میکنی چی میشه؟؟ اوه ایمیل چک میکنی چی؟؟ واه فیلم آنلاین هم میبینی!!! یعنی به فایل موزیک رو تویه یک کلیک دانلود میکنی؟؟؟ ... وااااااه آقا حواست باشه همیشه موقع کانت شدن یه کم نبات دم دستت باشه، برای موارد رودل ناگهانی خیلی موثرههههه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
تازه یه کارمند تو استرالیا 10 برابر یه کارمند تو ایران درامد و حقوق داره اونوقت حدود 30 هزار تومن واسه اینترنت 16 مگ میده!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
اگه ما سرعتی که ت وداریو پولی که تو میدیو داشتیم، که کلامونو مینداختیم هوا و دیگه درمورد اینترنت بحث نمیکردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
برو خدا رو شکر کن داداش، اگه همین اینترنت تو ایران بود، اولاً که به کسی نمی دادنش و باید می رفتی تو موزه می دیدیش، دوماً مابین 70 تا 100 دلار در هر ماه آب می خورد
مهم تر از همه باهاش فقط می تونستی تو یک حلقه بسته از اینترنت چرخ بزنی
همینه که هست
ینظر میرسد که در این میان حق الناس از میان رفته است .بنابراین واضح است که این شرکت ها باید جبران خسارت کنند.موضوع اظهر من الشمس است .
من امیدوارم به زودی بتوانم یک اینترنت ماهواره ای مناسب تهیه کنم
با سلام
در صورت استفاده از IDM سرعت دانلودتان به صورت چشمگيري افزايش پيدا مي كند.ولي سرعت صفحه باز كردن هميشه پايينه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
IDM چی هست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
Internet Download Manager نرم افزار مدیریت دانلود. سرچ کنید. دانلود کنید. نصب کنید. به همین سادگی به همین خوشمزه گی
بابا همین که می تونید یه سایتی رو بهد از 1 ساعت باز کنید برید خدا رو شکر کنید. به شما قول میدم تا چند ماه دیگه تحریم اینترنت هم بشیم!
پاسخ ها
سردرگم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
شما به این میگید اینترنت!؟
از ده تا سایت که 9 تاش فیلتره. اونم با سرعت اینترنت نفتی...
شما برید سایت zedgeسایت موبایل و subsceneزیرنویس فیلم ببینید اینا چه مشکلی داره فیلتر شده؟
در منطقه اوليم البته از آخر!!!!!
سلام.لطفا هر کی واقعا میدونه جواب این سوالو بده.تو همه ی دنیا سرعت دنلود یک هشتمه یا فقط تو ایرانه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
سرعت دانلود یک هشتم نیست، واحدی که ویندوز برای دانلود شما نشون میده یک هشتم هست.
ببین هر بایت از 8 بیت تشکیل شده. وقتی که اینترنت میخری، بهت میگن 128 کیلو بیت بر ثانیه. که در واقع 16 کیلو بایت بر ثانیه هست اینترنتتون. اگه با این سرعت دانلود نکنی یعنی ارتباطتون کندتر از چیزی هست که بهتون فروختن.
این مثل این میمونه که شما یه ماشین بخرین و فروشنده بگه این ماشین صدهزار متر در ساعت سرعتشه، اما چیزی که کیلومترشمار نشون میده بر حسبه کیلومتره نه متر، یعنی اگه شما با سرعت 100 کیلومتر در ساعت بری که هیچ اما اگه کمتر بری یعنی فروشنده سرتون رو کلاه گذاشته ! (اینجا نسبت کیلومتر به متر 1000 هست، اونجا هم نسبت بایت به بیت 8)
پوریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
ببین عزیزم این مسئله مثل ساعت و دقیقه ،کیلو و گرم ،متر و سانتی متره.وقتی شما میگی 1ساعت دقیقا همون 60دقیقه است.دیگه آیا سؤال میکنی چرا ساعت کمتر از دقیقه است؟اینجا هم یک مقیاساتی داره:هر8بیت=1بایت،هر8بایت=1کیلوبایت،هر1024کیلوبایت=1مگابایت،هر1024مگابایت=1گیگابایت،هر1024گیگابایت=1ترابایت و...
مثلا اگه شما یه هارد 1024 مگابایتی بخری بعد ببینی 1گیگابایتیه میری شکایت میکنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
عزیزم فقط لازمه کامنت ها رو سر بزنی علما توضیح دادن شما نخوندی. همه جای دنیا یک بایت هشت بیت هست عزیزم و همه جا دو دو تا چهار تا الا شهر ما که علم پیشرفت کرده شده پنج تا :)
مطلبتون غلطه چون 128 که میدن سرعت اینترنت نیست بلکه پهنای باند هستش. برای محاسبه سرعت، پهنا رو تقسیم بر 8 میکنن. مثلا اینترنت 128 سرعت واقعیش 16 هست
به نظر من قیمت اینترنت در ایران نسبت به کشورهای دیگر وضع بغرنجتری دارد درباره اون بگید
یک ماجرای جالب !
من تاوقتی سرویس ماهانه بدون محدودیت حجمی داشتم، همیشه برای دانلود مشکل داشتم و سرعت کمتر از یک هشتم سرعت سرویس بود. اما از وقتی سرویسم را با همان سرعت به سرویس محدودیت حجمی 5 گیگ تغییر دادم سرعت دانلودم سه برابر یک هشتم شده !
حدس می زنید چرا این طوره ؟! یک وقت فکر نکنید چون دانلود بیشتر از سمت ما یعنی خریداری حجم ترافیک بیشتر و ... هاااا ... اصصصصلا اینطوری نیست !
كي گفته 128 کیلو بیت همون 16 كيلو بيته خوب اگر 128 كيلوبيته 16 كيلو بيت ديكه چه سيقشه وقتي بهت دارن اينترنت 128 ميدهند يعني همون 128 نه اين كه بشيني ضربش كني بشه 128 يعني اينكه شركت داره اين سرعت اينترنت 128 رو بينه 100 نفر به اشتراك ميزاره ميشه سرعت 10 شايدم 16 كيلو بيت سيم كارتهاي جديد نسل سوم داره الان اگه 128 سرعت رو بهت ميده همون 128 كيلو بيته فقط براي تويه نه اينكه بين 100 نفر به اشتراك بزاري يعني كم فروشي يعني د ز د ي تويه روز روشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
دوست عزیز 128 کیلوبیت معلومه که 16 کیلوبیت نیست !!
128 کیلوبیت، 16 کیلو بایت هست (هر بایت 8 بیته، اگه نمیدونید سرچ کنید Byte و Bit رو)
در ضمن اینجا کسی نماینده شرکتهای اینترنتی نیست، چرا در مورد مطلبی که نمیدونید جبهه میگیرید؟ این دیگه چه سیقشه (همون صیغه سابق)؟!!!
در انگیس 35 سال پیش
برای چند روز تلفن خونه قطع بود.
وقتی قبض برق اومد و حق آبونماه و دیدم که کامله نامه نوشتم و اعتراض کردم
فکر می کنید در قبض بعدی چه اتفاقی افتاد؟
البته طی یک نامه به من رسید نامه ام را اعلام وصول کرده بودند.

درست مثل شرکت مخابرات ایران
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
دوست ناشناس در انگلیس قبض تلفن رو اداره برق می ده؟؟ ضمنا دفعه بعد حق آبونماه را دیدی پرداخت نکن بگو برات حق آبونمان ارسال کنند.!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
داداش تو 35 ساله انگلیسی اونوقت نمی دونی که آبونمانه نه آبونماه !!!!! ناسلامتی این کلمه که انگلیسیه
سالیان سال ایران خودرو پیکانی را به شما میفروخت که در بهترین شرایط 130تا بیشتر نمیرفت وبرروی کیلومتر ان 220 درج شده بود این یک سنت حسنه است انشاا... مبارک است
بابا اینترنت من - فرق بیت و بایت رو بدون بعد نظر عنایت فرمایید- در ضمن اگه ماشینت 360 کیلومتر سرعت میره که لزوماٌ همیشه تو کوچه 2 متری با ترافیک نمیشه 360 بره - برای ماشین شما هم نمیان اتوبان 8 بانده بسازن
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
حرفت داداش شبیه کسی بود که وقتی مراد داشت با انگشت به ماه اشاره می کرد، مرید نگاهش از سر انگشت بالاتر نمی رفت
باز کن اون چشمای بسته ات رو
در بیار سرت رو از زیر خاک
عزیز من ماشین پیکان شما تو اتوبان های آلمان هم بیشتر از 130 تا نمیره
از وجهه تشبیه بر روی سرعت بود
نه پهنای باند
کما اینکه پهنای باندشون هم مثل جاده هاشون تنگ ه
ما اینجا در دانشگاه رایگان از اینترنت استفاده می کنیم, با سرعت 3 مگابیت در ثانیه دانلود می کنیم, نیازی به برخی نرم افزارها و امکانات دیگر برای دیدن برخی سایتها هم نیست! خوش باشید!
اینترنت باعث پیشرفت کشورها می شود
من متاسفم برای دوستانی که بدون دانش کافی محاسبه کیلوبیت و کیلوبایت را زیر سوال برده اند.
هر کیلوبایت بر ثانیه برابر است با 8 کیلوبیت بر ثانیه
در نتیجه برای تبدیل مقیاس کیلوبیت بر ثانیه به کیلوبایت بر ثانیه می بایست عدد را بر 8 تقسیم کرد.
در نتیجه:
128 کیلوبیت بر ثانیه برابر است با 16 کیلوبایت بر ثانیه
256 کیلوبیت بر ثانیه برابر است با 32 کیلوبایت بر ثانیه
512 کیلوبیت بر ثانیه برابر است با 64 کیلوبیت بر ثانیه
1 مگابیت بر ثانیه برابر است با 128 کیلوبایت بر ثانیه

این تبدیل واحد ها را در ذهن خیلی پیچیده نبینید. مانند این که 1000 گرم برابر است با 1 کیلوگرم ببینید.

وقتی قرارداد پهنای باند می بندیم، محاسبات بر اساس کیلوبیت بر ثانیه انجام می شود. مثلا می گوییم اشتراک 128 کیلوبیت بر ثانیه گرفته ایم.
ولی وقتی Download می کنیم، برای قابل فهم تر بودن و خواندن ساده تر و راحت تر، سرعت برحسب کیلوبایت بر ثانیه نشان داده می شود. مثلا می بینیم که با سرعت 16 کیلوبایت بر ثانیه Download می شود که این همان 128 کیلوبیت بر ثانیه است.

برای دوستانی که دقیق تر می خواهند باید اشاره کنم که مثلا 512 کیلوبیت بر ثانیه دقیقا 64 کیلوبایت بر ثانیه نمی شود. بلکه 62.5 می باشد. چرا که هر 1 کیلوبایت برابر با 1024 بایت است نه 1000 بایت.
در نتیجه برای محاسبه عدد دقیق باید از فرمول زیر استفاده کرد:
مقدار کیلوبیت بر ثانیه ضربدر 1000، تقسیم بر 8، تقسیم بر 1024
که برای 512 کیلوبیت بر ثانیه به صورت زیر می باشد:

512 * 1000 = 512000
512000 / 8 = 64000
64000 / 1024 = 62.5 KBps

راه دیگر، ضرب کردن عدد کیلوبیت بر ثانیه در عدد 0.1220703125 است که دقیقا مقدار کیلوبایت بر ثانیه را بر می گرداند.

با این محاسبه:
128 = 15.6
256 = 31.3
512 = 62.5
1 مگ = 122.1

پیروز باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
با تشكر فراوان از شما كه وقت گذاشتيد و مبسوط توضيح داديد. خيلي ممنون.
مشکل کندی و گرونی اینترنت بیشتر مربوط به شرکت زیرساخت و مخابرات میشه نه ISP ها
128kbit*1000=128000bit
128000bit/8=16000 Byte
16000 / 1000 =16 KB
با فرض هر کیلو بایتی 1000 بایت باشه و شما یک نرم افزار مانند دانلود منیجر نصب کرده و کل پهنای باند را بدون هیچ اتلافی در اختیار بگیرید بایت سرعت دانلود 16 باشه کسانی که 16 را دارند البته با سرعت 128 اینترنت معقولی دارند . اونهایی که کمتره به خاطره اینه که مرکز ISP اون خط را بین n تا کاربر بر خلاف قانون و مقررات Share کرده است.
بابا من تو فرانسه ام 20 گیگه در عملشو نمیدونم ولی ماهی 40 یورو دارم پیاده میشم دو ماه هم قطع بود تا بالاخره اومدن درستش کردن البته پول دو ماه رو قرار شد نگیرن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
میدونی سرعت تو قانونا در ایران به چند نفر تعلق میگیره؟؟؟
20000/128=156.25
حدود 156نفر میشه که با سرعت 128کیلوبیت اینتزرنت استفاده کنن
در نتیجه اینترنتت مففففففففففتتهههههههههههههه
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
خدا وکیل با اینترنت 20 گیگا بایت چیکار می کنی؟!
پهنای باند مخابرات ایران هم 20 گیگا بایت نیست
من 512 مخابرات دارم حداکثر به 40 و حداقل به 1 میرسه!!!!
خداوکیلی انصافه؟!!!!
به خدا نمونه کامل حق الناس که من هیچوقت نمی بخشم.
سلام
تو مشهد حداکثر سرعتی که به خونه ها می دهند تا 4 مگ هستش
البته اکثر اوقات همون 2 مگه
من یه شرکت اینترنتی دارم . اینکه شما میبینید سرعت پایینه بخدا ربطی به شرکتها نداره . برای مثال من در حال حاضر پنهای باند شرکتم رو به 256 کیل بایت رسوندم . میگید چرا ؟ آخه همین 256 رو ماهیانه 362000 تومان + 25000 تومان نگهداری E1 دارم پرداخت میکنم و در کل هم خود کم آوردم هم کاربرام . یادمه روزی که با قرض و قوله در سال 83 داشتم این ISP رو راه اندازی میکردم پدرم منو نصیحت کرد و گفت : اگر چیزی برای دولت سود داشته باشه دست مردم نمی سپاره . الان که ورشکسته شدم به حرفش رسیدم . روزی که باید مردم با اینترنت آشنا میشدن و نیاز به آموزش و پشتیبانی بود شرکتهای خصوصی حضور داشتن ولی الان که کاربران با اینترنت آشنا شدن و اینترنت به سود دهی رسیده مخابرات رو خصوصی کردن و شرکتهای خصوصی باید برن .
به امید خدا تا آخر فرودین 91 هم شرکت رو تعطیل میکنم .
speedtest.net
متاسفانه در ایران طبق قانونی که هست ما هر سرعتی را که خریداری میکنیم بین 8نفر تقسیم میشه مثلا وقتی ما اینترنت512 خریداری میکنیم سرعت دانلود 64 است
پاسخ ها
پوریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
خدای من این قانون کشور نیست مجید دلبندم این قاعده ریاضیه!مثلا هر کیلو 1000گرمه و هر بایت 8 بیت.
من 512 گرفتم و خداییش سرعتم توی روز 250 کیلوبایته و در شب 55 کیلوبایت
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
بابا برو حالشو ببر
تنها چیزی که تو ایران اهمیت نداره پولی که بابت خدمات میدی و در عمل خدماتی هم به اندازه پولی که دادی نمی گیری

کجای دنیا اینترنت 128 کیلو بیت بر ثانیه ماهی 10 دلاره ؟؟؟؟؟؟؟؟ ولی سرعتش در حد دایل آپ ؟؟؟؟؟؟
وقتی نظرات دوستان رو خوندم. متوجه شدم که آگاهی دوستان در این زمینه زیاد نیست. و کلا قراردادی را که امضاء کرده اند نخوانده اند. و علاوه بر این فرق بیت و بایت رو هم نمی دونند. مثل اینکه بریی 1000 گرم سیب زمینی بخری بعد بیای خونه بگی بی شرف همش یک کلیو سیب زمینی داد. یک کیلو همون 1000 گرم هست. 100 تومان همون 1000 ریال هست. در ضمن شرکتی که من باهاش قرارداد دارم خدماتش عالیه. 128 کیلوبیت گرفتم و سرعتم 240 کیلوبایت هست. و برای قطعی ها هم که برای این شرکت خیلی کم بوده. و مشکل هم از شرکت نبوده چند گیگ ترافیک هدیه کرده.
پاسخ ها
یکی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
داداش خدا خیرت بده
برو حال کن
فعلا که ما داریم با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم
کسی هم جوابگو نیست
ولی حالا که دقیق شدی منم دقیق میشم
تو 128 "کیلوبیت" گرفتی و سرعتی 240 کیلوبایت هست؟؟؟؟؟؟
میدونی یعنی چی؟
یعنی محال
پس بگو 128 "کیلوبایت" گرفتم و سرعتم 240 کیلوبایت هست.
این و میشه قبول کرد
آفرین
طاها
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
آقا این خونتون کجاست ما بیایم اونجا اینترنت رو خریداری کنیم...
برادر من چرا شعور مردم و بیننده ها رو به سخره میگیری...؟؟؟؟
شما 125 کیلوبیت گرفتی بعد 240 کیلوبایت دریافت داری؟؟؟
الان آگاهی ما رو افزایش دادی نه؟؟؟
پناه بر خدا...
تو این مملکت چیزی که هست....
لا اله الا الله
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
آخه مرد حسابی، امیر جان
آگاه به امور بایت و بیت
تو چطور رفتی 128kb گرفتی بعد سرعت دانلودت 240kB شده؟؟
نکنه این شرکت داره معجزه می کنه
درست حرفت مثل این بود که بگی میزان حجم آبی که از شیر آب دسشویی ما میاد به اندازه آب کارون هست ( البته با یکم اغراق )
128 کیلو بیت خیلی کمتر از 240 کیلو بایت هست
تقریباً 240 کیلوبایت 15 برابر 128 کیلو بیت است
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
آقا امیر قسمت اول حرفات درسته کیلوبایت و کیلوبیت
اما قسمت دوم حرفات باید بگم که اون ترافیک هدیه حق تو هستش که داره با متن و با اسم هدیه بهت میده
نظر آيت الله العظمي صانعي را هم بگيريد.
از این همه متشرع بودن شما مشعوف گردیدم
دوستان من یک سرویس 128Kbps از یکی از ISP های معروف تهران دارم و جالب اینه که همیشه با 128KBps تا 145KBps دانلود میکنم. خیلی هم ازش راضیم چون دوستانم همین سرویس رو از جای دیگری تهیه کردند و دارند با 12 تا 20KBps دانلود میکنند. اسم نمیبرم چون احتمالا تابناک فکر میکنه من کارمندشونم اومدم تبلیغ کنم.
بغیر از کندی اینترنت مشکل بسته بودن یا فیلتر بودن سایتها هم بدجوری آزار دهنده است. بسیاری از اوقات با صرف کلی وقت یک فایل را پیدا می کنی اما متاسفانه پیوند یا لینک دریافت آن فیلتر است.
خدارو شکر که همین اینترنت چراغ زغالی داریم
توی ایران چیز عجیبیه
وقتی پولشو جلوتر میگیرن یک روز هم دیر تسویه کنی فوری قطع میکنند، چطوری باید فسخ کنیم؟ چی گیرمون میاد اصولاً؟
اگرچه که بعضی وقت ها اینترنت قطع میشه که نمی دونم مقصرش کیه ولی خداییش فرق بیت با بایتو دیگه باید بدونینن!از ابتدائیات کامپیوتره!معمولا همون صفحات اول کتابهای آموزش کامپیوتر مینویسن.
كلاس رياضيه؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک فکر کنم باید یه جلسه توجیهی در مورد سرعت و دانلود و بیت و بایت و ..... بذاری.مثل اینکه اختلاف نظرها خیلی زیاده !!!!!
من نميدونم شكايتم از وايمكس ايرانسل رو كجا ببرم
آقای امير از کجا سرويس گرفتی؟ ما هم از اونجا بريم سرويس بگيريم...
از حضرت آیت الله وحید خراسانی نیز سوال بفرمایید
دوستان سرعت اینترنت رو بی خیال، بیاین حالا که عیده، با هم صفا کنیم!
بعضیهااشتراک 1 به 10 رو با تبدیل بیت وبایت قاطی کردن. اشتراکی بودن خطوط باعث کاهش سرعت نمیشه بلکه باعث افزایش اون در عموم اوقات میشه. سرعت خرید و فروش همبر اساس بیت هست نه بایت. لذا وقتی اینرتنت128 میخری باید 16 کیلو دانلود کنی همینکه دازی 40 دانلود میکنی بدون که خیلی بیشتر از خریدت داری دانبود میکنی.
بحث اشتراک پهنای باند بحث دیگری است
امیر خان
شب بخیر
با سلام
من سواد زیادی ندارم از این دوستانی که اعداد و ارقام رو نوشته اند می خواستم بپرسم که با اینترنت 128 بیشتر اوقات سایتها به زور باز میشه سوالم اینه که ایا این جزءقرارداد هست یا نیست ؟یعنی ما امضا کرده ایم که در 60 درصد مواقع سایتهای ساده هم باز نشوند؟
ایا امکان دارد سوا کنیم؟یا درهمه؟
با توضیحاتی که بالا داده شده ما بالاخره نفهمیدیم وقنی که سایتهای ساده ای مثل گوگل و یا همین تابناک در بسیاری از اوقات شبانه روز بالا نمی ایند ما حق اعتراض داریم یا نه؟
این دوستی که محاسبات ریاضی کرده اند می خواستم ببینم 6 کیلو بایتی که محاسبه کرده اند یعنی همون قطعی اینترنت و بالا نیامدن سایته؟
امکان سوا کردن نیست احتمالا درهمه نمیشه سوا کرد
اينترنت چن شما چي وگوييد ما در برر اونترنت داريم با سرعت هفت غول برره اما تا مياد يه غول دانلود كنه قطع ميشه
در سرویس اینترنت ADSL پهنای باند بین کاربران اشتراکی است که طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات این ضریب ده می باشد و قیمت سرویسهای با حجم نامحدود نیز با لحاظ ضریب ده اشتراک تعیین شده است. بنابراین در سرویس 256 کیلوبیت سرعت بسته به ترافیک می تواند بین 256 تا 25.6 کیلوبیت بر ثانیه باشد که معمولا همواره بیش از حداقل مجاز است. پیشنهاد می شود برای سرعتهای بهتر از سرویسهای حجمی استفاده نمایید که اگر قطع هم باشد حقتان کمتر ضایع می شود.
در اینکه در حوزه اینترنت در کشور ما کم کاری شده شکی نیست اما
برای اطلاع کاربران عزیز یه مطلبی رو هم عرض کنم:
واحد جابجایی اطلاعات در شبکه کیلوبیت هستش نه کیلوبایت.هر بایت 8 بیته که به عبارتی شما وقتی اینترنت 128 کیلوبیت رو میخری از isp باید سرعت دانلودی برابر با 16 کیلوبایت در ثانیه داشته باشید.شرکت isp من ... هست و به من با اینترنت 128 کیلوبیت سرعت دانلود 20 کیلوبایت در ثانیه رو میده البته بعد از ساعت 10 شب تا 7 صبح این سرعت به 50 میرسه.
در واقع مشکل کم فروشی نیست.مشکل ما کمی نیست بلکه کیفی هست.مثلا کره جنوبی 100مگابیت در ثانیه یه سرعت عادیه.
در ایران این سرعت چیزی حدود 100میلیون در میاد ماهانه!
یعنی مردم کره جنوبی ماهانه فقط 50هزار دلار میدن بابت اینترنتشون؟ مشخصا نه.
حالا،من اینو درک نمیکنم که چرا مسئولین ما هر دفعه میگن هر خط اینترنت تو ایران بین 8 نفر تقسیم میشه و ازین حرفا اخه سرعت برای شهر من حداقل واقعیه.
ایا مسئولین ما و isp های ایرانی بجای واحد کیلوبیت که یه مقیاس جهانی هست از مقیاس کیلوبایت برای عرضه اینترنت استفاده میکنند؟اینم بعید به نظر میرسه
صحت گفته های اینجانب رو میتونین ازونجا مطمئن بشین که دو تا سیستم که با هم شبکه داخلی هستن رو در نظر بگیرید
ارتباط شبکه داخلی حداقل 10 مگابیت و حداکثر 100 مگابیت با کارت شبکه معمولی مادربورد توان جابجایی اطلاعات رو داره.ایا میتونین وقتی دوتا سیستم ارتباط شبکه ای دارن از طریق شبکه به سرعت 100مگابایت در ثانیه برسین؟مشخصا هرگز!
بیشترین سرعتی که میتونین داشته باشین در حدود 12 مگابایت در ثانیه هست.این سرعت در حالت بی سیم بستگی به سرعت مودمتون هم داره.مثلا مودم من 54 مگابیت در ثانیه سرعت نهاییش هست که سرعت جابجایی واقعیش میشه 3 مگ اونم در بهترین حالت آنتن دهی.
پیروز و سربلند باشید
به جاي اين حرفا بايد سعي كرد مثل طبيعت رفتار كرد!
سعي كنيم خودمونو با شرايط موجود وفق بديم بهتر ين كار همينه ! البته در اين شرايط و اوضاع..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل