بازدید 11335
هواپیماهای خصوصی فرودگاه‌های اندونزی را پر کرد؛

افزایش میلیاردرهای اندونزی نشانه چیست؟

این فرودگاه‌ها به سرعت در حال پر شدن با هواپیماهای خصوصی هستند، به گونه‌ای که در آینده‌ای نزدیک، این فرودگاه‌ها با کمبود جای پارک روبه‌رو خواهند شد. در حالی که تا پنج سال پیش، تنها ده نفر در کل کشور، صاحب هواپیمای خصوصی بودند، هم‌اکنون بیش از چهل نفر دارای یک یا چند جت و هواپیما هستند.
کد خبر: ۱۹۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹ 10 October 2011
سرویس اقتصادی ـ رشد میزان میلیونرهای آسیایی در سال‌های گذشته و پیش‌بینی روند فزاینده آن در سال‌های آتی، از گزارش‌هایی بود که تابناک چندی پیش به آن پرداخت.

به گزارش «تابناک»، این آمار فزاینده که نشان‌دهنده روند تغییر قطب پیشرفت اقتصادی جهان از غرب به شرق است، در برابر آمار کاهنده تعداد جدید میلیونرها در اروپا و آمریکا بسیار قابل توجه است.

اما این بار، گزارشی اختصاصی از روند افزایش میلیاردر‌های اندونزی به عنوان یکی از سریعترین کشور‌های شرق آسیا از نظر افزایش رشد اقتصادی جالب توجه و شاهد مدعاست:

رشد الگوی مصرف داخلی و قیمت‌های بالای اجناس در اندونزی به انباشت ناگهانی سرمایه در میان برخی طبقات جامعه و افزایش افراد فوق ثروتمند در این کشور منجر شده است.

در حالی که بیشتر کشورهای دنیا، مجبور به دست و پنجه نرم کردن با بحران اقتصادی هستند، شمار میلیاردرهای اندونزیایی، تنها در مدت یک سال گذشته، به دو برابر افزایش یافته و انتظار آن می‌رود که شمار میلیونرهای این کشور تا چهار سال آینده به سه برابر برسد. افزایش تعداد افراد فوق ثروتمند در اندونزی، بیش از هر جای دیگری در فرودگاه‌های این کشور نمود پیدا کرده است.

این فرودگاه‌ها به سرعت در حال پر شدن با هواپیماهای خصوصی هستند، به گونه‌ای که در آینده‌ای نزدیک، این فرودگاهها با کمبود جای پارک روبه‌رو خواهند شد. در حالی که تا پنج سال پیش، تنها ده نفر در کل کشور صاحب هواپیمای خصوصی بودند، هم‌اکنون بیش از چهل نفر دارای یک یا چند جت و هواپیما هستند. این مسأله، اندونزی را به سریع‌ترین کشور در منطقه جنوب شرق آسیا از حیث رشد تعداد هواپیماهای خصوصی بدل ساخته است.





برای خرید یک هواپیمای خصوصی کوچک، اما بسیار راحت که دارای حمام، فضای مخصوص سرو نوشیدنی و برخوردار از همه انواع وسیله های ارتباطی است، باید دست‌کم سی میلیون دلار پرداخت.




اما طبقه جدید ثروتمندان اندونزیایی، این رقم را در کمال سهولت و نقدی پرداخت می‌کنند. افزایش ناگهانی چنین هواپیماهایی در اندونزی، نشان از آن دارد که شمار بیشتری از مردم این کشور، در حال دستیابی به ثروت‌های هنگفت هستند، در حالی که تقریباً نیمی از مردم اندونزی با درآمدی معادل دو دلار در روز زندگی خود را پیش می‌برند و میانگین درآمد سالانه افراد در سال گذشته، تنها سه هزار دلار بوده است، ولی مجله گلوب آسیا با انتشار فهرست یکصد و پنجاه فرد ثروتمند در اندونزی، این افزایش چند برابری اموال در بین ثروتمندان این کشور، آن هم ظرف گذشت تنها چند سال را به تصویر کشاند.

شعیب کاگدا از مجله گلوب آسیا در این باره به الجزیره انگلیسی گفت:

«ما با یک طبقه متوسط نوظهور روبه‌رو هستیم؛ بدین معنی که نرخ مصرف در کشور به سرعت افزایش یافته است.
ما در اندونزی با قیمتهای بی سابقه ای برای کالاها مواجه هستیم.

این کشور از حیث منابع طبیعی بسیار غنی است، به گونه‌ای که می‌توان افرادی را یافت که کسب و کارشان با منابع طبیعی ارتباط پیدا می‌کند؛ مانند معدن، کشت، لاستیک و یا ذغال سنگ.

این گونه افراد توانسته‌اند پول بسیاری به دست آورند». بدین ترتیب رشد اقتصادی اندونزی ادامه می‌یابد، مشاغلی مانند عرضه گوشی‌های تلفن همراه در بازار، تنها به میزان مصرف داخلی وابسته هستند و اکنون نیز همه روزه بر شمار آنها افزوده می‌شود.

از جمله صاحبان این مشاغل، می‌توان به هنگکی ستیاوان، مدیر شرکت تلسیندو اشاره کرد.
او یکی از نمونه‌های افراد فوق ثروتمند در اندونزی است که با فروش گوشی و کارت شارژ تلفن‌های همراه، توانسته رقمی نزدیک چهل و پنج میلیون دلار بدست آورد. افرادی مانند وی می‌توانند در شرایط کنونی بازار، با خیالی آسوده به گذراندن اوقات روزانه خود مشغول باشند. او هفتاد خودروی سواری دارد که بیشتر آنها نیز خودروهای گران قیمت کلاسیک و یا اسپرت هستند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
خودتون فهمیدین افزایش ثوتمندان اندونزیایی نشونه چیه؟
میخواین یه شماره بدین یه مسابقه پیامکی راه بندازین یه نونی هم برا مخابرات داشته باشه!!!!
مسابقه پیامکی:
به نظر شما افزایش میلیاردرهای اندونزیایی نشونه چیه؟
1-نشونه اینه که تعداد ثروتمندان اندونزی زیاد شده
2-نشونه اینه که کارمندای اونجا کارشونو ول کردن زدن تو کار آزاد(شارژ ایرانسل میفروشن!)
4-نشونه اینه که تعداد اونایی که 3 هزار میلیارد تو اندونزی اختلاس کردن از ایران بیشتره
4-هیچکدام چون دروغ به عرضتون رسوندن (اصلا زیاد نشده به جون خودم من خودم چندبار شمردم)
جذب سرمایه گذاری خارجی پولدارها رو زیاد می کنه، شما برین چین ببینین کلی جوون های پولدار سوار ماشین های آنچنانی می بینید، درحالیکه ما فکر می کنیم همه مردم چین کارگر و بدبخت هستن. این پول هنگفت که وارد چین میشه بالاخره تو زندگی بعضی از مردم اثرشو نشون میده دیگه، در مورد اندونزی هم همینطور. ما هم سرمایه گذاری جذب کنیم همین میشه.
اين كه اصلا خبر خوبي نبود نه براي اندونزي نه براي شرق و نه براي آسيا.اگه اختلاف طبقاتي نشانه پيشرفت پس ايران جز كشورهاي خيلي پيشرفته است.تابناك جان شما كه خودت اقتصاد خوانده اي از اين پس يكم بيشتر به شاخص هاي كيفي به عنوان معياري براي توسعه اقتصادي توجه كن عزيز.
حتما بانک صادرات و ملی دارند
تابناک تو نمی خواد افزایش تعداد میلیاردرهای اندونزی رو رصد کنی، خودشون یه گِلی به سرشون می گیرن. تو به افزایش میلیاردرهای "خاص" خودمون برس، باقی دنیا پیشکش.
نشانه‌اختلاس.
حتما دولت آنها هم پاکترین دولت تاریخ آن کشوراست.
این خبر اینجوری که نیمی از مردم اندونزی روزی 2 دلار درامد دارند دروغ محض است من در اندونزی زندگی کرده ام مردم این کشور نسبت به ایران از وضع معیشتی بالای برخوردار هستند قیمت گوشت در اینجا معادل سه دلار برابر با 3600 تومان است 95 درصد مردم اندونزی صاحب خانه و وسیله نقیله بوده و بیش از 30 درصد از درامد ماهیانه خود را به راحتی پس انداز میکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست