بازدید 17867

گزارش تصویری: جهان در هفته‌ای که گذشت

آخرین روزهای سال 2011، روزهای پرحادثه‌ای است؛ از اهتزار پرچم کشور مستقل فلسطینی تا حراج جواهرات یک بازیگر از جمله رخدادهایی است که رسانه‌ها و مخاطبانشان را مشغول و سرگرم کرده است؛ بنابراین، از این پس٬ یکشنبه هر هفته٬ اخبار مهم جهان را به صورت هفتگی مرور خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۱۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷ 18 December 2011
سرانجام پس از سخنرانی تاریخی محمود عباس در نشست سالانه سازمان ملل، هفته گذشته، پرچم کشور مستقل فلسطین در مقر سازمان بین‌المللی یونسکو، به عنوان یکی از اعضای این سازمان به اهتزاز درآمد؛ این نخستین بار است که یک سازمان جهانی، پرچم این کشور را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش «تابناک»، چند روز پس از آن «اوئسور اسكارفدينسون»، وزير خارجه ايسلند در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که فلسطين را به عنوان يك كشور مستقل و خودمختار ـ بنا بر مرزهاي پيش از جنگ 1967 ـ‌ به رسميت مي‌شناسد.

رياض المالكي، وزير خارجه تشكيلات خودگردان فلسطين نیز گفت که روابط ديپلماتيك ميان ايسلند و فلسطين آغاز شده است.


مجله تایم، بنا به سنت هر ساله خود در آخرین روزهای دسامبر، اقدام به معرفی شخصیت سال می‌کند. این در حالی است که پیشتر و در 84 دوره گذشته، همواره افراد یا گروه‌های گوناگون به عنوان شخصیت سال از سوی این نشریه معرفی می‌شدند، ولی امسال این نشریه با برگزیدن تصویر فردی که صورت خود را پوشیده است، معترض را به عنوان شخصیت سال 2011 انتخاب کرده است. روی جلد تایم، عبارت «از بهار عربی گرفته تا آتن؛ از اشغال وال‌استریت گرفته تا مسکو» برای توصیف شخصیت سال 2011 نوشته شده است.



پس از حمله تروریستی سال گذشته در نروژ ـ که اروپا را در بهت و حیرت فرو برد ـ هفته گذشته نیز یکی از آرامترین کشورهای جهان در اروپا، میدان عملیاتی تروریستی بود و نورالدين عمراني 33 ساله، سه‌شنبه گذشته با پرتاب سه نارنجک و سپس تیراندازی از پشت‌بام اقدام به کشتن مردم کرد.

در ماجرای ميدان «سنت لمبرت» دست‌کم سه نفر کشته و 127 نفر زخمی شدند که حال پنج نفر آنان وخیم اعلام شده است.
در این باره باید گفت که پس از این عملیات، نورالدین عمرانی خودکشی کرد. پلیس پس از انجام تحقیقات، خبر از کشف یک جسد دیگر در منزل عمرانی داد که صبح همان روز به قتل رسیده بود.



حراج جواهرات «الیزابت تیلور» در حراجی کریستی نیویورک، رکورد همه حراجی‌های تاریخ را شکست؛ الیزابت تیلور، بازیگر مشهور سینما که سال گذشته و در آستانه هشتاد سالگی درگذشت، به ازدواج‌های متعدد مشهور و کلکسیون جواهرات با ارزشش را از سوی همسران متعدد و نامدارش جمع‌آوری کرده بود.

علاقه وی به جمع‌آوری زیورآلات، البته بسیار بود، به گونه‌ای که در سال ۲۰۰۳ کتابی را با نام «الیزابت تیلور: رابطه عاشقانه من با جواهر» منتشر کرد.

معروفترین قطعه این مجموعه، یک گردنبند الماس مزین به مرواریدی بود که پیشتر به خاندان سلطنتی اسپانیا تعلق داشت و به بهای ده و نیم میلیون دلار در روز نخست این حراجی فروخته شد.



سرانجام پرچم واحدهای اعزامی ارتش آمریکا به عراق با تشریفات نظامی رسما پایین آورده و جمع شد و آخرین گروه نظامیان آمریکایی نیز در روزهای گذشته، عراق را ترک کردند؛ این مراسم روز پنجشنبه در حضور لئون پانه‌تا، وزیر دفاع ایالات متحده انجام گرفت.

در سال 2007 جورج بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تصمیم به افزایش شمار نظامیان آمریکایی در این کشور گرفت. این در حالی است که آمریکایی‌ها در بیش از پانصد پایگاه در عراق مستقر بودند.
گفتنی است، بیشتر سخنان پانه‏تا درباره 4400 سرباز آمریکایی است که در این 9 سال در عراق کشته شدند.
با پایان حضور نظامی آمریکا در عراق، نوری المالکی نیز هفته گذشته سفری به آمریکا داشت.


مخالفت کامرون با طرح پیشنهادی رهبران آلمان و فرانسه برای اصلاح پیمان اقتصادی اروپا، موجب تنش در روابط انگلستان و فرانسه شد. سارکوزی و مرکل چند هفته‌ای است در نقش ناجی اتحادیه اروپا، با ارایه طرحی، قصد نجات اقتصاد بحرانی این قاره را داشتند که با مخالفت انگلستان روبه‌رو شد؛ هرچند انگلستان غالبا به در پیش گرفتن سیاست‌های مستقل از اروپا مشهور است، این بار بسیاری رفتار کامرون را به کودکی لجباز تشبیه کرده‌اند.
«فرانسوا باروان»، وزیر دارایی فرانسه در واکنش به موضع انگلستان در اتحادیه اروپا گفت: ما نمی‌خواهیم به کسی درس اقتصادی بدهیم و کسی هم به ما درس بدهد.



رخدادی عجیب و تراژیک در هند روی داده و بیش از صد نفر در نتیجه مصرف نوشابه الکلی تقلبی در ولایت بنگال غربی در هند، جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر نیز در بیمارستان‌های شهر کلکته بستری شده‌اند که حال شماری از آنان وخیم است.

این نوشابه الکلی که در یک مغازه کوچک در روستای «سنگرامپور»، واقع در هفتاد کیلومتری کلکته، عرضه می‌شد، باعث از دست دادن جان بیش از یکصد تن از اهالی این منطقه شد.

در این باره، پلیس تاکنون چهار تن را دستگیر کرده، ولی زودتر از پلیس، این مردم خشمگین منطقه بودند که با آتش زدن مغازه، سعی در خاموش کردن شعله‌های خشم خود را داشتند. مرگ در اثر استعمال مشروبات الکلی تقلبی در هند، البته چیز تازه ای نیست و معمولا اخباری از این دست، از گوشه و کنار هند مخابره می‌شود.




برخی والدین پاکستانی با پرداخت پول، فرزندان خود را به مدرسه‌های مذهبی در کراچی پاکستان می‌فرستادند تا آموزش عملیات انتخاری ببینند. پلیس پاکستان با حمله به یکی از این مدارس، کودکانی را در غل و زنجیر دید که تحت تعالیم این مدرسه و مربیان تندروی آن برای انجام عملیات انتخاری آماده می‌شدند.
شاگردان این مدرسه، پس از یورش نیروهای پلیس در روز دوشنبه، دوازدهم دسامبر، آزاد شدند. مدارس تندرو با ظاهر مذهبی و ثبت نشده بی‌شماری در پاکستان وجود دارند که جای مناسبی برای پرورش مسلمانان تندروهای هستند.


بازگشت خشونت‌ها به مصر؛ در حالي كه مرحله دوم انتخابات پارلماني مصر پايان يافته، درگيري‌هايي مقابل مقر كابينه و پارلمان مصر در قاهره رخ داده كه طي آن، ده‌ها تن كشته و زخمي شدند.

سربازان مصري به سمت تظاهركنندگاني كه به ساختمان پارلمان سنگ مي‌زدند، تيراندازي كردند، ولی مشخص نشده كه آنها از گلوله‌هاي پلاستيكي استفاده كردند، يا گلوله‌هاي واقعي!

با این حال تا کنون بیش از شش نفر در این درگیری‌ها جان باخته‌اند؛ اين درگیری‌ها در حالي رخ داده كه قرار است، دولت جديد، امروز (یکشنبه) نخستين نشست خود را با همه اعضاي كابينه برگزار كند و به بررسي كمبود بودجه بپردازد.


بارسلونا در هفته گذشته به سیاق چند سال پیش، توانست در مهمترین دیدار فصل لالیگا بر رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو غلبه کند تا همچنان افسانه «پپ کبیر» خدشه ناپذیر باقی بماند. این تیم این هفته در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان نیز به مقام قهرمانی رسید.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
فقط مسی و بارسلونا
بهتر است جمعه منتشر کنید.به تیترتون بیشتر میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
البته چون تقویم خیلی از کشورها میلادیه و یکشنبه آخر هفته است، همون یکشنبه بهتره
عکس الکلاسیکو برای پارساله
تابی جون اینو هم بنویس که 2ماه از سرشماری گذشت ولی دولت هنوز پول امارگیرای بی کس رو نپرداخته!
سلام سارکوجون من نمیدونم چرا این سارکورو میبینم به فکر گربه امون می افتم
سلام . واقعا جالب بود . ممنونم از شما
پپ کبیر کجا بود! باید بگین مسی کبیر
تابناک... چرا یکشنبه ها؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم