بازدید 14865
سال 2011 و...

دستگیری پنج نفر در انگلیس به جرم برده‌داری!

بیشتر این برده‌ها از سوء‌تغذیه رنج می‌برده‌اند و گمان می‌رود برخی از این افراد، پانزده سال در این محل حبس بوده‌اند / بدن برخی از آنها با مدفوع پوشیده شده بود/ برخی از آنها تنها چند هفته در آنجا بوده‌اند، ولی بعضی نزدیک پانزده سال از زندگی خود را در این شرایط گذرانده بودند.
کد خبر: ۱۸۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۳ 12 September 2011
سرویس اجتماعی ـ پلیس انگلیس، پنچ نفر از شهروندان این کشور را که گمان می‌رود در این کشور به برده داری مشغول هستند، دستگیر کرده است.
 
به گزارش «تابناک»، بنا بر اطلاعاتی که برخی رسانه‌های انگلیسی منتشر کرده‌اند، پلیس ۲۴ نفر را که گمان می‌رود بر خلاف میل خود در یک مکان تنگ و آلوده، واقع در یک پارکینگ کاروان‌های مسافرتی نگه داشته می‌شدند، پیدا کرده است.

بنا بر این گزارش، در یورش پلیس به این محل در منطقه «بدفورد شایر» در جنوب شرقی انگلستان، چهار مرد و یک زن که مظنون به ارتکاب جرایم برده‌داری هستند، دستگیر شدند.

«بی.بی.سی» در این باره گزارش داد: بنا بر اعلام پلیس، این افراد را ـ که اتباع انگلستان، لهستان و رومانی هستند ـ در شرایطی یافته که در یک مکان «تنگ و آلوده» محبوس بوده‌اند و حتی بدن برخی از آنها با مدفوع پوشیده شده بود.

گزارش‌ها حاکی است که بیشتر این افراد از سوءتغذیه رنج می‌برده‌ و گمان می‌رود برخی از آنان، پانزده سال در این محل حبس بوده‌اند.

همچنین تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که برخی از این افراد در مواردی وادار به کار کردن در خارج از انگلیس شده‌اند.
پلیس همچنین از این محل اسلحه، مواد مخدر و مقادیری پول نقد پیدا کرده است.

این گزارش می‌افزاید: در یورش پلیس به این محل، نزدیک صد مأمور پلیس شرکت داشتند. پلیس می‌گوید، مردانی را که در یورش امروز به این محل پیدا کرده، به یک بیمارستان منتقل کرده است تا تحت خدمات درمانی و اجتماعی لازم قرار بگیرند.

«شان اونیل»، سر بازرس پلیس در این باره گفت: مردانی که امروز در این مکان پیدا کردیم در شرایط جسمی ‌بدی قرار داشتند و محلی که در آن بودند، به شکل بهت‌آوری کثیف، آلوده و تنگ بود.

این مقام پلیس در ادامه افزود: شرایط کار و زندگی این افراد شبیه برده‌ها بوده است. برخی از آنها تنها چند هفته و برخی نزدیک پانزده سال از زندگی خود را در این شرایط گذرانده بودند.

ذکر این نکته لازم است، برده‌داری که اصولا یک سنت اروپایی و سوءاستفاده اشراف اروپایی از جمله اشراف انگلیسی از طبقات پایین جامعه یا سوءاستفاده از نژادهای غیر سفید پوست است، چند صد سالی بود که منسوخ شده و جامعه انگلیسی که در قرن 17 از این معضل  بسیار رنج می‌برد، ظاهرا این سنت منسوخ را رها کرده بود، ولی اخبار گزارش شده، حاکی از رواج دوباره برده‌داری در بخش‌هایی از جامعه انگلیسی است.

از سویی، معضلات اجتماعی انگلیس همچون «رسوایی شنود تلفنی»، «آشوب‌های اخیر مردم» و همچنین «افشای وجود برده‌داری» نشان از ناهنجاری شدید در جامعه انگلیس دارد و مقامات این کشور در مقابل این ناهنجاری‌ها و برای سرپوش گذاشتن بر آنها، روش انتقال بحران خودی به کشورهای دیگر را برگزیده‌اند و همچنان که در اقتصاد، بحران‌های نظام سرمایه‌داری را به کشورهای پیرامونی منتقل می‌کنند، تلاش دارند معضلات اجتماعی را نیز با فرافکنی به بیرون از انگلستان انتقال دهند.   
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار