بازدید 10165
تصویر ملکه انگلیس و یک کانگرو در؛

نمایش بزرگترین قطعه طلای حکاکی شده جهان

نود و نه ممیز نود و نه صدم درصد عناصر تشکیل‌دهنده این قطعه با ارزش را که یک هزار و دوازده کیلوگرم وزن دارد، طلای خالص تشکیل می‌دهد / در یک طرف این قطعه طلا، تصویر یک کانگورو در حال پریدن و در طرف دیگر آن، چهره ملکه انگلیس حک شده است
کد خبر: ۲۰۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱ 27 October 2011
سرویس اقتصادی ـ بزرگترین و گران‌قیمت‌ترین قطعه طلای موجود در جهان امروز در استرالیا رونمایی شد.
 
به گزارش «تابناک»، وزن این قطعه طلای بزرگ بیشتر از هزار کیلوست و ارزش آن بالغ بر چهل میلیون یورو برآورد شده است. در یک طرف این قطعه طلا، تصویر یک کانگورو در حال پریدن و در طرف دیگر آن، چهره ملکه انگلیس ـ که استرالیا در حاکمیت اوست ـ حک شده است.

البته به ظاهر استرالیایی ها عادت دارند در یک روی سکه‌‌هایشان عکس کانگرو و در روی دیگر عکس ملکه را درج کنند، ولی درباره بزرگترین قطعه طلای جهان، الزامی به رعایت این سنت نبود که استرالیایی‌ها نشان دادند وفاداری‌شان به اصلیت آنگلوساکسون و اتحادیه بریتانیا بیشتر از این حرف‌هاست و به هیچ وجه از ملکه و کانگرو نمی‌گذرند!


تصویر یک سکه طلای سنتی در استرالیا



این قطعه طلای بزرگ و باارزش در آستانه نشست سران کشورهای مشترک‌المنافع (کشور‌های تحت حاکمیت ملکه انگلستان همچون کانادا، استرالیا، نیوزیلند و ...) در شهر پرث به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است، نشست نمایندگان کشورهای مشترک‌المنافع، قرار است در شهر پرث که در یک منطقه سرشار از معادن قرار گرفته است، برگزار شود.

«اد هاربوز»، از مسئولان مالی شهر پرث، با بیان اینکه این قطعه طلا، بزرگترین قطعه طلای موجود در جهان است، اعلام کرد: نود و نه ممیز نود و نه صدم درصد عناصر تشکیل دهنده این قطعه با ارزش را که یک هزار و دوازده کیلوگرم وزن دارد، طلای خالص تشکیل می‌دهد. پهنای این تکه طلای بزرگ، هشتاد سانتیمتر و ضخامت آن دوازده سانتیمتر است. ساخت این قطعه طلای بزرگ، هجده ماه وقت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پرث، ارزش این قطعه طلا، پنجاه و سه میلیون و پانصد هزار دلار استرالیا، معادل چهل میلیون و چهارصد هزار یورو برآورد شده است که ارزشی در حدود پنجاه میلیارد تومان را شامل می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی