بازدید 60943

اعتراض‌ پسر شهيد تندگويان به ضرغامي

مجموعه تلويزيوني «جاودانگي» درباره‌ي زندگي وزير شهيد نفت، محمد جواد تندگويان از يكشنبه ششم آذر پخش شد.
کد خبر: ۲۰۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰ 12 December 2011
در پي توليد و پخش سريال «جاودانگي» از تلويزيون كه به زندگي شهيد تندگويان اختصاص داشت، محمد مهدي تندگويان (پسر آن شهيد) در نامه‌اي خطاب به رييس سازمان صداوسيما به انتقاد از اين سريال پرداخته است.

در متن اين نامه كه نسخه‌اي از آن با امضاي پسر شهيد تندگويان به ايسنا ارسال شده، آمده است:

«رياست محترم سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران

سلام عليكم

احتراما همانطور كه مستحضريد سريال جاودانگي مربوط به زندگينامه‌ي آزاده شهيد تندگويان از ابتداي محرم امسال در شبكه سوم سيما پخش مي‌شد و طبق توافق به عمل آمده قرار بود كه در 20 قسمت پخش شود كه متاسفانه به دلايلي كه هنوز براي بنده نامعلوم است به تعداد 16 قسمت‌، تبديل شد. با توجه به اعتراض بنده در جلسه حضوري مورخ ـ 20 آذر ماه 90 ـ در گروه فيلم و سريال شبكه سه و همچنين با حضور قائم مقام شبكه جناب آقاي مقيسه برگزار شد قرار شده با نظارت مستقيم خانواده اين سريال تا حداقل چهار قسمت ديگر ادامه يابد ولي امشب بدون هيچ علتي شبكه عليرغم ميل خانواده و بدون اطلاع قبلي مبادرت به پخش آخرين قسمت كرد كه باعث تحريف فراوان در سريال زندگينامه اين شهيد غريب شد.



از جنابعالي تقاضا دارم ضمن دستور رسيدگي موضوع، جلوي اين توهين‌ها و هتك حرمت از شهداء گرفته شود و همچنين دستور پخش باقيمانده سريال را تا انتهاي كار بفرماييد.»

به گزارش ايسنا، مجموعه تلويزيوني «جاودانگي» درباره‌ي زندگي وزير شهيد نفت، محمد جواد تندگويان از يكشنبه ششم آذر پخش شد.

اين سريال در گروه فيلم و سريال شبكه سه و روابط عمومي وزارت نفت، به تهيه‌كنندگي صديقه صحت و به كارگرداني اكبر منصور فلاح ساخته شده است.

بنا بر اين گزارش، «جاودانگي» توسط وزير سابق نفت «مهندس غلامحسين نوذري» در موزه عبرت كليد خورد و پس از گذشت دو سال و با خاتمه يافتن مراحل تدوين و صداگذاري آماده پخش شده است.

تصويربرداري اين مجموعه در شهرهاي آبادان،‌اهواز‌، محلات‌، تهران‌، جزيره خارك و شهرهاي بغداد و كربلا در كشور عراق انجام شده است.

خلاصه داستان مجموعه جاودانگي: «محمد جواد تندگويان در بيست و نه سالگي به عنوان وزير نفت جمهوري اسلامي برگزيده شد اما پس از سي و هشت روز از زمان تصدي وزارت به اسارت نيروهاي بعثي عراق در مي‌آيد چند ماه پس از اسارت او «هدي» دختر او به دنيا مي‌آيد. سال‌ها مي‌گذرد و هدي در انتظار بازگشتن پدر ناديده‌ي خويش است همه‌ي اسرا به وطن باز مي‌گردند اما پس از سال‌ها چشم انتظاري جنازه پدر بر مي‌گردد و به هدي مي گويند پدرش به بهشت و نزد خداي خويش بازگشته است. هدي كوچك با خودش قرار مي‌گذارد مسيري را در زندگي پيش بگيرد تا هم چون پدر شهيدش به بهشت برود و او را كه هيچ گاه نديده ببيند. پس با اين تصميم بزرگ مي‌شود و در زندگي با نشانه‌هايي از حضور او مواجه مي‌شود»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۰
ما هم نفهميديم چي شد.يكدفعه قيچي شد.راستي همه قسمتهاي مهم سريال واقعيت است يا فيلم سازي شده است.خدا بيامرزدشان .مردان بزرگ چه عاشقانه رفتند.
پاسخ ها
فرهاد میرزایی پور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
مردان بزرگ چه عاشقانه رفتند (و چه غریبانه )
لطفا نظر خانواده شهيد تندگويان را درباره حوادثي كه در اين فيلم براي دختر محترم ايشان به تصوير درآمده جويا شده و به اطلاع مردم شريف برسانيد . فيلم ساختن از اسطوره هاي كشورمان زيباست .
خیلی بد ساخته اند اما چون مربوط به زندگی شهید تندگویان هست همه تو خانواده ما نگاه می کردند.
یاد شهدا گرامی باد.سریال بسیار زیبایی بود.ایکاش همه قسمتهای آن پخش می شد.در ضمن فیلم برداری و صحنه های فیلم برداری شده که فکر کنم در شهرستان محلات بوده بینظیر بود به همراه آهنگ تیتراژ زیبا.
سریال واقعا جالبی بود اما پایانش واقعا غیر منتظره و ناشیانه بود
خیلی بی ربط و مبهم تمام شد !!
تلما کی بود ؟؟؟؟؟
حیدر کی بود ؟؟؟؟؟؟
شمشیر چی شد ؟؟؟؟!!!؟
اینگونه است که نسل سوم ما از شهدا جز افسانه هایی بی ربط چیزی دستگیرش نمیشه !!!!؟
نمی دانم کاش به جای اینکه سریال ستایش راانقدر کش می دادید تا اصل هدف فیلم نا بود شود و به داستان های عشق وعاشقی وپوج تبدیل شود جهار فیلم معنا گرا مانند مختار نامه و جاودانگی می ساختید
باتمام جاذبه هايي كه براي سريال ايجادكرده بودند،بيشترسريال دختربودتاپدر!البته دخترش نيزظاهرادل خوشي ازسريال ندارد.خداونداين شهيدوالامقام رادراعلاعليين جاي دهد.آمين
لطفا تحقیق کنید ایا دختر شهید تند گویان واقعا بعد از شهادت پدر ایشان را می دیده است؟
نهضت که برای شناساندن شهدای کشور در صدا و سیما شروع شده بسیار خوب است هر چند که در ساخت ممکن است کاستی هایی داشته باشد
فيلمش زيادجالب نيست بازشهيدبابايي بهتره
حدودا تا قسمت های 5 و 6 خیلی عالی پیشرفته بودن به طوری که من با دیدن هر قسمت اشک از چشمام جاری میشد اما...
اخرش واقعا خورد تو ذوقم خیلی نامفهوم تمام شد !به قول دوستمون تلما کی بود ؟ واقعا هدی پدرش رو میدیده؟و خیلی سوال های نا مفهوم دیگه
با تشکر از صدا و سیما و همچنین خانواده محترم شهید تنگویان و سایت تابناک. در باره اتفاقات بعد از شهادت مخصوصا زندگی دخترشان گزارشی تهیه کنید و به اطلاع مردم شهید دوست و شهید پرور برسانید. و ضمنا آخر فیلم مثل اکثر سریالها به قول همسرم «یه هویی» تموم شد.
این که تازه گی ندارد پایان همه سریالهای ایرانی نامفهوم است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی