بازدید 23353

جوانفكر: مشایی حق است!

کد خبر: ۲۱۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱ 09 January 2012
سایت «دی نیوز» نوشت:

روزنامه ايران در حالي نشست روز پنجشنبه علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور با فعالان رسانه‌هاي مجازي و وبلاگ‌نويسان جریان حامی دولت را رسانه‌اي كرده است كه از انتشار بسياري از مسائل مهم آن جلسه كه مي‌تواند در تشخيص و شناخت مردم از جريان انحرافي تأثيرگذار باشد، خودداري كرده است كه خبرنگار "دي نيوز" براي تنوير افكار عمومي قسمت‌هاي حذف شده اين نشست را منتشر مي‌كند.

جوانفكر در پاسخ به سؤالی درباره علت توقیف نشریه خاتون اظهار داشت: با تجربه‌ای که من دارم در حال حاضر تشخیص حق از زمان امام حسین(ع) سخت‌تر است، بسیاری از علما، بزرگان و سیاسیون در آن موضوع اشتباه کرده و براساس فضای کاذب و موج بی‌اساس و اطلاعات غلط كه با طراحی قبلی بود، واکنش‌هایی نشان دادند.

«در دادگاه به دوستان ما ظلم مضاعف شد به دادستان هم ظلم شد که با اطلاعات غلط علیه من اعلام جرم کرد، به عالمی که سرمایه کشور است و علیه من حکم محارب صادر کرد، ظلم شد، لذا من در دادگاه اثبات کردم که همه اطلاعات آنها دروغ است و از دادگاه خواستم که از من رفع ظلم کند؛ در حال حاضر علیه هیئت‌منصفه و رأی صادره نظری ندارم اما به هر حال انتظار من در دادگاه برآورده نشد.»

جوانفکر افزود: در دادگاه مرا به خاطر محتوای نشریه خاتون توبیخ کردند در حالي كه بايد بريا محتواي آن به بنده جایزه می‌دادند!

وی با تأکید بر اینکه دادگاه، محتوای خاتون و واکنش اجتماعی به این نشریه را دو علت اصلی صدور حکم برای بنده معرفی کرد، ادامه داد: واکنش اجتماعی وقتی معنا دارد که علیه ما تظاهراتی می‌شد در حالی که اینگونه نبود و فقط برخی از آقایان سخنرانی کردند، اما به خاطر همان مرا با سه سال انفصال از فعالیت محکوم کردند.

مديرعامل ايرنا در توجيه محتواي خاتون كه با اعتراض شديد برخي از علما مواجه شد، گفت: یکی از اشکالات آنها به نشریه خاتون این است که چرا برخی از هنرپیشه‌ها را به عنوان الگو معرفی کرده‌اید؟ که ما پاسخ دادیم اولاً کسی از یک عکس 2×2 الگو نمی‌گیرد و ثانیاً ما این عکس هنرپیشه‌ها را با لباس احرام چاپ کردیم و در متن نشریه نیز حضرت زهرا(س) را الگوی کامل معرفی کردیم.

اين اظهارات در حالي است كه خانم مهناز افشار (بازیگر سینما) دومین زن نقش‌آفرین در تاریخ ایران عنوان شده است، همچنین بازیگرانی مانند هدیه تهرانی، الهام حمیدی، ترانه علیدوستی و... در زمره این 40 زن هستند و آزاده اردكاني نيز كه از ياران جريان انحرافي محسوب مي‌شود و خانم معلم مشايي و بقايي در اين ليست قرار دارد.

اما نکته شگفت‌انگیز آن است که فهیمه رحیمی (نویسنده رمانهای مبتذل اروتیک) نیز در میان آنان است، در حالی که جای پای زنان برجسته‌ ی معاصر مانند همسر امام خمینی(ره) یا زنان که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند، شکنجه شدند و عکس‌هایشان در موزه عبرت وجود دارد، دیده نمی‌شود! اما 5 بازیگر زن سینمای ایران که پیش از این توسط جریان انحرافی حمایت ویژه شدند، جز 40 زن نقش‌آفرین تاریخ ایران شده‌اند!


جوانفکر با بیان اینکه تنها ايراد دادگاه به نشريه خاتون صفحه 117 آن نشريه بود، ادامه داد: در دادگاه به من گفتند که چرا عکس یک خانم چادری را در حالی که ناراحت و محزون است چاپ کرده‌اید؟ که در پاسخ گفتم او ناراحت نیست بلکه فقط حالت متفکرانه‌ای دارد!

جوانفکر در ادامه ضمن دفاع از مشايي اظهار داشت: روزنامه ایران هیچ مطلبی از مشایی منتشر نمی‌کند، اما در عین حال دوستان ما همچنان قضیه جریان انحرافی را كش می‌دهند؛ مشایی در داخل کشور است و جایی هم نمی‌رود، من او را از شهرداری می‌شناسم، او فردی پرتلاش، متدین، پرکار و دلسوز است.

«برخی به من می‌گویند چرا اینطوری پای مشایی ایستاده‌ای و از او حمایت می‌کنی. من نیز به آنها گفته‌ام که باید در آخرت جواب بدهم، مشایی حق است و من اگر از او دفاع نکنم نمی‌توانم جواب خدا را بدهم، من این وظیفه را براساس آموزه‌های دینی و تربیتی انجام می‌دهم».

وی در ادامه درباره مصاحبه اخیر خود با روزنامه اعتماد متذکر شد: بنده با روزنامه اعتماد مصاحبه کردم و شاید چند اشتباه هم داشتم، اما کسانی که به بنده انتقاد وارد می‌کنند، می‌توانستند به من حرف زدن یاد بدهند! من برای اینکه آزادی را مستقر و ترویج کنم در این جایگاه خواهم ماند!

جوانفکر خسارت وارده به مؤسسه ايران را پس از جمع‌آوري ویژه‌نامه «دست‌های آلوده» که اجازه انتشار به آن داده نشد را بالغ بر 200 میلیون ارزيابي كرد.

وی با اشاره به سر مقاله‌ خود که تحت عنوان «بت بزرگ» در روزنامه ایران منتشر شد، اما نامی از هاشمی در آن نبود، توضیح داد: این ظرافت لازم است و نمی‌شود به صورت عریان مسائل را مطرح کرد، برخی به من خرده گرفتند که چرا نامی از هاشمی نیاوردی و من به آنها پاسخ دادم همین‌قدر که مردم فهمیدند منظورم چه کسی است، کفایت می‌کند.

جوانفکر عنوان کرد: باید طوری نوشت که گزك به دست کسی داده نشود، از این رو دلیلی ندارد که همه مطالب را بی‌پرده مطرح کنیم، چرا که اگر هر چه به دهانمان رسید علنی کنیم غلط است و باید با صبوری خود را اثبات کنیم.

مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسش یکی از حضار درباره اینکه چرا اشخاصی که در فتنه 88 از حامیان دو آتشه احمدی‌نژاد بودند اکنون نقطه مقابل او شده‌اند و آیت‌الله مصباح نیز شاخص‌های جریان انحرافی را مطرح می‌کند، اظهار داشت: برخي از افردي كه وارد دولت نهم شدند از جنس احمدي‌نژاد نبودند اما آنها با رندی فضای تقابلی به وجود آوردند.

" بحث آنها مشایی و جوانفکر نیست، چرا که این افراد برای این جریان اهمیتی ندارند، آنها می‌خواهند خط احمدی‌نژاد کور شود و برای این کار حاضرند به نظام هم آسیب بزنند تا راه باز بماند و دیگر کسی همچون احمدی‌نژاد وارد عرصه قدرت نشود، چرا که آنها می‌دانند در این صورت در اجرای اهداف آنها مانع بزرگی ایجاد خواهد شد."

وی ادامه داد: فردی همچون آیت‌الله مصباح یک شخصیت حوزوی و بخشی از جامعه روحانیت است که اگر ما با ایشان تقابل کنیم، خودمان را زده‌ایم.

سرپرست سابق روزنامه ایران تأکید کرد: احمدی‌نژاد خود را به ولایت چسبانده‌ و خدمات بسیاری نیز انجام داده است، اما یک عده با مطرح کردن تقابل احمدی‌نژاد و رهبری ادعا می‌کنند که رئیس‌جمهور مخالف رهبر است که این اظهارات به اساس نظام ولایی ضربه می‌زند، چرا که جدا کردن احمدی‌نژاد از ولایت به معنای جدا کردن پیشرفت‌ها از نظام ولایی است.

وی به افرادي که می‌خواهند در انتخابات رأی بیاورند توصیه کرد: براي رأي آوردن در انتخابات باید خود را با احمدی‌نژاد بچسبانيد! چرا که مردم پای رئیس‌جمهور خود ایستاده‌اند.

جوانفکر گفت: یک عده با ایجاد سر و صدا علیه دولت فعالیت کرده‌اند، اما الان بسیار تلاش می‌کنند که در سفرهای استانی به جایگاه رئیس‌جمهور بیایند تا مردم آنها را کنار احمدی‌نژاد ببینند، هر چند دکتر به آنها چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

وی درباره 11 روز خانه‌نشینی رئیس‌جمهور در اردیبهشت‌ماه امسال تصریح کرد: خانه ماندن احمدی‌نژاد هدفمند بود، چون برخی افراد تیرهای خود را به سمت آقا پرتاب کرده بودند و اگر رئیس‌جمهور بی‌دقتی می‌کرد قطعاً این جریان آقا را نشانه می‌گرفت، از این رو دکتر آمده تا سپر آقا باشد و اگر غیر از این هم باشد ما باخته‌ايم.

جوانفکر ادامه داد: خانه‌نشینی رئیس‌جمهور 11 روز نبود بلکه تنها یک هفته بود، پس از سفر استانی به سنندج از روز جمعه رئیس‌جمهور یک هفته در خانه استراحت کرد، اما جلسات وی، دورکاری و ملاقاتش با آقا قطع نشد، بنابراین کسانی که ادعا می‌کنند احمدی‌نژاد 11 روز خانه‌نشین بود می‌خواهند او را در مقابل رهبری قرار دهند.

وی با بیان اینکه روز 28 فروردین به بنده خبر دادند که خبر عزل مصلحی را از روی خروجی ایرنا بردارید و ادعا کردند که این نظر آقاست، افزود: من به آنها گفتم که اگر این موضوع نظر آقاست، چرا در سایت ایشان کار نشده یا خودشان در این باره صحبتی نکردند، حتی از آنها خواستم که نامه‌ای مستند برای بنده بیاورند تا بعدها بتوانم سؤال‌های مختلف در این زمینه را با استناد به این سند جواب دهم كه آنها نپذيرفتند.

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور با اشاره به آغاز پرونده‌اش در قوه قضائیه بعد از این ماجرا تصریح کرد: در حالی که مقام معظم رهبری روز 28 فروردین هنوز درباره آقای مصلحی اطلاعیه‌ای نداده بودند، تمام سایت‌ها حکم حکومتی ایشان درباره ابقای مصلحی را کار کردند و با این اقدام در صدد القای حاکمیت دوگانه بودند.

وی با یادآوری این موضوع که حکم حکومتی رهبر انقلاب درباره ابقای مصلحی، 30 فروردین صادر و 31 فروردین نیز منتشر شد، ادامه داد: مسئولان قضایی باید به سراغ رسانه‌هایی بروند که پیش از علنی شدن حکم حکومتی این موضوع را مطرح کردند و باید یقه روزنامه کیهان را بگیرند!

جوانفکر گفت: احمدی‌نژاد متوجه این موضوع شد و با اقدام خود برنامه آنها را بی‌اثر و خنثی کرد و شاید اگر شرایط مهیا باشد رئیس‌جمهور این مسائل را تشریح کند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه یک جریان از روز اول شمشیر خود را برای برخوردهای تند با دولت از رو بسته بود، خاطرنشان کرد: آنها بعد قضیه مشایی دیگر شمشیر خود را از رو بستند و نامه آقا به احمدي‌نژاد براي عزل مشايي از معاون اولي را منتشر کردند، در حالی که آقا راضی نبود رئیس‌جمهور مقتدری چون احمدی‌نژاد تضعیف شود.

وی تأکید کرد: احمدی‌نژاد قطعاً به دستور آقا عمل می‌کرد، اما این کار را در چارچوب و فرمول توافقی با ایشان انجام می‌داد.

جوانفکر با بیان اینکه یک جریان به دنبال تخریب احمدی‌نژاد و مطرح کردن حاکمیت دوگانه است، یادآور شد: در موضوع وزیر اطلاعات نیز آنها همین هدف را دنبال کردند، اما احمدی‌نژاد هوشمندانه و با سکوت الهام‌بخش وحدت خود این موضوع را خنثی کرد.

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور به حامیان و دولت توصیه کرد که در تحلیل رفتارهای احمدی‌نژاد از موضع تبعیت محض رئیس‌جمهور از ولایت وارد شوند چراكه اگر به سمت تقابل رئیس‌جمهور و رهبری حرکت کنند، اشتباه است اما دوستان با ادامه این مسیر فاصله‌ها را بیشتر می‌کنند.

وی ادامه داد: جریان‌های سیاسی باید از رسانه‌ها دست بردارند، چرا که رسانه‌ای که کار سیاسی ـ‌ حزبی کند مسیرش غلط است و باید همواره از مواضع مردم سخن بگوید.

جوانفکر با طرح این سؤال که آیا رسانه طرفدار جریان اصولگرایی، رسانه‌های مخالف مستقل هستند؟ در ادامه به فیلتر شدن برخی از وبلاگ‌های طرفداران دولت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از همین آقایان که در جلسه است بارها در معرض آسیب قرار گرفته و به دستگاه‌های قضایی فراخوانده شده، اما هیچ‌گاه صدایش درنیامده است، حتی از مدتی که روزنامه ایران دراختیار دولت قرار گرفت نزدیک به 16 پرونده درباره من تشکیل شد و مصیب نعیمی نیز همین وضعیت را دارد، در حالی که این جریان به دنبال خسته کردن ما است باید بداند ما هرگز از این مسیر خسته نمی‌شویم.

جوانفکر با اقرار به ضعیف بودن روزنامه ایران در تیترزنی یادآور شد: وسع ما همینقدر است و ما در کار رسانه کارکشته نیستیم، لذا اگر کسی بهتر از ما پیدا شود آمادگی داریم کار را تحویل دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است در آستانه انتخابات مجلس روزنامه ایران توقیف شود؟ گفت: بله، این احتمال وجود دارد و اگر بهانه‌ای به دست آنها بدهیم آنها اين روزنامه را تعطیل می‌کنند، در حالی که باید مراقب باشیم به اموال مردم و نظام آسیبی وارد نشود.

جوانفکر در واکنش به اظهارات یکی از حضار مبنی بر اینکه شاخص جریان حامی احمدی‌نژاد چیست؟ تصریح کرد: تحمل سختی‌ها و اظهارات خوب، شيك و شکیل راه چاره است و اگر ما قبول داریم که مسیر احمدی‌نژاد راه حق است باید سختی‌های آن را تحمل کنیم؛ دافعه‌ای در کار نیست، همه ما جاذبه داریم.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤال دیگر یکی از حضار درباره اخباری مربوط به ائتلاف فتنه و جریان حامی دولت (انحرافی) نیز اظهار داشت: آنها هیچ سندی در این باره ندارند، حتی از اسناد موجود نیز می‌ترسند!! زمانی که ما در ستون طنز روزنامه ایران گفتیم که 140 هزار سند داریم آنها به تکاپو افتادند و نگران شدند و گفتند که این اسناد خطرناک است.

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور یادآور شد: اگر جریان منتقد ما کوچک‌ترین سندی از ائتلاف ما با فتنه‌گران داشت قطعاً رو می‌کرد، چرا که آنها به ما رحم ندارند!!

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور تأکید کرد: ما مظلومانه از خود دفاع می‌کنیم و این مظلومیت قطعاً جواب می‌دهد و باعث می‌شود که ما از این فضا عبور کنیم.

در ادامه این نشست وقتی که فعالان رسانه‌ای جریان حامی دولت از منسجم نبودن فضای مجازی حامیان احمدی‌نژاد گلایه‌مند بودند، جوانفکر پیشنهاد تشکیل «اتحادیه وبلاگ‌نویسان» را داد و به شوخی گفت که اسم آن را "جریان انحرافی" می‌گذاریم.

در این جلسه بنا شد مؤسسه ایران به صورت منسجم پس از تشکیل این اتحادیه، مقالات و یادداشت‌های این جریان را در روزنامه ایران کار کند و پذیرای آنها برای تشکیل جلسات باشد.

جوانفکر در خاتمه تأکید کرد که نام این اتحادیه نباید محدود به دولت باشد و باید فراگیرتر از دولت برای آن نام‌گذاري كرد، حتی پیشنهاد نام «قرارگاه سلمان» در برابر «قرارگاه عمار» نیز در این جلسه عنوان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس