بازدید 53103
کارکرد بنگاه خبر پراکنی در یک بخش خبری؛

اثبات مسلمانی هم مدرک لازم دارد؟!

شبهه‌افکنی هرگز کار پسندیده‌ای نیست، ولی هنگامی درباره اعتقادات کسی باشد، می‌تواند حکم سنگینی داشته باشد؛ به ویژه هنگامی که از رسانه ملی پخش شود و از قضا در‌‌ همان بخش خبری خاصی که با رویکرد طنز به معضلات نگاه می‌کند. شاید شنیدن جوابیه کسی که مورد تهمت واقع شده هم بد نباشد!
کد خبر: ۲۳۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۶ 10 March 2012
در فاصله ظهر ۲۵ بهمن ماه که «شان استون»، پسر فیلمساز بزرگ آمریکایی با حضور در دفتر آیت‌الله ناصری در اصفهان به دین اسلام مشرف و خبرش در بخش خبری ۲۰:۳۰ منتشر شد، تا پنجشنبه شب هفته گذشته که در‌‌ همان بخش خبری، این خبر به ریشخند گرفته شد، زمان بسیاری نگذشته، ولی گویا تفاوت رویکرد برنامه‌سازان این شبکه به اندازه‌ای آسمان و زمین بوده که گذشته را فراموش کرده‌اند؛ حتی اگر یک ماه هم نگذشته باشد!

به گزارش «تابناک»، چند روز پیش در یکی از بخش‌های خبری پر مخاطب رسانه ملی، بخش‌هایی از مصاحبه با «شان علی استون» پخش شد که می‌گفت، مسلمان شده و نامش را عوض کرده است، اما با رویکرد تشکیک و بیان این جمله: «حقیقت ماجرا از این قرار است که آقای استون یا علی آقای خودمون، اسلام رو هم مثل بقیه ادیان الهی پذیرفته البته این خودش واقعا خیلی خوب و مبارکه؛ اما ما چرا این جور موقع‌ها احساساتی می‌شیم و فکر می‌کنیم هالیوود هم مسلمان شده»؟

جملاتی که اینقدر شنیدنش از رسانه ملی عجیب بود که این تازه مسلمان را مجبور کرد از آن سوی دنیا، تکذیبیه بفرستد و جواب این سخنان (با خبر اشتباه نشود!) را بدهد. با این لحن:

Where have I ever denounced Islam?
I believe that Islam is a continuation of the messages brought by the Prophets of the of God Abraham and Jesus. If Moses stood for the law, Jesus represented Grace, and Prophet Mohammad is a model for Marefat (knowledge)
I have always believed in one God (Allah); therefore I was not converted, but I accepted and embraced Islam.
My shahadatin was an extension of my faith by announcing that Prophet Mohammed is a messenger of God.
My name is Sean, which is my secular name.  Christopher is my Christian name; and Stone is my Jewish name that I inherited from my father, a man who's risked his career for the pursuit of truth.
Ali is my divine Muslim name for justice; I learnt from him not to bow in front of anyone but Allah.
Who are you to question my faith?  I submitted my heart to Allah.
 
Thanks

من کجا اسلام [آوردنم] را تکذیب کرده‌ام؟
من بر این باورم که اسلام، ادامه رسالت پیامبران خدا از حضرت ابراهیم (ع) تا حضرت عیسی (ع) است. اگر حضرت موسی (ع) شریعت را آورد و حضرت عیسی (ع) تقوا را، حضرت محمد (ص) الگوی معرفت و دانش است.
من همیشه خدا پرست بوده‌ام؛ در نتیجه تغییر خداپرستی نداده‌ام بلکه با پذیرفتن اسلام، به آغوش آن آمده‌ام.
شهادتین من، گسترش دینم است؛ با اعلام این [موضوع] که حضرت محمد (ص) پیامبر و فرستاده خداوند است.
شان اسم عامیانه و دنیایی من است، کریستوفر اسم مسیحی‌ام و استون اسم یهودی من است که از پدرم به ارث برده‌ام؛ پدری که با همه زندگی خود برای گفتن حقیقت ریسک بزرگی کرده است.
علی اسم اسلامی و روحانی من است برای عدالت خواهی، من از حضرت علی (ع) یاد گرفتم که در مقابل هیچ کس غیر از الله سجده نکنم.
تو که هستی که مسلمان شدن مرا زیر سؤال ببری؛ من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام.

با تشکر


این گردنبند ذوالفقار را یکی از دوستان مسلمان و شیعه ‌شان علی به او داده است. دوستی لبنانی که در گرایش وی به اسلام نقش داشته و این گردنبند را یک سال پیشتر از اسلام آوردن علی به او هدیه داده است.

سال‌ها پیش که نخستین فرزند خانواده مطرح و صاحب‎ نفوذ آنیلی، صاحب کارخانه بزرگ فیات، به اسلام و مذهب شیعه گروید، واکنش‌های گوناگونی مطرح شد و سرانجام کار به جایی کشید که وی به طرز مشکوکی از دنیا رفت و شواهد و قرائن دخالت دست‌های ناپاک در ماجرا به حدی دقیق بود که «شهید» نامیده شد. مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی در این باره می‌گوید: زمانی که خبر مسلمان شدن شهید ادواردو (مهدی) آنیلی منتشر شد، در ایتالیا با واکنش منفی روبه‌رو نبود، اما در همین ایران خودمان، برخی که معلوم نیست چه منافعی داشتند، اسلام آن شهید را زیر سؤال برده و ساخته و پرداخته دکتر قدیری ابیانه (همان کسی که در ترغیب وی به اسلام و کشورمان نقش اساسی داشت) دانستند؛ در‌‌ همان هنگام بود که به خواست خداوند، ‌عکس‌های حضور ادواردو در نماز جمعه تهران پیدا و منتشر شد و پاسخی بود برای اتهامات به این شهید بزرگوار و دکتر ابیانه.
«بهرام حیدری»، دوست و همکارشان علی که مشوق وی برای اسلام آوردنش هم بوده است، در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: داستان اسلام آوردن ایشان، بسیار شخصی بود و تمایل نداشتیم که رسانه‌ای شود؛ اما همین دوستان از ماجرا با خبر شدند و آن را رسانه‌ای کردند. درست سه روز پس از تشرف ایشان به اسلام، در انبوه خبرنگارانی که به سراغ علی می‌آمدند، در تشریح ماجرای اسلام آوردنش به خبرنگار واشنگتن پست، توضیحاتی شبیه به همین نامه ارائه کرد و گفت: من قبلا هم دیندار بوده‌ام و اکنون که پی برده‌ام اسلام، ادامه منطقی ادیان الهی است، مسلمان شده‌ام.

بهرامی که قرار است مشترکا با شان علی، در ساخت فیلمی در ایران همکاری داشته باشد، ادامه می‌دهد: گویا دوستان در این بخش خبری، به آن بخش از مصاحبه دقت کرده‌اند که خبرنگار واشنگتن پست، قصد شیطنت داشت و گفت: «با این حساب، مسلمان نشده‌اید؟». البته ما هم به این شیطنت واکنش نشان دادیم و علی هم در پاسخ گفت: من قبلا هم دیندار بوده‌ام و حالا دینم را تکمیل کرده‌ام و البته هنوز در حال یادگیری هستم.

وی افزود: نمی‌دانیم قصد دوستان از تکرار این شیطنت چیست، ولی چگونه می‌توانیم به کسی که ادعای اسلام آوردن و شیعه بودن را دارد و مناسک این کار را انجام داده، بگوییم که مسلمان نشده است؟ ما این موضوع را با مسئولان امر در میان گذاشته‌ایم و توقع داریم این اشتباهشان را اصلاح کنند.

علی در مصاحبه‌های گوناگونی که با شبکه‌های خبری، همچون «سی‌.ان‌.ان» و «فاکس نیوز» داشته، بار‌ها از حقوق مردم ایران دفاع کرده، ولی ما حتی اسلام آوردن وی را نیز به تمسخر می‌گیریم؛ این اصلا پذیرفته نیست.

این اعتراضات در حالی گفته می‌شود که ممکن است برنامه‌سازان تلویزیونی نیز توجیهی برای کارشان داشته باشند، اما فارغ از همه بحث‌ها، مانده‌ایم که پخش سخنان شبهه‌افکنی از این دست، چه نفعی می‌توانست به همراه داشته باشد و برای چه کسی؟!

دیدن این تصاویر، کافی به نظر می‌رسد:






تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷۱
انتشار یافته: ۳۹
خیلی عالی بود ممنون که بهش پرداخته شد!
طرف تو ایران سی سال مدیر بوده ، نماینده مجلس بوده ، جبهه رفته بهش میگن به اسلام التزام نداری اونوقت این آقا تا یه رکعت نماز خوند شد حجت الاسلام ، دین رو وسیله ای برای اهداف خود قرار ندهیم
کسی حق نداره وارد زندگی خصوصی دیگری بشود و وی را بابت دینش سوال پیچ کند. خداوند انسان ها را آزاد آفرید تا خودشان حق را انتخاب کنند آقای استون هم از این امر مجزا نیستند.
تابناک این اولین باری بود که منو تحت تاثیر قرار دادی . واقعا برای بعضیا متاسفم.
ای گروهی که گروه دیگر را مسخره می کنید شاید آن گروه را که مسخره می کنید از شما بهتر باشد
دل یک مسلمان و یک انسان را چقدر راحت می رنجانیم آنهم با هیچ هدفی
خدا حفظش کنه این تازه مسلمان رو که واقعا با جمله آخرش درس بزرگی رو به اون بخش خبری داد!!
"تو که هستی که مسلمان شدن مرا زیر سوال ببری؛ من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام."
جالب تر از همه اینکه امروز شنبه اخبار 20:30 همین خبر شما رو هم پخش کرد و به نوعی حرف چند روز پیش خودش رو نقض کرد و به استهزا گرفت!
ممنون که جوابیه ی آقای شان علی استون را منعکس کردید.من موندم حیرون چرا صرفا جهت اطلاع این کار رو کرده.امیدوارم آقای استون این کار رو به حساب همه ی ایرانی ها نگذارند.
به نظر من تقصیر خودمونه وقتی رو مسلمون شدن یه نفر اینقد مانور میدیم باعث لوٍث شدن قضیه میشیم.
خدايا درياب مارا.

برهم زدن نظم وانظباط وآرامش ديگران

بدون مدار قابل قبول مصداق اين حديث

از امام علي ع است:

فاصله كفروحق 4انگشت است.
با سلام
تبریک می گویم به این انسان فهیم ، مسلمانی را سخت نکنیم و از اولیاو سروران دین یادبگیریم ، خدا ایشان را پذیرفته ،بندگان خدا چه قصدی دارند؟.
مولای من چه قریب ماندی از آشنایانت در زمانه ی خود و چه قریب هایی که تو را امروز بهتر ز آشنایانت می خوانند
اون چیزی که منوبیشتر ناراحت میکنه اینه که ماها با این کارامون فقط داریم اسم اسلامو خراب می کنیم
این که انقدر راحت به خودمون اجازه بدیم در مورد دیگران قضاوت کنیم در کجای اسلام آمده؟؟؟
من از صمیم قلب به علی عزیز(استون) اسلامشو تبریک می گم و اونو به صاحب اسمش میسپارم
یا علی
خوشا به سعادتش.... صداقت تو نمازش موج میزنه... خوشا به سعادتش... الهی تو به حق همون علی(ع) از نور معرفتت به ما هم بتابان
آنچه كه شما فرموديد أيشان دقيقا مطابق با قول خدواند در قرآن كريم ايمان آورده ومؤمن است لذا قران كريم مي فرمايندآمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لا نُفَرِّقُ بَینَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَیكَ الْمَصِیر وآيه ديگرقُلْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنْزِلَ عَلَینَا وَمَا أُنْزِلَ عَلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ وَإِسْحَقَ وَیعْقُوبَ وَالأَسْبَاطِ وَمَا أُوتِی مُوسَى وَعِیسَى وَالنَّبِیونَ مِنْ رَبِّهِمْ لا نُفَرِّقُ بَینَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ[2]یعنی: بگو: ایمان داریم به خدا و بدان‌چه بر ما و بر ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط (یعنی فرزندان و نوادگان دوازده‌گانه‌ی یعقوب) نازل شده است، و بدان‌چه به موسی و عیسی و سایر
هدایت از آن خداوند است و بس اینطور که میبینیم شان استون یک هدایت شده واقعی است و گواه آن هم محلی است که بدنیا آمده است و دیدیم که بدون هیچگونه نیازی دنیایی اینکار را انجام داده است و هستند جوانهای ما (اگر چه اندک ) که وقتی به غرب میروند یادشان میروند فرزند کدام وطن هستند و دردامن چه مذهبی رشد کرده اند
بمان ای برادر که سنگر خالی است
و آن بجز دل که جای حق بود نیست .
نباید به 20:30 ایراد بگیرید، هرچند که میتوانستند حرفه‌ای تر برخورد کنند.
اما موضوع اسلام آوردن شان میتواند اما و اگرهای جدی داشته باشد، گو اینکه در دل همه ما می‌خواهیم که اسلام آوردن او همین واقعیتی که میبینیم باشد و ارزوی همه ما همین است.
در صدر اسلام برخی از بزرگران و سرشناسان مسیحیت میامدند خدمت پیامبر و اظهار اسلام میکردند و بعد مدتی باز میگشتند و میکفتند که ما چیزی برتری در اسلام ندیدیم در حالیکه از ابتدا با نید سوء اینکار را کرده بودند و برای اینکه در منظر افکار عمومی دیگران اینطور تصور کنند که اینها که بزرگان ما بودند و عالم تر از ما رفتند و دیدند اسلام چیزی برتری ندارد! پس ما چرا اینکار را بکنیم
همه ما از صمصم قلب دوست داریم که شان همین چیزی شده باشد که در ظاهر میبینیم و شما هم تا حدودی حق دارید که 20:30 باید کمی حرفه‌ای تر عمل میکرد.
در هر حال امیدوارم شان از این مسئله دلگیر نشده باشد.
کاش شان این جملات را میخواند و میدانست که مردم ایران برای امثال او که در این شرایط به دین اسلام و مذهب حقه تشیع مشرف می‌شوند چقدر ارزش قائل هستند.
ایشان گفته اسلام را هم به عنوان یک دین الهی مثل بقیه ادیان قبول دارم که خودش میتواند برای ایجاد مهر و دوستی بین ما مسلمانان و مسیحی ها مفید واقع شود با توجه به جایگاه هنری خانواده اش.
مطمئن باش او از خيلي از ما مسلمان تر است .
انشااله در پناه قران باشد.
علی اقا خوش اومدی به جمع عاشقان اهل بیت بگذار مغرضین هرچه میخواهند بگویند
خدا پشت و پناهت باشه علي آقا
با سلام
بسیارند انسانهایی که به خاطر فطرت پاکی که دارند در مسیری که خداوند ترسیم کرده حرکت میکنند و گام به گام دین خود را توسعه داده و انسانی کامل میشوند و در دیانت از ما سبقت میگیرند . ولی ما مسلمان به دنیا آمده ایم و بر حسب عادت و رفع تکلیف عبادات را انجام میدهیم و در مورد مسلمانی دگران نیز اظهار نظر می کنیم مطمئن باشیم که به دلیل اهمال در عبادت و تهمت بر دیانت سایرین مورد غضب خداوند واقع شده و خواهیم شد .
چقدر خوب شد كه تابناك اين خبر رو عيناً از زبان همون خبرنگار "صرفاً جهت اطلاع" روي پيج آورد و خبرشو تائيد نكردي.
تابناك ممنون كه خبر رساني صحيح مي كني.
حالت خلسه اي كه در قنوت دارد ديدني است. خوشا به حال آنانكه با خلوص با پروردگارشان سخن ميگويند.
ابوسفيان وقتي خدمت پيامبر رسيد و ابراز پشيماني كرد، با آن همه بدي كه هيچ كس تا آن اندازه به پيامبر و اسلام نكرده بود مورد پذيرش واقع شد و مسلمان شد (هر چند واقعا اينگونه نشد، و حتما پيامبر خدا آن را ميدانستند). چه برسد به اين بنده خدا كه شايد (و يا حتما) از بسياري از ما در اصول دينش (كه تقليد در آن جايز نيست) محكم تر باشد و علي رغم مشكلاتي كه حتما برايش پيش خواهد آمد به صورت علني اعلام مسلماني كرده.
نه جدی با نماز خوندنش حال کردیم ان شاالله استوار و پایبند به این رویه باقی بماند و نیز ان شاالله ما هم بر دین خود ثابت قدم باشیم و دین به دنیا نفروشیم
آفرین و صد آفرین براین اعتقاد راسخ
مهم نیست BBCو CNNو ... چه می گویند مهم اینه که حقیقت همیشه مورد دستبرد و انکار قرار می گیره تا از ارزشش کم بشه ...
و انگار همیشه کسانی هستند که آگاهانه و یا نا آگاهانه این کار رو انجام میدن !!!
مهم نیست شان علی استون ...
گردنبندت و قنوت عاشقانه ات برای من از تمام این خبرها گویاتر است ...

یا علی
من باری این کارها که آبروی اسلام رو می بره متاسفم.فردی به امام علی گفت من {با عرض پوزش } زنا کرده ام امام گفتند برو اشتباه می کنی .یعنی اصرار نکردند به این که حتی خود فرد اعتراف به گناه کرده آن را پخش کنند این هم از عملکرد ما
کسی اگر حقیقتا موفق شود قلبش را تسلیم الله نماید ؛ عجب توفیقی خدا به او عطا نموده است ؛ بر او مبارک باشد.
واقعاً این برخورد با این تازه مسلمان شجاع خجالت آور است. اسم خودمون رو هم گذاشتیم مسلمون!
ما واقعا بایدازاین اقا یادبگیریم
بيست و سي اداي يك رسانه قوي و مسلط رو در مياره ولي هميشه گند ميزنه، خبر خودش رو تكذيب ميكنه و ميخواد يه خبري رو تصحيح كنه، به جاي معذرت خواهي بدترش ميكنه
كلمه grace در متن اصلي نامه به معناي لطف و مرحمت بي پايان خداوند است و نه تقوي...
يعني بايد بگوييد: حضرت موسی (ع) شریعت را آورد و حضرت عیسی (ع) رحمت و لطف بي پايان را.
مسلمان شدن یک واقعیت است که هر کس با بینش ودرک درست می تواند به آن دست یابد که چنین اسلام آوردنی بسیار زیبااست( نه مسلمانی شناسنامه ایی من !!!) هرکس هم در آن ایجاد شبه کند مطمئنا اسلام را نشناخته است
جواب استون حرف صرفاً جهت اطلاع رو نقض نمیکنه. استون میگه من به همه ادیان ایمان دارم. همشون با هم.
چقدر زیبا و روحانی است این لحظات.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها