بازدید 3786
از عقب گرد احمدی مقدم تا شکستن کاسه کوزه‌های ناامنی بر سر رسانه‌ها

حاشیه‌های امروز جلسه علنی مجلس

کد خبر: ۱۷۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰ 26 July 2011
از وقت ۱۴ دقیقه ای زهره الهیان؛ ‌تا شکسته شدن کاسه کوزه های ناامنی اجتماعی و عقب گرد و احترام نظامی احمدی مقدم به نماینده ها حاشیه های جلسه علنی امروز مجلس بود که به بررسی وضعیت امنیت اجتماعی با حضور ۲ وزیر دولت، دادستان کل کشور و فرمانده نیروی انتظامی اختصاص داشت.

به گزارش خانه ملت ، نمایندگان مجلس هفته گذشته با ۱۱۳ رای به حضور دادستان کل کشور؛ فرمانده نیروی انتظامی و وزیر دادگستری در صحن علنی برای گزارش درباره امنیت اجتماعی رای داده بودند؛ در دستور جلسه مجلس اما نام مصطفی محمد نجار وزیر کشور هم گنجانده شده بود؛ از بین این مسئولان نجار اولین نفری بود که وارد صحن علنی شد و در حلقه نمایندگان مشتاق دیدارش قرار گرفت

کم اما با کیفیت

غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور دومین مسئولی بود که امروز به صحن علنی وارد شد؛ او در بدو ورودش به نسبت مصطفی نجار کمتر مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت اما لحظاتی بعد به جایگاه هیات رئیسه مجلس هدایت شد و با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس سابق مجلس نیز در جایگاه هیات رئیسه حضور داشت خوش وبش کرد.

مقابله با خسارت حتمی

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عنوان نخستین نماینده مجلس درباره موضوع امنیت اجتماعی نطق کرد او گفت: مجلس آمادگی دارد حتی به صورت سه فوریتی کاستی های قوه قضائیه و قوه اجرایی را در مقابله با اشرار و ناامنی های اجتماعی رفع کند. طبق آیین نامه داخلی مجلس طرح های سه فوریتی در حالت کاملا اضطراری و حیاتی و برای مقابله با خسارت حتمی مطرح می شود

آخرین وضعیت روحانی آمر به معروف

بروجردی در خلال سخنانش به عیادت خود از علی خلیلی روحانی آمر به معروفی که توسط اراذل و اوباش مجروح شده است اشاره کرد و گفت: به علی خلیلی سر زدم؛ این روحانی هنوز گویایی خود  را به دست نیاورده است و دست راستش از کار افتاده است.

بازگشت به طرح های پرحاشیه

در بین پیشنهاد روسای کمیسیون ها درباره طرح امنیت اجتماعی پیشنهاد اجرای طرح هایی مطرح می شد که زمانی با سرو صدا اجرا شده یا اجرای آن ها به دلیل انتقادهای کلان متوقف شده بود. برخورد با اراذل و اوباش در ملاعام که اسماعیل احمدی مقدم در سال های اول ورودش به نیروی انتظامی آن را اجرا کرد طرحی بود که بروجردی پیشنهاد اجرای دوباره اش را داد. نصب دوربین در کانون های حادثه خیز خیابان ها که زمانی نیروی انتظامی قصد آن را داشت و با انتقادهایی  زیاد جلوی آن گرفته شد طرح دیگری بود که علی شاهرخی رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس آن را طرح کرد.

عقب گرد احمدی مقدم و احترام نظامی

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی وقتی برای نطق درباره اقدامات نیروی تحت نظارتش در جهت ایجاد امنیت اجتماعی به پشت تریبون مجلس فراخوانده شد از جایگاه خود برخواست؛‌ چند قدم به جلو و به سمت جایگاه هیات رئیسه برداشت؛ ایست کرد؛ ۹۰ درجه چرخید و رو به نمایندگان ادای احترام کرد.

مذاکره از نوع انتخاباتی

در خلال بررسی موضوع امنیت اجتماعی با حضور مسئولان؛ بابی برای بحث های انتخاباتی هم باز بود. نمایندگان طیف های مختلف در گوشه و کنار صحن با یکدیگر گپ می زدند؛ در گوشه ای محمد حسن ابوترابی فرد عضو جامعه روحانیت مبارز؛ الیاس نادران نماینده طیف جمعیت ایثارگران و حمید رسایی عضو فراکسیون انقلاب و نماینده جبهه تازه تشکیل شده پایداری  گفت وگو می کردند؛ در گوشه ای دیگر روح الله حسینیان؛ مرتضی آقاتهرانی و علی اصغر زارعی نمایندگان همان جبهه پایداری دور مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون اقلیت مجلس و دبیرکل حزب مردمسالاری حلقه زده بودند.

توصیه های لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در خلال صحبت های مسئولانی که برای توضیح درباره موضوع امنیت اجتماعی پشت تریبون می آمدند توصیه هایی را ارائه می کرد؛‌ گاه از کمیسیون قضائی می خواست که لایحه پیشگیری از جرم را هر چه زودتر بررسی کنند؛ ‌گاه به وزیر دادگستری پیشنهاد می کرد لایحه مجازات حمل سلاح سرد را به مجلس بدهند و گاه از احمدی مقدم می خواست که دیدگاههای خودشان درباره لایحه مجازات حمل سلاح سرد را ارائه دهند.

امان از دست رسانه ها

مسئولان و نمایندگانی که آمدند تا درباره ناامنی در جامعه صحبت کنند؛ رسانه ها را مقصر دانستند؛ احمدی مقدم انتقاد کرد که رسانه ها در انعکاس جرائم و اخباری مثل تجاوز گروهی در کاشمر و خمینی شهر جانب احتیاط را نگه نداشته اند، زهره الهیان عضو هیات رئیسه مجلس معتقد بود که صفحه حوادث روزنامه ها بدآموزی دارد و نجار از فیس بوک و توییتر به عنوان مروجان ناهنجاری ها و نابسامانی ها یاد کرد. محسنی اژه ای هم احساس ناامنی در جامعه را ناشی از القائات رسانه ها دانست. مصطفی کواکبیان مدیرمسئول روزنامه مردمسالاری و نماینده مردم سمنان در تذکری گفت وقتی سه نفر مست لایعقل قوی ترین مردم جهان را کشتند انتظار دارید رسانه ها  خبر آن منعکس نکنند؟

من اینجا عرض کنم ۱۴ دقیقه وقت دارم

زهره الهیان که به نمایندگی از کمیسیون امنیت ملی آمده بود تا درباره امنیت اجتماعی نطق براند خطاب به هیات رئیسه گفت من اینجا عرض کنم که ۱۴ دقیقه وقت دارم؛‌محبی نیا عضو هیات رئیسه نیز در جواب او گفت: وقتتان ۵ دقیقه است و خواهمشندیم وقت را رعایت کنید.

 دادگاه علنی برای مجرمان خطرناک

محسنی اژه ای در خلال سخنانش از تنظیم لایحه ای خبر داد که در قوه قضائیه در حال تنظیم است و براساس آن دادگاه افراد مجرم خطرناک به صورت علنی برگزار می شود تا آحاد جامعه از نحوه برخورد دستگاه قضا با مجرمان خطرناک آگاه شوند

چقدر میهمان خارجی!

اگر در جلسه روز یکشنبه روسای کمیسیون های مجلس افغانستان در صحن علنی حضور داشتند و دیدند که یک فوریت طرح تحریم مقامات آمریکایی در مجلس ایران به تصویب رسید؛ امروز گروهی از دیپلمات های کنگو  آفریقای جنوبی در جایگاه میهمانان مجلس حضور یافته بودند و دیدند که مسئولان کشور چگونه درباره امنیت اجتماعی صحبت می کنند

اعلام زودهنگام بر پایان یک نطق

امیدوار رضایی که از صبح امروز مدام در گوش مسئولان و نمایندگانی که برای صحبت درباره امنیت اجتماعی پشت تریبون می آمدند خوانده بود "خیلی متشکر" تا نشان دهد وقت تمام است؛‌ گویان این اصطلاح در ذهنش نقش بسته بود که ناخودآگاه در ابتدای نطق میان دستور موسی غضنفرآبادی اعلام کرد "خیلی متشکر"! غضنفرآبادی پاسخ داد: هنوز ۲ دقیقه هم نشده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار