بلیط پرواز عیدت رو با کمترین قیمت بخر
      
7719بازدید
توضیح 9 دی + نامه مجدد دفتر استفتائات رهبری
انتشار دهها هزار از این ویژه نامه در شب آخر تبلیغات انتخابات و توزیع مجانی آنها در سطح قم شاهد این سوء استفاده انتخاباتی است. مع الاسف این اقدام توسط کسانی صورت می گیرد که دایما برای برخورد با مخالفان خود از رهبری مایه گذاشته و به هیچ روی حرمت دفتر رهبری را حفظ نمی کنند.
کد خبر: ۲۳۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۳ 01 March 2012
در پی انتشار خبری در ویژه نامه نشریه 9 دی مبنی بر استفتائی از دفتر استفتائات رهبر انقلاب با عنوان " مردود شدن منطق ترجیح "صالح مقبول" بر "اصلح"، حجت الاسلام والمسلمین "محمد حسین فلاح زاده" عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در قم این مطلب را تکذیب کرد.

متن نامه محمد حسین فلاح زاده، عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در قم به این شرح منتشر شد:

" مدیر مسئول محترم هفته نامه 9 دی

باسلام

در خصوص مطلب منتشرشده در صفحه اول ویژه نامه اخیرآن نشریه، به اطلاع می رساند خبرنقل شده از دفتر استفتائات رهبرمعظم انقلاب دائر بر، مردود شدن منطق ترجیح "صالح مقبول" بر "اصلح" تکذیب می شود.

لطفا مطالب ذیل را در آن نشریه مطابق قانون درج نمایید:

1- از آن نشریه که داعیه تبعیت از رهبری را دارد انتظار می رود در نقل خبر از ایشان یا دفترمعظم له، دقت کامل را مبذول داشته و لااقل پیش از نقل مطلب"صدق و کذب یا جواز نشر آن را" از دفتر جویا می شدند.

2- "نماینده ولی فقیه در بخش استفتائات" که در خبر آن نشریه آمده غیرصحیح بلکه مطلبی بی معناست.

3- منبع خبر، ذکر نشده که بجاست مطالب منتسب به مقام معظم رهبری با ذکر ماخذ و منبع آن آورده شود و مستند باشد.

4- استفاده تبلیغاتی برای اغراض شخصی انتخاباتی از استفتائات، کار ناشایستی است.

5- خبر یاد شده تکذیب می شود و به اطلاع عموم می رساند که دفتر استفتائات رهبری چنین مطلبی را منتشر نکرده است.

محمد حسین فلاح زاده، عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری"

بنا براین گزارش، این نشریه متعلق به حمید رسایی عضو جبهه پایداری است که مورد حمایت آیت الله مصباح است.


اطلاعیه "9 دی" درباره یک استفتاء

در پی انتشار خبری مبنی بر تکذیب مطلب ویژه‌نامه انتخاباتی نشریه ۹ دی از سوی دفتر استفتائات رهبر معظم انقلاب، هفته نامه ۹ دی با تکذیب این خبر، رادیو معارف را به عنوان منبع اصلی آن اعلام کرد.

روابط عمومی نشریه ۹ دی، که به مدیرمسئولی حجت الاسلام حمید رسایی منتشر می‌شود، با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد که تمامی مطالب ذکر شده از سایت رادیو معارف نقل شده است. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
در پی انتشار متنی به نقل از دفتر استفتائات رهبر معظم انقلاب با عنوان «ممکن است کسی مشهور باشد ولی اصلح نباشد» که در ویژه نامه شماره ۴۳ هفته نامه ۹ دی تیتر یک شده بود، یکی از پایگاه های خبری در قم به نام قم نیوز، متن تکذیبه ای را به نقل از جناب حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده منتشر کرده و به نقل از ایشان اعلام نموده که این خبر صحت ندارد. متاسفانه برخی از پایگاه های خبری نیز این تکذیبیه را بلافاصله منتشر نموده اند و هفته نامه ۹ دی را متهم کرده اند که با اغراض شخصی وسیاسی این کار صورت گرفته!

این درحالی است که متن خبر یاد شده در پایگاه رسمی رادیو معارف بخش زمزم احکام در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۰ منتشر شده و هفته نامه ۹ دی هیچ دخل و تصرفی در آن ننموده.علاوه بر این، رادیو معارف طبق روال همیشگی با ایمیل رسمی خود این خبر را برای رسانه های متعدد ارسال کرده. در مقدمه خبر یاد شده آمده: «به گزارش خبر معارف، متن سوالات و پاسخ های حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده نماینده مقام معظم رهبری به شرح زیر است» آنچه در هفته نامه ۹ دی منتشر شده عینا به نقل از سایت رادیو معارف است و هیچگونه دخل و تصرفی درباره آن صورت نگرفته. لازم به یادآوری است که فایل صوتی جناب آقای فلاح زاده نیز در این سایت موجود است.
آدرس اینترنتی خبر یاد شده به شرح ذیل است :
http://www.radiomaaref.ir/shownews.aspx?id=۲۰۱۶۸
متاسفانه برخی از رسانه های خبری به جای برطرف کردن شبهات در خصوص کاندیداهایی که از آنها هواداری می کنند، رسانه های دیگر را به بی اخلاقی متهم می کنند.

روابط عمومی هفته نامه ۹ دی
۱۱ اسفند ۹۰

توضیح مجدد حجت الاسلام فلاح زاده عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری

 

                                                  بسم الله الرحمن الرحیم


به دنبال تکذیبیه اینجانب نسبت به چاپ متنی تحت عنوان "استفتاء دفتر رهبری در باره ترجیح صالح مقبول بر کاندیدای اصلح" سایت رجا نیوز اقدام به پخش صوتی متن سوال و جوابی از بنده در این باره کرده است.

تصور سایت مزبور آن است که با پخش سوال و جواب یاد شده به آنچه  بنده به تکذیب آن پرداخته ام پاسخ داده است.

این در حالی است که متن یاد شده ربطی به تکذیبیه بنده نداشته و اینجانب عینا همان نظر سابق را دارم.

در متن چاپ شده در ویژه نامه 9 دی متن مزبور به عنوان استفتای دفتر رهبری انتشار یافته و این دقیقا نکته ای است که خلاف می باشد.

آنچه در آن سوال و جواب بوده ضمن آن که سوال کننده قید کرده که مقلد مقام معظم رهبری است؛ از یک مساله معمولی پرسیده و بنده پاسخ سوال داده ام اما به عنوان استفتای منتشر شده از سوی دفتر رهبری نمی باشد. در تکذیبیه هم پاسخ سوال تکذیب نشده بلکه نحوه انتشار مطلب و انتساب آن به دفتر رهبر معظم انقلاب تکذیب شده است.

در نشریه یاد شده برای خلط مبحث، بنده را به عنوان جعلی "نماینده ولی فقیه در دفتر استفتاءات" مطرح کرده تا حرف خود را به کرسی بنشاند در حالی که اساسا چنین عنوانی نه بنده و نه دیگری در دفتر استفتاءات ندارد.

مدیر مسوول آن نشریه که خود روحانی هستند می دانند که نشر متنی به عنوان استفتاء از دفتر مراجع به ویژه دفتر مقام معظم رهبری حتما باید مکتوب و ممهور به مهر باشد. تازه انتشار چنین متنی هم باید با اجازه مستقیم دفتر مقام معظم رهبری باشد در غیر این صورت چاپ آن نوعی سوء  استفاده و خلاف است.

نکته دیگر استفاده سیاسی در ایام انتخابات از متنی است که به اسم دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفته در حالی که همان طور که گذشت هیچ اساسی ندارد. انتشار دهها هزار از این ویژه نامه در شب آخر تبلیغات انتخابات و توزیع مجانی آنها در سطح قم شاهد این سوء استفاده انتخاباتی است.

مع الاسف این اقدام توسط کسانی صورت می گیرد که دایما برای برخورد با مخالفان خود از رهبری مایه گذاشته و به هیچ روی حرمت دفتر رهبری را حفظ نمی کنند.

دوستان یکبار دیگر متن تکذیبیه این بنده را بخوانند تا بدانند هیچ نکته ای خلاف در آن نیامده و عین واقع می باشد. بنده همچنان تاکید دارم که کار نشریه نهم دی و رجانیوز نوعی سوء استفاده و جعل عنوان برای دفتر استفتاءات رهبری بوده و قابل پیگیری قانونی است.

                                                                                 محمد حسین فلاح زاده
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار