ترفند تبلیغاتی یا ضرورت صنعتی؛
ماجرای بستههای خالی چیپس و پفک چیست؟
بسیاری از مشتریان این گونه محصولات، از پدیده خالی بودن بیشتر فضای درون بستهبندی خریداری شده شکایت دارند و این مسأله را نوعی ترفند تبلیغی برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات شرکتها میدانند.
سرویس اقتصادی ـ چندی است که بازار اسنکها و انواع چیپسها در کشورمان داغ شده است، به گونهای که این روزها، این مواد غذایی لذیذ، اما غیر ضروری، بخشی جداییناپذیر از سبد خانوارهای دارای فرزند شدهاند.
به گزارش «تابناک»، این محصولات که به تازگی تنوع بسیاری را شامل میشوند و از حوزه محصولات متنوع سیب زمینی و ذرت، کم کم به حوزه مواد پروتئینی نیز رسیدهاند، قطعا بازار پرسودی برای تولیدکنندگان خود دارند و البته دلیل دیگر بر این رشد و تنوع بالا را میتوان در رقابتی بودن بازار این کالا دانست.
اما در این میان، بسیاری از مشتریان این گونه محصولات، از پدیده خالی بودن بیشتر فضای درون بسته های خریداری شده شاکی هستند و این موضوع را نوعی ترفند تبلیغی برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات شرکتها میدانند.
هر چند بنا بر قانون، شرکتها در مورد محتوای بستهبندی ماده غذایی، موظف به رعایت وزن اعلام شده روی جلد بستهبندی بوده و مسئولیت قانونی در بزرگی یا کوچکی بستهها ندارند، این روش (بهکارگیری بستههایی بسیار بزرگتر از اندازه لزوم)، میتواند نوعی ترغیب روانی را در مصرف کننده پدید آورد، به گونهای که خریدار با مقایسه بسته و بهای روی آن، تصمیم آنی بر خرید میگیرد، حال آنکه به زودی و پس از باز کردن بسته، خیال واهی برطرف میشود.
خبرنگار «تابناک»، برای درک بهتر ماجرا و جلوگیری از طول و تفصیل توضیحات، تصاویری از فضای خالی درون بستههای برخی از محصولات نامبرده را روی سایت گذارده، تا شاهدی باشد بر این مدعا که این استفاده تبلیغاتی از صنعت پکجینگ یا همان بسته بندی، کار درست و اخلاقی نیست.




به گزارش «تابناک»، این محصولات که به تازگی تنوع بسیاری را شامل میشوند و از حوزه محصولات متنوع سیب زمینی و ذرت، کم کم به حوزه مواد پروتئینی نیز رسیدهاند، قطعا بازار پرسودی برای تولیدکنندگان خود دارند و البته دلیل دیگر بر این رشد و تنوع بالا را میتوان در رقابتی بودن بازار این کالا دانست.
اما در این میان، بسیاری از مشتریان این گونه محصولات، از پدیده خالی بودن بیشتر فضای درون بسته های خریداری شده شاکی هستند و این موضوع را نوعی ترفند تبلیغی برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات شرکتها میدانند.
هر چند بنا بر قانون، شرکتها در مورد محتوای بستهبندی ماده غذایی، موظف به رعایت وزن اعلام شده روی جلد بستهبندی بوده و مسئولیت قانونی در بزرگی یا کوچکی بستهها ندارند، این روش (بهکارگیری بستههایی بسیار بزرگتر از اندازه لزوم)، میتواند نوعی ترغیب روانی را در مصرف کننده پدید آورد، به گونهای که خریدار با مقایسه بسته و بهای روی آن، تصمیم آنی بر خرید میگیرد، حال آنکه به زودی و پس از باز کردن بسته، خیال واهی برطرف میشود.
خبرنگار «تابناک»، برای درک بهتر ماجرا و جلوگیری از طول و تفصیل توضیحات، تصاویری از فضای خالی درون بستههای برخی از محصولات نامبرده را روی سایت گذارده، تا شاهدی باشد بر این مدعا که این استفاده تبلیغاتی از صنعت پکجینگ یا همان بسته بندی، کار درست و اخلاقی نیست.




گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۹۷
پاسخ ها
علیرضا
| ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
این بسته ها در جعبه هایی روی هم چیده می شوند و در صورتی که پر باشند، محتویاتشان به راحتی و با کوچکنرین فشار خرد خواهد شد. در نتیجه یا باید بسته از جنس محکمی باشد و یا به صورت نیمه پر شود و نیمه دیگر از هوا پر شده باشد تا این فضای خالی مانند بالشتکی از هوا مانع از خرد شدن محتویات بسته شود.
خوشحال می شوم اگر کارشناسان صنعت بسته بندی نظر دقیق تر بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
گمنام
| ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
عباس
| ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
حسيني
| ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
xxx
| ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
محمد
| ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
يعني درصد فضاي خالي خيلي بيشتر از حد لازم و مجاز هست ، اين طور نيست ؟؟
ناشناس
| ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
amin
| ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ناشناس
| ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ناشناس
| ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
یک پدر
| ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
کارشناس تغذیه
| ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
در واقع برای حفاظت چیپس از گزند میکروارگانیسم ها، بسته ها را با گاز نیتروژن پر میکنندکه باعث میشه حجمی رو به خودش اختصاص بده
ناشناس
| ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
ناشناس
| ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
از خریدار بدبخت هزینه ی بسته بندی فضای خالی! چاپ روی اون و حمل جنس بزرگتر را هم می گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ناشناس
| ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ناشناس
| ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
يه بسته هوا خريدم...
كارخونه ي نامردِ از خدا بي خبر ، چند تا تيكه چيپس هم انداخته بود توش....!!
پاسخ ها
ناشناس
| ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ناشناس
| ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ناشناس
| ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
پاسخ ها
اميد
| ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
ناشناس
| ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ناشناس 2
| ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
يكبار من با خريد و شمارش تعداد اسنك درون اين بسته ها فهميدم قيمت هر عدد اسنك براي خريدار 300 ريال آب ميخوره . چيپس ها هم باز بيشتر از نصفش خرده چيپس است نه ورقه هاي آن .
نكنه شغل شما بازار يابي اين كارخونه هاست؟
عزيز
| ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ناشناس
| ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
امین
| ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ناشناس
| ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
پاسخ ها
ناشناس
| ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟











