بازدید 2444

تشریح انحرافات 6 گانه جریان انحرافی

کد خبر: ۲۱۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳ 24 December 2011
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اثبات انحراف جریان انحرافی به تشریح عقاید انحرافی این جریان در مورد جایگاه روحانیت، عقاید مربوط به ظهور و رابطه با امام زمان، ولایت فقیه، فرهنگ ،سیاست بین الملل و سیاست منطقه ای پرداخت.

محمد دهقان در گفتگو با مهر در پاسخ به این سوال که علی رغم تاکید قاطبه اصولگرایان بر وجود جریان انحرافی عده‌ای معتقد به وجود این جریان نیستند با بیان این که جریان انحرافی حقیقت تلخ امروز ماست گفت: کسانی که به وجود چنین خطری در درون دامن انقلاب واقف نشده اند درک درستی از فضای سیاسی-اجتماعی فعلی ایران و میزان و ابعاد انحراف این جریان سیاسی-فرهنگی ندارند.

دهقان در توصیف مصادیق انحراف جریان انحرافی با بیان اینکه این جریان به نظام اسلامی اعتقاد ندارد اظهارداشت: نظام اسلامی معتقد است که غیر از طریق روحانیت نمی‌توان دین را به جامعه رساند امام خمینی(ره) نیز فرموده بودند که کشور بدون روحانیت مثل کشور بدون طبیب است.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جریان انحرافی در رابطه با جایگاه روحانیت در جامعه دارای عقاید انحرافی است و حذفی است تصریح کرد:‌ امام خمینی در طول عمرشان همواره تاکید داشتند که روحانیت باید در صحنه باشد و جایگاه مطمئنی که اسلام را به جامعه منتقل می‌کند جایگاه روحانیت به عنوان اسلام شناسان حوزه‌های علمیه است.

دهقان دومین دلیل انحراف این جریان را انحراف از ایدئولوژی ولایت فقیه دانست و گفت: جریان انحرافی ولایت فقیه را شاخص حرکتی همه فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود نمی‌داند.

وی با بیان اینکه جریان انحرافی معتقد است از منابع غیبی اسلام را می تواند به طور مستقیم به دست می‌آورد اظهار داشت:‌ ادعاهایی که در رابطه با ارتباط با امام زمان (عج) از طرف جریان انحرافی مطرح می‌شود از دلایل انحراف آنها از عقاید شیعه است.

دهقان افزود: آنها معتقدند که می‌توانند مستقیماً با خورشید ولایت، امام زمان(عج) ارتباط برقرار کنند بنابراین تمسک کردن به سطح پایین‌تری از ولایت را جایز نمی‌دانند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مستند ظهور نزدیک است را از نمونه های انحراف این جریان از عقاید اصیل اسلام خواند و گفت: این جریان برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود حاضر است با مقدسات اسلام و مفاهیم کلیدی چون انتظار و ظهور هم بازی کند.

وی در عین حال اباحه گری فرهنگی را از ویژگی‌های اعتقادی جریان انحرافی خواند و گفت: حمایت از برخی هنرپیشگان که ظاهر و رفتار اسلامی نداشتند ، نمایش فیلم‌های خاص و ارتباط با هنرپیشگان غیر معتقد به ارزش های اسلامی نمایانگر اباحه‌گری این جریان در عرصه فرهنگ علی رغم ادعاهای دینی و اسلامی است.

دهقان با اشاره به اینکه این جریان از نظر استراتژی بین‌المللی کاملا مغایر با مشی امام(ره) عمل می کنند اظهار داشت‌: جریان انحرافی به شدت معتقد به عادی سازی روابط با آمریکا است. سردمداران این جریان توهم دارند که باید در مدیریت جهان با آمریکا سهیم باشند و اولین نتیجه این اعتقاد به رسمیت شناختن ابر قدرتی آمریکا در جهان است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص خیزشهای منطقه‌ای نیز جریان انحرافی معتقد است خیزش‌های اسلامی منطقه با حمایت آمریکا شکل گرفته بنابراین حمایت از مردم منطقه را حمایت از آمریکا می‌داند لذا تا امروز نیز قبول نکردند که خیزش ها ریشه مردمی و اسلامی دارد و زمانی که مجبور شدند از اصطلاح بیداری اسلامی استفاده کنند بیداری انسانی را مطرح کردند.

وی در پایان با بیان اینکه انحراف این جریان برای همه نخبگان انقلابی و اسلامی ثابت شده است تصریح کرد: انحراف این افراد از اصول انقلاب، نظام، اسلام اصیل و روحانیت موجب شده این جریان، انحرافی نامیده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار