بازدید 54164
ترفند تبلیغاتی یا ضرورت صنعتی؛

ماجرای بسته‌های خالی چیپس و پفک چیست؟

بسیاری از مشتریان این گونه محصولات، از پدیده خالی بودن بیشتر فضای درون بسته‌بندی خریداری شده شکایت دارند و این مسأله را نوعی ترفند تبلیغی برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات شرکت‌ها می‌دانند.
کد خبر: ۱۹۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸ 17 October 2011
سرویس اقتصادی ـ چندی است که بازار اسنک‌ها و انواع چیپس‌ها در کشورمان داغ شده است، به گونه‌ای که این روزها، این مواد غذایی لذیذ، اما غیر ضروری، بخشی جدایی‌ناپذیر از سبد خانوارهای دارای فرزند شده‌‌اند.

به گزارش «تابناک»، این محصولات که به تازگی تنوع بسیاری را شامل می‌شوند و از حوزه محصولات متنوع سیب زمینی و ذرت، کم کم به حوزه مواد پروتئینی نیز رسیده‌‌اند، قطعا بازار پرسودی برای تولیدکنندگان خود دارند و البته دلیل دیگر بر این رشد و تنوع بالا را می‌توان در رقابتی بودن بازار این کالا دانست.

اما در این میان، بسیاری از مشتریان این گونه محصولات، از پدیده خالی بودن بیشتر فضای درون بسته‌ های خریداری شده شاکی هستند و این موضوع را نوعی ترفند تبلیغی برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات شرکت‌ها می‌دانند.

هر چند بنا بر قانون، شرکت‌ها در مورد محتوای بسته‌بندی ماده غذایی، موظف به رعایت وزن اعلام شده روی جلد بسته‌بندی بوده و مسئولیت قانونی در بزرگی یا کوچکی بسته‌ها ندارند، این روش (به‌کارگیری بسته‌هایی بسیار بزرگتر از اندازه لزوم)، می‌تواند نوعی ترغیب روانی را در مصرف کننده پدید آورد، به گونه‌ای که خریدار با مقایسه بسته و بهای روی آن، تصمیم آنی بر خرید می‌گیرد، حال آنکه به زودی و پس از باز کردن بسته، خیال واهی برطرف می‌شود.

خبرنگار «تابناک»، برای درک بهتر ماجرا و جلوگیری از طول و تفصیل توضیحات، تصاویری از فضای خالی درون بسته‌های برخی از محصولات نامبرده را روی سایت گذارده، تا شاهدی باشد بر این مدعا که این استفاده تبلیغاتی از صنعت پکجینگ یا همان بسته بندی،  کار درست و اخلاقی نیست.
















همان گونه که دیده می‌شود، بر خلاف تصور ابتدایی بیننده، بیشتر فضای درون بسته‌های چیپس و پفک خالی است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۹۷
من هم خیلی موافقم
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
شما که اینقدر خرج کردید حداقل وزن محتوی رو هم می نوشتید تا ببینیم تخلفی وجود داره یا فقط بسته بندی تبلیغاتی محسوب میشه!
من در این زمینه متخصص نیستم ولی به عنوان یک مصرف کننده فکر نمی کنم هدف اصلی از این نوع بسته بندی، بزرگ نمایی باشد. بلکه احتمالا هدف اصلی، سالم ماندن محتویات است.
این بسته ها در جعبه هایی روی هم چیده می شوند و در صورتی که پر باشند، محتویاتشان به راحتی و با کوچکنرین فشار خرد خواهد شد. در نتیجه یا باید بسته از جنس محکمی باشد و یا به صورت نیمه پر شود و نیمه دیگر از هوا پر شده باشد تا این فضای خالی مانند بالشتکی از هوا مانع از خرد شدن محتویات بسته شود.

خوشحال می شوم اگر کارشناسان صنعت بسته بندی نظر دقیق تر بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
درسته محمد اما بحث اصلی عدالت محوریه که بر اساس اون با این کار میخوان این محصولات به همه جمعیت ایران برسه و کم نیاد
گمنام
| Netherlands |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
به نظر بنده شما متخصص در این زمینه نیستی بلکه احتمالاً دستی در این بازار داری و یه جورایی داری حمایت الکی می کنی ... بهتره کمی عاقلانه فک کنی ببینی آیا کمی قبل تر هم بسته ها همین قدر بودند آیا تا حال دقت کردی یه زمانی نمی شد پنیر سفید رو به سادگی از داخل بسته اش خارج کرد اما الان دیگه خیلی وقته اون تو داره لق می زنه کمی تفکر بهنر از هزار سال و ایناس ... یا حق
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
نه عزیزم من هم که از محصولات یک شرکت خریداری میکنم متوجه این کم فروشی شدم در حالی که قبلا اینگونه نبود
حسيني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
دوست عزيز بهترين روش بسته بندي محصولات با اولوويت سالم ماندن آنها ، بسته بندي است كه حداقل هوا در داخل بسته بماند زيرا اكثر محصولات در معرض هوا زودتر فاسد ميشوند. اين مورد را حتما خودتان نيز تجربه كرده ايد. پس اين تصور اشتباهي است كه بگوييم براي سالم ماندن محصول داخل بسته آن را با هوا پر كرده اند. موفق باشيد
xxx
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
اگر تخصص ندارید لطفا نظر ندید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
منم موافق اين موضوع هستم ولي ظاهرا از اين موضوع دارن سوء استفاده مي كنن
يعني درصد فضاي خالي خيلي بيشتر از حد لازم و مجاز هست ، اين طور نيست ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
معمولا درون بسته های پلاستیکی را بدون اینکه فضای خیلی خالی داشته باشد را باد می کنند و این بسته همانند توپ می شود. ربطی ندارد که پر باشد یا خالی ولی همین حالت توپ مانند از محتویات آن حفاظت می کند. متاسفانه به نظر کلاهبرداری می رسد.
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
برادر من اگر واسه خرد شدن بود پس چرا قدیما پر بودن؟!!؟!؟!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
خوب ميتونن نوع بسته بندي رو عوض كنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
بنده از کارکنان QC یکی از شرکت های تولیدی چیپس و پفک هستم. تحلیل این دوستمون درسته و در حقیقت مواد ترد نه تنها برای حفظ سلامتی ظاهری بلکه به دلیل عدم فساد باید با گاز خنثی پر شده و در پروسه پخش هم تاثیر مثبتی داره. البته پیشنهاد من اینه که جهت خرید همواره به کیفیت توجه کنید و از خرید اجناس با طعم مصنوعی خود داری فرمایید.
یک پدر
| Germany |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
شاید این که شما میفرمایید هم تا حدودی درست باشد ولی تا چندی پیش بسته ها تا این حد خالی نبودند .
کارشناس تغذیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
بله شما درست میگید
در واقع برای حفاظت چیپس از گزند میکروارگانیسم ها، بسته ها را با گاز نیتروژن پر میکنندکه باعث میشه حجمی رو به خودش اختصاص بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
میتونن برای رفع این مشکل از بسته بندی قوطی استفاده کند
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
پس چرا مواردمشابه خارجي همچين موردي را ناديد ه گرفتن!!‌ ؟؟
ای کاش فقط گول زدن خریدار بود فقط
از خریدار بدبخت هزینه ی بسته بندی فضای خالی! چاپ روی اون و حمل جنس بزرگتر را هم می گیرند
مگه فرقی برا کسی داره !! یا کسی اصلا به فکر اینجور چیزا هست مردم اگه نخرن درست میشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
مگه در موردي حتي يك مورد‌سابقه داره كه مردم نخرن؟!!!!! آشغال هم باشه ميخرن
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
مشکل اینجاست که اینگونه شرکتها از طریق تبلیغات تلویزیونی بچه ها را فریب می دهند و بچه ها هم ما بزرگترها را با روشهای خودشان تحت فشار میگذارند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
اتحاد و همبستگی مردم ایران در جهت بایکوت چیزی که شهره خاص و عام در تمام دنیاست اینو همه میدونن ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ديروز رفتم بقالي...
يه بسته هوا خريدم...
كارخونه ي نامردِ از خدا بي خبر ، چند تا تيكه چيپس هم انداخته بود توش....!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
توجه کنيد که فضای خالی داخل بسته ها هوا نيست بلکه "گاز نيتروژن" است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
طنز جالبي بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
حالا این گاز نیتروژن نمیتونه کمتر باشه حتما باید 2/3 بسته رو شامل بشه ؟؟؟؟؟؟؟
مجيد جان اين بسته ها رو براي اين بزرگ و پر از هوا بسته بندي مي كنند چون مواد داخل آن ترد و شكننده هست در هنگام نقل و انتقال از مبدا به مقصد زير فشار اجناس ديگر خرد نشوند
پاسخ ها
اميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
گاهي بعضي بسته ها حجم بيشتري از مواد خوراكي توشنه (البته شايد اشتباهي تو ابزار سنجش كارخونه بوده!) اونا چي؟ چرا همه اونا خرد نيستن؟ چرا بيسكويت ها اين طوري كه ميگين نميشن؟ حالا بحث گذاشتن هوا نيست بحث سر اينه كه ته پاكت يه ذره چيپس ريختن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
مجيد جان بهتره يه سري بري همين کشور بيچاره که در همسايگي ما است و ببيني که چه جوري بسته بندي ميکنه که چيپس هاي ترد آن خرد نمي شود
ناشناس 2
| Germany |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
دوست عزيز شايد سن شما قد نده ولي قبل تر از اين هم، اين نوع مواد توليد مي شد ولي توش حداقل تا نصفه پر بود .
يكبار من با خريد و شمارش تعداد اسنك درون اين بسته ها فهميدم قيمت هر عدد اسنك براي خريدار 300 ريال آب ميخوره . چيپس ها هم باز بيشتر از نصفش خرده چيپس است نه ورقه هاي آن .
نكنه شغل شما بازار يابي اين كارخونه هاست؟
عزيز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
هوشنگ جان، ديگه مملكت اونقدر حاليشون هست كه چقدر از فضا بايد پر از هوا باشه شما بسته بنديهاي قهوه و غيره كه بعضيهاش به صورت پلاستيكي هست مشاهده بفرماييد 75 درصدش پس از قهوه بقيه اش هواست.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
یعنی شما می فرمایید قبلا ما چیپس شکسته میخوردیم و خودمون خبر نداشتیم.؟؟؟؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
پس چراقبلا اینطور نبود؟یعنی اون موقع عقلشون نمی رسیده؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
نه عزیز برادر همش این نیست و کم فروشی رو هم چاشنیش کن
آفرین بر تابناک که پیگیر این موضوع شد چون این کار نوعی دزدی محسوب می شود
این شیطون بازی ها رو هم اینجا در میارن ولی این یه دلیل داره و اون ابنه که یه گاز مخصوصی این بسته ها رو پر میکنن برای ماندگاری بیشنر که تولید کنندگان از این گاز برای این حیله ی تجاری استفاده میکنند!
این درواقع کلاهبرداری و بردن مال مردم به وسایل متقلبانه است
در تمام دنیا تمام بسته های موادی مانند چییس و اسنک با گاز خنتی نیتروژن پر میگردد. دلیل این موضوع جلوگیری از خرد شدن محتوایات درون بسته ها است تا در زمان بارگیری در جعبه ها و انبار کردن آن (به وزن زیاد جعبه ها که روی هم قرار میگرد توجه کنید) جلوگیریشود. همان گونه که در تصاویر دیده میشود حجم تقریبی تمام مواد یکی است. این موضوع نشان دهنده استاندار ابعاد بسته ها با محتوایات است. طراحی این حجم توسط شرکتهای بسته بندی اعمال میشود. اگر به هزینه زیاد بسته بندی و انبار این مواد توجه کنید کسی دوست ندارد که فقط به این دلیل هزینه زیادی در سالهای زیاد پرداخت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
شما فكر مي كنيد گاز نيترو‍ژن انقدر ارزان است كه داخل يك بسته پفك 300 تومني 50 سي سي گاز نيتروژن بزنند؟ بهتره قبل از هرگونه اظهار نظري يه كم مطالعه هم در مورد ان داشته باشيم
آره
دیروز من هم رفتم یه بسته هوا خریدم بیچاره ها هواسشون نبود چندتا دونه چیپس هم انداخته بودن داخلش!
به قول یکی از خوانندگان رپ
لعنت به پول که شده هدف راهش * من هم هستم علیه اش تو اون دنیا یه شاهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
عجب شعري گفتي!
نذار اين استعداد خشك و پر از هوا بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
یعنی هرکی هرچی بگه یا بخونه تو حفظ می کنی و یهو یجا میذاریش به اشتراک نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
پول چیه؟پول مثل چرک دسته... / پــــَ همشو بده من نذار چرک شه دستت !!!
دزدی در روز روشن
به گمونم برای خرد نشدن چیپس و پفک باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
نه. بگمونم دلتو جای دیگس.
خالی بندیه دیگه!
با سلام البته میتواند نوعی تکنیک برای بسته بندی بدون اکسیژن که با گازهای خنثی inert gas که فضای خالی را بمنظور جلوگیری از فساد پر میکند نیز باشد.نکته مهم استفاده از رنگهای نفتی وغیرمجاز سرطانزا است که در حال حاضر در پفک استفاده میگردد
همه کارهای مملکت رو دولت نمیتونه کنترل کنه ! نخورن ملت و خلاص . من الان 3 ساله دیگه رنگ نوشابه و این چیزها یادم رفته !
فضای خالی داخل بسته با هوا پر می شود. اگر با محصول پر شود، در جابجایی و حمل و نقل تمام محتوای پاکت خرد و غیر قابل استفاده می شود.
این ترفند تغییر نکردن قیمت کالا هاست که دولت به تولید کنند گان ارائه داده است ابعاد و وزن کالا ها کاهش پیدا کرده است تا مردم متوجه نشئند
دزدی فقط بالارفتن از دیوار مردم نیست...
البته برای جلوگیری از خرد شدن آنها مجبور به چنین بسته بندی هستند. وگرنه در هنگام جابجایی تمام محصول پودر می شود!
اما خوب تا حدی زیاده روی کرده اند که باز هم به تبلیغات و جذب مشتری مربوط است.
آنها به شما دروغ نگفته اند. به همان اندازه وزنی که روی محصول درج شده داخلش وجود دارد.
بهتر است خریدار توجه بیشتری در انتخاب خود داشته باشد.
اين ها طبيعيه. الان هرچي بخري سرش خاليه. مثل پنير، ابميوه و غيره
مواد غذای مضر وخطرناک را با حقه بازی میفروشندی
از این فضای خالی جهت پر کردن هوا به منظور جلوگیری از خرد شدن مواد داخل بسته بندی با توجه به ترد بودن آن استفاده میشود.مهم وزن درج شده روی بسته بندی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
چطور اين موضوع خرد شدن فقط در ايرانه؟! چرا در كشورهاي ديگه كه شما چيپس ميخريد با همين ابعاد چپسهاي داخلي ولي تا سر پر هستن؟ اين كلاه برداريه
خوب است ! بچه های مردم کمتر مریض و دچار سوء تغذیه می شوند!
بالاخره يكي از روش هاي دزدي و حق الناس كردن است
حالا وضعیت ظاهری اینجوریه خدا می دونه تو ترکیباتشون چی می ریزند که ای کیوی مردم بیچاره هی داره کاهش پیدا می کنه.......
خوب دیگه کشور ما اسلامیه ولی برعکس کشورهایی که فرض میکنیم غیر اسلامین داریم رفتار میکنیم . مسئولان هم که خیلی به فکر نیستن .... همینه که هست کاری هم نمی شه کرد.
اکثرا میگن واسه اینه که خرد نشه . از شماها میپرسم چند سال پیش که بسته ها پر بودآیا پفک و چیپس و ... خرد میشد که الان خرد بشه ؟ یه نگاه به بسته بندی پنیر و ماست و خامه و ..... بندازین هر روز داره آب میره هیچ کس هم رسیدگی نمیکنه .
چیپسی که وزنش 85 گرم بود وقیمت خورده فروشی اش 350 تومن امسال در همان بسته بندی به قیمت 400 تومن عرضه می شود در حال که وزنش به 65 گرم کاهش پیدا کرده سایر اقلام هم همچنین است
برای اون عزیزی که نوشت مجید جان این موضوع برلی حمل و نقله :
از 2 سال پیش تا الان میزان محصول داخل بسته بندی نصف شده بدون تغییر در شرایط حمل و نقل . این کار دزدی در روز روشن است و شرکتها یکی پس از دیگری از این فرایند پیروی کردند.
خوردن چیپس و پفک = تزاید سرطان مخصوصا سرطان های گوارشی
کاملا غیر منطقی نوشتید . اول اینکه این هوا خاصیت محافظت داره . در ثانی مشتری یک بار که بخره و ببینه که کمتر از مقداریه که انتظار داشته دیگه نمی خره و اگه باز هم بخره یعنی راضی بوده .
در کل مشتری داره می بینه که چی می خره و با رضایت می خره .
همه در حال دزدي از هم هستيم .غير اينه؟؟؟؟؟؟؟
با سلام البته میتواند نوعی تکنیک برای بسته بندی بدون اکسیژن که با گازهای خنثی inert gas که فضای خالی را بمنظور جلوگیری از فساد پر میکند نیز باشد.نکته مهم استفاده از رنگهای نفتی وغیرمجاز سرطانزا است که در حال حاضر در پفک استفاده میگردد
پر واضح است که قیمت ها بالا رفته ولی کوچک شدن بسته ها به صلاح نیست.
برای مثال کراکف قبلا 2300 تومان بود الان هم 2300 تومان است -به همان شکل ولی لاغر تر و کوتاه تر
سیب زمینی به صورت سرخ کرده 8 ساعت طول میکشه تا هضم بشه
از ضررو زیان پفک هم همین بس که هیچ ماده غذایی و فایده ای برای بدن نداره که باعث عوارضی چون بی اشتهایی و لاغری مفرت و سو تغذیه به خصوص بچه ها میشود
حالا چه فرقی میکنه که کم فروشی کنن یا نکنن
ترو خدا بحث رو به این جاها هم بکشونین
کم فروشی که چیز تازه ای نیست
ببینید روی بسته ها وزن مواد زده شده اگه از اون وزن کمتر باشه مصداق کم فروشیه...این کار واسه سالم موندن مواد داخلشه...همون طور که دوستان فرمودند...
به نظر من شرکت ها کار درستی میکنند واین کارشون از روی حساب کتابه
گذاشتن فضای خالی و پر کردن اون از هوا باعث میشه محتویات داخلش خرد نشه
همه میدانیم که برای سالم ماندن مواد داخل بسته ها باید در درون بسته هوا باشد ولی دیگر نه این قدر هوا
این خوراکی ها نهایتا در داخل کارتن بسته بندی و حمل و نقل می شن.
یعنی چی که به خاطر خرد نشدن اینطوری بسته بندی می شن.
چون می خوان قیمت رو بالا نبرن میان مقدار کم تری توی بسته می ریزن
ببخشید ، ولی در مورد چیزی که تحقیق میکنید لطفا از اهل فن نظر بگیرید . همانطور که دیگر دوستان نظر دادن این قسمت خالی و پر از هوا فقط بخاطر سالم ماندن محتیات است ولی اگر مقدار درج شده روی بسته با وزن آن بسته مغایرت داشته باشد این را میگویند دزدی
خيلي هم خوب است. سم خوشمزه مي خوريد. حالا هر چي كمتر باشد بهتر است.
کلاه برداری در روز روشن. سازمان تعزیرات هم خواب تشریف دارند. مگر کلاه برداری باید حتما بانکی باشد؟ این هم یک نوع دیگرش است
اخیرا گفته می شود سازمان های نظارتی با شرط عدم تغییر قیمت محصولات ، به کاهش وزن آن ها چراغ سبز نشان داده اند!
من بسته ای مشابه را در کشورهای خارجی دیده ام با ظاهر و اندازه انچه در بازار ما به فروش میرسد تقریبا سه برابر ان محتوا دارند. بنابراین این نظریه که برای سالم ماندن است صادق نیست. ضمن اینکه همین محصولات هم سال های گذسته حدود 2 برابر اینها محتوا داشتند.
جالب اینجاست که هزینه بسته بندی از هزینه محتویات آن گرانتر است یعنی برای یک چیپس 800 تومانی حدود 400 تومان آن برای پاکت است
تو این مملکت همه فقط دارن حرف میزنن و شعار میدن کو عمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استدلالتون کاملا غیر علمی و عوامفریبانه است. نیتروژن و سلفون برای شرکت ها هزینه های زیادی دارد.
فضای خالی درون بسته ها با گاز ازت پر می شود تا اولا از خرد شدگی محصول از زمان تولید تا زمانی که بدست مصرف کننده می رسد جلوگیری شود دوما اینکه گاز ازت یک گاز بی اثر که با جایگزین شدن ازت به جای هواییداخل بسته از واکنش دادن اکسیژن با مواد داخل بسته بندی جلوگیری می شود (به طور مثال اگر پفکی به مدت یکی دو ساعت در بیرون از بسته و در مجاورت هوای آزاد بماند آن تردی و مزه اصلی خود را از دست می دهد)
با سلام با توجه به ترد و شکننده بودن را نیز در نظر بگیرید.
میخوام بدونم تا دیروز این چیپس و پفکها خورد نمیشدند جدیدا تو حمل و نقل خورد میشوند که محصول داخلش آب رفته آقایونی که میگن برای حفظ محصوله خدمدتون بگم ما تا چند وقت پیش میخریدیم تا لب پر بود و محصولش هم خورد نشده بود
اگر این فضا باید باشه ،چرا چیپس های خارجی های بد تویه یه جعبه مقوایی محکمه و تا خرخره هم پره البته نا گفته نماند اگر این شرکت ها بیان تو جعبه های مخصوص هم بزنن جوری طراحی می کنن که کم جا به شه مثل جعبه های شکلات
درسته که هوای داخل بسته ها برای خرد نشدن محصول است ولی هوا سالمتر از محصول است و مردم باید عاقل باشند و این محصولات سرطانزا را نخورند چه با هوا چه بی هوا
با سلام ، اینکه خبرنگار محترم تابناک در پی سوژه خبری به این مسئله توجه کرده اند خیلی خوب است ولی برای اینکه رسالت خبری شان را تکمیل کنند بد نبود اول از صاحبان صنایع دلیلش رو می پرسیدند در صورتیکه محرز می شد این کار به خاطر سود جوئی بوده به درج خبر و تحریک احساسات مردم اقدام می نمودند
كم فروشي هم از دست اوردهاي دولت مردمي است. هيچ نظارتي در هيچ صنفي ديده نمي شود.
چطوره كه اين موضوع فقط در ايرانه كه بايد بسته ها به دليل هم و نقل و ... خالي باشند؟ در كشورهاي ديگه شما يك بسته چپس ميخري تا سر پره يعني همون بسته بندي كه اينجاست اونجا هم هست با اين تفاوت كه اينجا يك سوم به زور پره ولي اونجا كاملا پره. اينها همش كلاه برداريه
بچه ها کمتر دچار سو تغذیه می شن درست اما قیمتی که بابت هر پاکت پفک و چیپس می گیرن خیلی بالاتر از ارزش محصولشونه در ضمن اگر هدف خرد نشدن محصول داخل پاکت باشه سر پاکت هم کمی هوا داشته باشه سالم می مونه نه اینکه همه بسته هوا باشه و فقط چند تا دونه خوراکی ته پاکت باشه نمی دونم کی مسئول رسیدگی به این سرقت هاست
راه دزدی را خوب یاد گرفتن و به ایه قران کریم که به کم فروشان تذکر داده توجه ندارند فقط پوفک و چیپس نیست بلکه پنیر و خیلی از اقلام بسته بندی و پودر رخشیویی نیز چنین وضعیتی دارد وقتی معاون بازرگانی بگوید کار ما که مبارزه با گرانی و تنظیم بازار و ثبات قیمتها نیست دیگه خوب معلومه از این مدیریت بی در و پیکر هر کی هرچی دلش خواست انجام میده چون اخر گیر با یه زیر میزی همچی حل میشه و اصلا خلاف کاری نیست که گیر بیافته.
من خودم دیدم که برچسب با تاریخ جدید گذاشت روی داروها در داروخانه و وقتی به او اعتراض کردم بهم گفت مگه قبلا که دوا میخریدی و میخوردی در گذشته مشکلی پیدا کردی که الان معترضی.
بهتر انشاا... کمتر هم بشه جز ضرر چیزی برای مصرف کننده نداره
باشد که انشاا... محتوای سیگارها هم نصف بشه قیمتشون کم نشه
حتما اینم کار انگلیس و آمریکاست ...
ولی این بار جدی کار اوناست ...
چیپس و پفک بیگانه ها هم همینطوریه... به خاطر جلوگیری از خرد شدن محصولات ...
خواهشن جو ندین ...
در ضمن این شرکت ها به جای اینکه بیان محصول و گرون کنن از محتویات کم کردن.. که خیلی کار معقولیه و به نفع بچه ها هم هست ... کمتر مصرف میکنن..

یا حق
افرادی که نوشتید این بسته بندی ها برای جلوگیری از خردشدن چرا قبلا بسته بندی ها داخلشان پربود و اون موقع چرا موادداخل آن خرد نمیشد ؟حالا یه دفعه شرکتها یادشون افتاده که مبادا موادغذایی داخل بسته بندی خرد بشن.بس کنید از این همه دروغگویی و استثمارمصرف کننده. یکی نیست به اینارسیدگی کنه
سلام من نظر محمد حكيمي را در صورتي تاييد ميكنم كه قيمت بسته ها تغيير نكرده باشد در صورتي كه بسته ها با بزرگ شدن گران تر هم شدن و موضوع دوم بسته ها خيلي بزرگتر از ان اندازه لازم براي سالم ماندن محتويات درون ان است.
به ما گفتند همیشه نیمه ی پر لیوان نگاه کن بعد قضاوت کن . ماهم نیمه ی پر این بسته بندی ها رو نگاه می کنیم
بچه کی می داند 40 گرم یعنه چقدر بسته پر یا یک پنجم آن بعدش هم آیا برای جلوگیری از خرد شدن آن این همه هوا نیاز است. چرا قبلا این طور نبوده چرا به جای این همه حساسیت در در حفظ ظاهر آن به رنگ و روغن آن توجه نمی شود
این یک کلاهبرداری بزرگ درروزروشن است
برای فاسد نشدن مواد غذایی مانند چیپس وپفک از گاز نیتروزن در بسته ها استفاده می شود.این مساله فریب مشتری نیست چون وزن خالص روی بسته ها حک می شود.
یک مهندس شیمی
ايضا نوشابه ها كه سرشان خالي است.
يادمه يه فيلم جنگ جهاني ديدم خيلي سال پيشتر كه يه ميلياردر جاسوس آلمانا بود. يكي از هنرپيشه ها براي بيان ثروتش ميگفت اگه كارخانه نوشابه سازي اش تو هر بطري نوشابه يه قطره كمتر بريزه چند ميليلون تو روز سود ميكنه.
آیا وقت اون نرسیده که از خرید مواد غذایی مضر و غیر مفید برای بچه هامون خودداری کنیم؟ اینهمه نمک و رنگ شیمیایی و پنیر فاسد برای بچه ها . این دشمنیه یا دوستی خاله خرسه با پاره های تنمون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
ااز اونجا كه ما چيپ و پفك رو براي بچه مون نمي خريم و براي خودمون ميخريم،‌پس نمي خواهيم دو سومش باد هوا باشه. اوكي؟
اونایی که می‌گن این همه هوا واسه خرد نشدنه بهتره بدونن کپسول‌های نیتروژن مایع این کسر حجمی هوا ندارن تا چیپس‌های بی خاصیت. اونایی هم که می‌گن وزنش نوشته شده باید بدونن سازنده می‌دونه که چیپس یه هوسه. بسته بندی کالا تعیین می‌کنه چی هوس کردی یا نه. وگرنه خودت تا حالا شده موقع خوردن چیپس مثلا ببینی مقدار کالریش چقدره؟
دزدی که شاخ و دم نداره. اگه واسه شرکت نفت هم سود داشت تو تانکر 100000 لیتری 2 لیتر نفت می‌ریخت.
لطفا مسئولين وزارت بهداشت هم به کيفيت اينگونه بسته بندي هاي شيک هم نظارت بکنند
قابل توجه اداره استاندارد ... که بر همه چیز نظارت دارد.......................
شیر کیسه ای یارانه ای هم سرش خالیه!!!
به این میگن دزدی تو این مملکت هرروز زیاد میشه
آقا پنیر رو هم که میخری سرش خالیه! حتمأ واسه اینه که خورد نشه حین حمل ؟!
یک زمانی در بازرسی بازرگانی بودم. این امر تخلف تقلب و کم فروشی و گرانفروشی است. به راحتی قابل پیگیری از طریق 124 است. باید وزن شوند محصول و محاسبه قیمت شود. کلی جریمه معادل 3000 میلیارد میشود از تولید کننده متخلف اخذ نمود.
یکی از گناهان بزرگی که در عرصه روابط اجتماعی ناسالم و بازار آشفته رخ می نمایاند، کم فروشی و غش در معامله است. خداوند مي فرمايد کم فروشان گمان ندارند که پس از مردن برای روز بزرگی برانگیخته می شوند روزی که مردم به پا خواهند ایستاد برای امر پرورگار عالمیان پس واي بر كم فروشان
شاید برای خرد نشدن داخل آن هوا کنند. اما آیا این همه لازم است؟ نمی توان کمی هوای آن را کمتر کرد؟؟؟
وزنش به گرم روش نوشته!!! بخون و بخر!! بسته بندی هم برای خرد نشدن محتویاته. مگرنه فقط چیپس و پفکی ها دزدند؟؟
آنچه درون بسته های چیپس دمیده می شود گاز نیتروژن یا همان ازت است و به منظور خارج کردن اکسیژن موجود در بسته ها به داخل آنها دمیده می شود.
وجود گاز نیتروژن موجب حفظ ماندگاری و تازگی محصولات می شود. این امر در سراسر دنیا امری رایج است
هر دم از باغ بری میرسد
تازه تر از تازه تری میرسد
کی هست اینها را گوش کنه -خاک و پرکنی توی پلاستیک به هر قیمتی بدی می خرند
به نظر من این کار مصداق آیه شریفه ((ویل للمطففین )) است که میفرماید وای بر کم فروشان
خیلی از دوستان نظرات جالبی داده اند ولی در اصل شرکت های تولید کننده به این بهانه هوا داخل بسته می کنند که درون جعه های بسته بندی که تعداد زیادی از این محصولات روی هم قرار می گیرند تکه های پفک یا چیپس و ... خُرد نشود ولی این تنها یک بهانه میتواند باشد.
چون ما بچه امروزی نیستیم که با این بهانه ها گول بخوریم در گذشته هم همین موضوع ها مطرح بوده و به آن دقت می شده است ولی بسته ها اینطور خالی نبودند و تکه ها نیز خرد نمی شدند. حال نتیجه درست را خود شما باید بگیرید تا تمامی نظر ها مستند باشد
من فکر مي کنم همش هم مسئله دزدي يا فريب رواني نيست. فريب يه بار دوبار، يه سال، دو سال و نه يه عمر. شايد اين فضاي خالي کمک مي کنه به سالم موندن مواد داخل بسته. چون اين جور مواد معمولا ترد هستن شايد اين کارو کردن تا موقع بسته بندي در ابعاد زياد اين بسته ها روي هم فشار نيارن و محتويات داخلشون خرد نشه. اين طور نيست؟
همه شما سرکارید فقط تبلیغ است و بس
روغن اين مواد خوراكي چه
بابا نگاه كنيد وزن اون مواد خوراكي با وزن ثبت شده روي پاكت يكي است يا نه ويل للمطففين براي زماني است كه وزن حقيقي از وزن ثبت شده روي پاكت كمتر باشد
نه اينكه نگاه كنيم به بسته و ببينيم كوچيك يا بزرگه.
کار هدفمندیه ... کیه که ندونه
کاش کسی پیگیری کنه یا 20:30بده
جالبه كسي خودش را به كوچه علي چپ بزنه و علت را نداند .
علت تنها به پفك و چيپس و ... ختم نمي شود الان مواد لبني از شير و ماست و .. و مواد خوراكي مثل انواع كيك و كلوچه و ... را شامل مي شود و اين دزدي در روز روشن است و در حالي كه وزن ها نصف شده ولي قيمت ها سه برابر شده و فقط پاكتها حجم خودش را حفظ كرده البته به يمن كنترل و نظارت عالي سازمان ....
یک سازمان فشلی هست به نام استاندارد که تو همۀ دنیا بجز ایران کارش نظارت بر محصولات با هدف حفظ حقوق مصرف کننده است و از آنجا که هیچ کس نمیگه ماست من ترشه بهش وظیفه دادند ماست ترشها را جدا کنه و به بقیه یه مهر بزنه ولی تو کشور ما این سازمان فقط مهر میزنه و حقوق تولید کننده رو حسابی حفظ میکنه میگه گور بابای اعتبار مهر پول را عشق است
شرکتهای تولید مواد غذایی با توجه به گران شدن روز افزون مواد اولیه و هزینه کارگر و حمل ونقل و بسته بندی برای حفظ سود کنونی خود دوراه در پیش دارند راه اول اینست که از کیفیت مواد تولیدی خود کم کنند و راه دوم کم کردن از مقدار این مواد است حال باید دید مقصر اصلی در این بین دولت است که روز بروز
مواد اولیه را گرانتر میکند یا تولید کننده است که نوعی فریب و دزدی در این کار انجام میدهد؟ بنظر بنده هردو مقصرند و در این بین ضرر کننده اصلی و نهایی مردم هستند که باید تاوان این بازی کثیف را بپردازند البته مردم ایران مانند مردم کشور های غربی نیستند که بتوانند با همبستکی
و اتحاد خود از خرید این مواد خود داری کنند
متاسفانه ملت ایران مانند جزایر جدا جدا از هم زندگی میکنند و در فکر منافع مشترک نیستند چه کنیم ایرانی هستیم دیگر ؟؟!!!!!
خیلی چیزای دیگه هستش که مهمتر از موضوع چیپس و پفکه بهتر میدونم بجای اینکه سر این موضوعات دقیق بشیم رو بحثای مهمتر اقتصادی که همینجور کلاهبرداریا داره داخلش اتفاق میفته دقیق بشیم و بجای نظر دادن راهکار بدیم.
چرا اينقدر بحث ميكنيد اگه اينكارا رو نكنن به اين سرعت سرمايه دار نميشن
چیپس و جیب ، رابطه معکوس دارن با همدیگه . هر چی میزان چیپس توی پاکت کمتر بشه میزان پولی که توی جیب یارو میره بیشتره و بالعکس . خب با این فرمول محاسبه کرده ، حاضر نیست وزن جیبش به خاطر من و شما کم شه .
برادران دزدی شاخ و دم نداره.به قول دوستان چرا اول که وارد بازار میشه پره ولی جا که میوفته خالیه؟اخه دزدیه -برادران کاری نکنیم که به ما بگن ایرانی دزد
فقط چیپس نیست و مسئله هم فقط وزنش نیست
خیلی چیزا
کیک، بستنی، و........
از بسته و از شکل روی بسته کوچک ترند و خیلی بدتر اینکه بعضی چیزا اول خوبه و به مرور کوچیک میشه به طرز خیلی ضایع ای
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
وپنير وشير و......ازلحاظ علمي لطف كنيد اين ها رو توضيح بفر ماييدچر ا لايه لايه از پنير ا كم ميشه؟هان!!؟
خیلی جالبه!!!!!!!
این همه خبر مهم وجود داره ولی هیچکس بهش توجه نمیکنه، حالا یه چیپس و پفک شده معضل ما.
خ متاسفم برای خودمون همه جنسها الکی گرون شده یه 100 ریال اگه بره بالا مصرف کننده باید 1000 ریال بیشتر بده
همیشه نیمه ی پر را ببینید نه نیمه ی خالی را.
دوستان عزیز اگه از وزن بسته ها کم بشه جای بحث داره ولی پر کردن بسته ها با گازی بی اثر مانند نیتروژن به سالم موندن محتوی بسته ها بسیار کمک می کنه. گرم اون هم
از نیتروژن هم گرون نیست و هر28 گذم اون 22.4 لیتر حجم داره
سلام دوستان من از قشر تولید کننده طرفداری نمیکنم اما چرا اسم این کار رو دزدی میذارید خب اخه وزن رو که زدن قیمت هم که مشخصه این یعنی اینکه انتخابتون آگاهانه هست خب هر کی دوست داشت میخره هر کی هم دوست نداشت نمیخره چرا الکی تهمت بزنیم به هم؟
اگر دولت فکر مردم است بیاید قانونی بگذارد و انواع چیپس و پفک و نوشابه و بخصوص سیگار با مالیات بالا به فروش رسد و از محل آن درآمد شیر و فرآورده های آن را برای دانش آموزان رایگان کند و برای دیگر اقشار با ثیمت پائین تا هم سلامتی کودکان تامین شود و هم جانواده ها بتوانند نیاز زندگی خود را تهیه کنند . فکر کنید یک پفک ارزان است یا یک پاکت شیر . شده مثل زمانی که مواد مخدر ارزان تر از سیگار بود . حالا هم فرقی نمی کند این خوراکی ها در برابر شیر و فراورده های آن واقعا مانند موادمخدر است .
وای چقدر شما بحث میکنید.ایرانیها کلاهبردارهای قابلین.هیچکس هم پیگیری نمیکنه. والا قدیما انقدر ات و اشغال نبود مریضی هم کمتر بود.الان معلوم نیست چی تو این بسته ها میریزن به خورد مردم میدن .اگه بدونید ماست با چی درست میکنند ... !!!!!بیخیال این بحث بشید که فایده ای نداره
ای شیطون.. راستشو بگو! قبل عکس گرفتن چنتاشو خوردی؟
اصلا موضوع اين نيست كه آيا استدلال خالي گذاشتن براي جلوگيري از خردشدنه يا چيزاي ديگه اصلا اين كار بايد بشه سوال اينجاست مگه وقتي وزن خالص روبسته درج شده شامل وزن گاز هم مي شه يا فقط وزن محصول اصليه؟وچرا وزن محصول با اون چيزي كه روي بسته درج شده مغايره؟موضوع اينه بحث رو به حاشيه نكشند بعضي بزرگوراران گذشته از اين موضوع حكايت مثل قديميه كه مي گه از ماست كه بر ماست.من شخصا براي اينكه تو اين مسئله حرص ظلم شدن به خودم را نداشته باشم اصلا نمي خرم حالا مي خواد هر ماركي باشه هر كوفتي باشه
من نمی دونم چرا بعضی ها اصرار دارن که با بهونه های مختلف خالی بودن این بسته ها رو توجیه کنن.بعضی های محترم لطفا بسه دیگه .دزدی که شاخ و دم نداره .هزار بار گفتم بازم میگم کشور ما یه عیب خیلی بزرگ داره : هیچ نظارتی وجود نداره هر کی هر کاری بخواد میکنه.آخه اگه گوش یکی از همین کارخونه دارا رو ببرن اون یکی دیگه جای چیپس باد تحویل مردم نمیده .درستش اینه که هیشکی نخره.
ماشالله اینقدر نظر دادند که معلوم است چیپس و پفک خیلی خیلی طرفدار دارد.!!!!!
ما نمیدانیم اما خاوند میداند که چه کسی درست میگوید.
هرکس سر مردم کلاه بگذارد خداوند هم در وجود او سرطان میکارد
سلام
بابا دم ملتمون گرم، یعنی دم شما هایی که میایید و واسه یه که مطلب نه چندان حیاتی اینقدر مایه می ذارین و مطلب مینویسین و فسفر می سوزونین،
با یه سوال کوچیک از یه دانشجوی صنایع غذایی فهمیدم پر کردن گاز نیتروژن سبب کلی پروسه میشه که سبب موندگاری چیپس و پفک و... میشه کلی تر هم شکل ظاهری اش رو حفظ میکنه
پیشنهاد می دم راجع به مسائل مهمتری بحث بذارین و در نهایت می تونین یه پایان نامه توپ از توش در آرین/
بعد چرا اینقدر قيمتش بالاست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی