بازدید 36613

واکنش ايران به حمله احتمالي آمريکا چيست؟

آناليزورهاي طرح «کيش و مات» از طالباني و بارزاني سؤال کنند که وزير نيروي فعلي ايران «سيد پرويز» در ايام جنگ عراق عليه ايران چند وقت و چرا در کردستان عراق بود. در افغانستان هم از معاونان شهيد «احمد شاه مسعود» سؤال کنند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با افغانستان در کنار هم چه معنايي مي‌دهد؟
کد خبر: ۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۶ 22 November 2007
نيروهاي نظامي آمريکايي اکنون بيش از هر زمان ديگري در بين نيروهاي مسلح ايران به ايمان و عقيده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پي برده‌اند. نيروهاي اطلاعات ـ عمليات ارتش آمريکا پس از استقرار در عراق به صورت مستمر به منظور اهداف نظامي و اطلاعاتي در نزديکي مرزهاي ايران حضور پيدا کرده‌اند و بارها از نزديک چشمشان به نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب افتاده است و هلي کوپترهاي آمريکايي که بر فراز مرز عراق و در نزديکي مرز‌هاي ايران در جنوب به پرواز درمي آمده‌اند مي‌دانند که نيروهاي مسلح ايران و از جمله سپاه پاسداران لحظه‌اي براي آتش به سوي نيروهاي متجاوز و به خصوص از جنس آمريکايي اش درنگ نمي‌کنند و اگر خاطرات خود در عراق را روزي منتشر کنند حتما اين لحظات را متذکر خواهند شد. به همين دليل از بين فرماندهان نيروهاي مسلح ايران به مواضع رسمي فرماندهان سپاه اکتفاء مي‌کنم تا آناليزورهاي آمريکايي را از فضاي مجازي به عالم حقيقت وارد کنم.

سردار سرلشکر «محمد علي جعفري» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نخستين روزهاي تصدي فرماندهي سپاه اعلام نمود: «به صلاح دشمنان هست که از تهديد نظامي دست بردارند، ما با توانمندي‌هاي خود مي‌توانيم مقابله به مثل کنيم و ضرباتي سنگين‌تر از آنچه دشمن به ما مي‌زند به آن وارد کنيم».

سرلشکر جعفري تاکيد مي‌کند که وظيفه اصلي سپاه، دفاع از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن است. وي تصريح نمود: «يکي از نقاط ضعف آمريکايي‌ها در منطقه همين است که آنها آمدند در اطراف ايران مستقر شده اند». سردار جعفري ادامه مي‌دهد: «آنها قادر نيستند خودشان را از تير رس سلاح‌هاي دوربرد ما دور کنند».

سرلشکر جعفري «مقابله به مثل» براي از بين بردن دشمني که از خاک و يا فضاي کشوري عليه ايران اقدام مي‌کند را حق طبيعي نيروهاي مسلح ايران مي‌داند. اما مهمترين بخش مربوط به مواضع فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آنجايي است که مي‌گويد: «اشراف اطلاعاتي و توانمندي موشکي استراتژيک، دو نکته برجسته سپاه است که بايد اين دو نکته مورد توجه قرار گيرد».

معناي اين اظهارات فرمانده سپاه آن است که تمامي تحرکات آمريکا در خليج فارس، عراق و افغانستان تحت اشراف ايران است و نيروهاي اطلاعات ـ عمليات اين نيرو در هيچ لحظه‌اي از رصد پايگاه‌ها و نيروهاي آمريکا در منطقه غفلت نکرده‌اند...

چرا سردار جعفري به عراق و افغانستان اشاره مي‌کند؟ چهار دليل روشن و آشکار وجود دارد:
1- آمريکا در عراق و افغانستان به عنوان نيروي اشغالگر حضور دارد و همه مخالفان اشغال مي‌توانند از حق طبيعي خود براي مقاومت آزادي کشورشان استفاده کنند.

2- انديشه ديني و سياسي بسياري از نيروهاي آزاديبخش در کشورهاي اسلامي اين حق را به آنها مي‌دهد تا براي دفاع از نواميس مسلمين به دفاع از ديگر ملت‌هاي مسلمان برخيزند همانگونه که در عصر اشغال افغانستان توسط ارتش شوروي سابق رخ داد.

3- اين حق طبيعي هر کشوري است که جانب احتياط را در مرزهاي کشوري که تحت اشغال است را رعايت کند و توان نيروهاي اشغالگر را در آن کشور هر روز و هر ساعت ارزيابي و تجزيه و تحليل کند به خصوص آن‌كه ارتش اشغالگر در آن کشور، کشور ديگر را نيز تهديد به حمله نظامي کرده باشد.

4- در هر دو کشور افغانستان و عراق، به رغم حضور نيروهاي سياسي داخلي در نظام سياسي آن دو، اما جريان مقاومت در برابر ارتش اشغالگر بسيار قوي است و اين امر بر همگان واضح و مبرهن است به گونه‌اي که حتي مي‌تواند ترکيب سياسي حاکميت را در اين دو کشور بر هم زند.

شروع هر گونه حمله‌اي به ايران، به معناي آسيب پذيري جدي ارتش آمريکا در افغانستان و به ويژه در عراق است. با هرگونه جنگي عليه ايران، جنگ عليه ارتش اشغالگر آمريکا در چند جبهه در افغانستان و عراق عليه نيروهاي آمريکايي شدت مي‌گيرد و علاوه بر ايران، امريکا بايد در برابر سيل حملات نيروهاي مقاومت در عراق و افغانستان، جبهه‌هاي جديدي را ايجاد کند. از همه مهمتر در اين پرونده حضور نيروهاي زبده و پارتيزاني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران است که سال‌ها در داخل خاک افغانستان و عراق عليه ارتش شوروي سابق و نظام بعثي صدام حسين جنگيده‌اند و همچون کف دست بر تمامي نقاط اين دو کشور اشراف دارند. نيروهايي که بسيار دقيقتر از ماهواره‌هاي جاسوسي آمريکا عمل مي‌کنند و علاوه بر توانايي عمليات نظامي بسيار گسترده در عراق و افغانستان، توان بسيار بالايي براي بسيج و متمرکز کردن نيروهاي مقاومت دو کشور عليه آمريکا دارند.

اينها همه در کنار توانايي‌هاي موشکي سپاه و ارتش ايران براي هدف قرار دادن نيروهاي آمريکايي در اين دو کشور است. اگر آناليزورهاي طرح «کيش و مات» اين مطالب را قبول ندارند در عراق از جلال طالباني رئيس‌جمهور عراق، نوري المالکي نخست وزير عراق و عبدالعزيز حکيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي سؤال کنند. آنها از طالباني و بارزاني سؤال کنند که وزير نيروي فعلي ايران، سيد پرويز فتاح، در ايام جنگ تحميلي ارتش عراق عليه ايران چند وقت و چرا در کردستان عراق بود و آنگاه ليست کاملي از آنها در باره توانايي‌هاي فرماندهان و اعضاي سپاه پاسداران تهيه کنند.
در افغانستان هم از معاونان فرمانده شهيد افغانستان «احمد شاه مسعود»، و ديگر فرماندهان جهادي افغانستان، از وزير خارجه سابق افغانستان دکتر عبدالله و وزير کشور سابق يونس قانوني سؤال کنند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با افغانستان در کنار هم چه معنايي مي‌دهد؟ از سويي ديگر آيا همفکران سياسي، فکري و ديني ايران در عراق و افغانستان در برابر هجوم به ايران ساکت مي‌نشينند و هيچ اقدامي عليه آمريکا نمي‌کنند؟ ايا مراجع شيعي عراق و مراجع اهل سنت در اين دو کشور در برابر حمله آمريکا سکوت مي‌کنند يا همگان را به جنگ با آمريکا و دفاع از مسلمانان ايران فرا مي‌خوانند...

آناليزورهاي آمريکايي حتما از واقعه هدف قرار گرفتن «ناو استارک» در 17 مي‌1987 توسط دو موشک اگزوست فرانسوي که از يک هواپيماي عراقي به اشتباه شليک شده بود، باخبرند و مي‌دانند که ده‌ها کشته و زخمي بر جاي گذاشت. اين ناو در اثناي جنگ تحميلي در آبهاي خليج فارس هدف قرار گرفت و با توجه به فضاي جنگي آن روز، به طور قطع ناو استارک در حالت آماده باش به سر مي‌برده است اما با اين وجود چگونه در برابر موشک‌هاي اگزوست فرانسوي نتوانستند از خود دفاع کنند؟ حال که بيست سال از آن دوران گذشته و تکنولوزي موشک‌هاي هوا به سطح ده‌ها بار از آن دوران پيشرفته‌تر شده اند، ناوهاي آمريکايي که اکنون در خليج فارس قرار دارند آيا مي‌توانند در برابر انواع موشک‌هاي نيروهاي مسلح ايران مقاومت کنند؟ آناليزور‌هاي آمريکايي «طرح کيش و مات» بهتر است از نيروي هوايي اسرائيل سؤال کنند که آنها در طي 33 روز جنگ با حزب الله لبنان توانستند چند «پايگاه موشکي متحرک حزب الله لبنان» را هدف قرار دهند؟ و چرا نتوانستند تا پايان شامگاه روز سي و سوم جنگ، از پرتاپ موشک‌هاي حزب الله جلوگيري کنند؟ پس چگونه ارتش و نيروي هوايي آمريکا در وسعتي به سرزمين ايران و با قدرتي به مراتب قوي‌تر از يگان‌هاي موشکي ارتش‌هاي خاورميانه، قادر خواهند بود جلوي «شليک موشک‌هاي دوربرد ايران» را بگيرند؟
از سويي ديگر آيا يک جنگ احتمالي فقط در محدوده جغرافيايي ايران محدود مي‌ماند و آيا احتمال نمي‌دهند جنگ به سوريه و لبنان نيز گسترش پيدا کند؟ و آيا اين امر به منزله گسترش جنگ به اسرائيل نيست؟...

متن کامل را در ستون «يادداشت» بخوانيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
بیچاره ارتش که اصلا هیچکس تحویلش نمیگیره
ما تا به حال آنالیزور نشنیده بودیم. شاید منظور شما آنالیست باشد!
تحریمهای شورای امنیت و تهدید به تجاوز به ایران کاملا غیرقانونی است
آیا با اینهمه توانایی اعلام شده توسط سپاه و ارتش بیم حمله اتمی برای جلوگیری از شکست احتمالی امریکا نمیرود چه کسی میماند که به این سوالات پاسخ بدهد؟
چرا فقط جنگ؟
واقعا از این تحلیل رویایی سایت تابناک تعجب می کنم
به این میگن ایران
ایران همیشه ایران پس بترس ار نام ایران و خدای ایرانی یعنی ملت بترس
به کجای این انالیز میگن؟؟؟
لطفا از عکسهای مربوطه به گزارشات بیشتر استفاده کنید . ها !
الا ان حزب الله هم الغالبون
بنده به این اعتقاد دارم که بایستی اگر خمله ای هم صورت گرفت ما هم به آمریکا در داخل خاکش ضربه زد. در این خصوص راههای بسیار زیادی می توان تصور نمود...
یک چیز یادت رفت ترکها ولرهامخهای جنگهای چریکی هستند
اينهم يادتون نره كه طي هشت سال جنگ و يك ميليون كشته نتونستيم برارتش عراق فائق بشيم
به نظر من سپاه با سالهاي اول انقلاب خيلي فاصله گرفته
هر چند طبق معمول ميدانم كه نظر من را نمايش نمي دهيد اما مي نويسم:
ضمن تصديق و قبول توانايي هاي خوب سپاه و ارتش ايران بايد بگوييم كه ما بايد به فكر راه هاي ديپلماتيك جلوگيري از حمله امريكا باشيم
در صورت حمله نظامي آمريكا به ايران در عرض 2 روز تمام تجهيزات و امكانات و حتي اين ايماني كه شما ازش دم ميزنيد به يك خاطره تبديل خواهد شد
البته نباید به توان و قدرت مغرور گشت
اما و اگر و احتمال را زیاد گفتی ؟
خب که چی؟ که ایران از امریکا قوی تر هست؟
روشن است که برتری ایران نسبت به امریکا هرچه باشد، برتری نظامی نیست...
فرض هم ایران از امریکا قوی تر. آیا لازم است که حتما جنگی شود... خودبزرگ بینی به قیمت کشته شدن هزاران نفر ... می ارزد ؟؟؟
ّه نظر میرسد که نویسنده این مقاله به اندازه بز هم از هیچی اطلاعات ندارد ؟ا
هیچ یک از این اتفاقات نمی افتد چون انها حساب شده عمل می کنند و ایران هم هیچگونه عکس العملی نشان نخواهد داد این را به شما قول می دهم
در مقابل قدرت نظامی آمریکا همانند ژیان در برابر بنز است!
لطفاً آناليزور زبده تابناك دقيقاً مشخص نمايد كه هواپيماي عراقي در آبهاي خليج فارس هدف قرار گرفت يا ناو استارك!
فراموش كرده ايد كه امريكا يك ابر قدرت است ودشمن هشت ساله ايران را دو ماهه نابود كرد
چي بگم والا
اميدوارم سردمداران آمريكا حماقتي را كه صدام كرد نكنند
چه فایده ؟ آخرش چی ؟
خیلی احساسی شدی
بارها شاهد شکسته شدن حریم هوایی و دریایی توسط هواپیماهای و کشتی های امریکایی، انگلیسی و حتی ترکیه ای بودیم و همین شماها با احتیاط و محافظه کاری از کنار مساله گذشتید
اه! اینکه سرهنگ میرابوطالبی خودمونه!
یادش بخیر چه پدری ازمون درآورد!
ای کاش همه چیز همانگونه باشد که نویسنده محترم نوشته اند
بسیار پرمحتواوعالی بود
توپ بود
سپاه پاسداران ایران نابود کننده امریکا است حالا هی فیلم ارنولد بسازن.
ایران همیشه پیروز
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
خر
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
همه حرفاتون کامله و فقط خواستم بگم ما تا آخر خونمون پیرو رهبرمون هستیم. من از بسیجیان استان گلستان خستم
به نظر ميرسد امريكاه بايد از عراق وافغانستان اين تجربه را گرفته باشد
يكي از عاشقان سپاه هستم و پاسداران حقيقي اين مرز و بوم را دوست دارم و خاميد وارم يك روز بيايد كه من هم بتوانم يكي از پاسداران اين مرز و بوم باشم پس به اميد آن روز صلوات
من به عنوان سربازاین مملکت به سپاه افتخارمیکنم_ ت4 عملیاتی انصارالرسول گردان115ذولفقار
امريكا هيج غلطي نميتواند بكند فرمايش امام درست بوده
ما بسیجی منتظر فرمان رهبری هستم تا با تمام وجود از آرمان های امام و رهبری همایت کنم
سلام ودرودخداورهبرمان برشمادلاورمردان ایران زمین
آمریکا هیچ غلطی نمیتواندبکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست