بازدید 1373

وابستگي اروپا به آژانس هاي اعتبارسنجي خارجي

ما مجبور بودیم سریع اقدام کنیم و این جلسه را تشکیل دهیم تا از این طریق روی مشکل تمرکز شود و خیلی سریع راه حل بدست آید .من نمی توانستم اجازه بدهم که یک وضع سخت به یک وضع خطرناک تبدیل شود .
کد خبر: ۱۷۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱ 22 July 2011
 رئیس شورای اروپا بر کاهش وابستگی به نهادهای اعتبار سنجی مالی در خارج از اروپا تاکید کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ؛ هرمان فان رامفی گفت .

مشکلاتی که منطقه ی یورو با آنها روبرو است تنها در بالاترین سطوح قابل حل شدن است.

ما مجبور بودیم سریع اقدام کنیم و این جلسه را تشکیل دهیم تا از این طریق روی مشکل تمرکز شود و خیلی سریع راه حل بدست آید .من نمی توانستم اجازه بدهم که یک وضع سخت به یک وضع خطرناک تبدیل شود .

 درپی یک سری از بحران های بدهی عمومی دولت ها، اوضاع در حال تبدیل شدن به یک نگرانی سیستماتیک بود که ثبات کل منطقه ی یورو را تهدید می کرد .

این تهدیدها باید مهار می شد چون در غیر این صورت احتمال داشت اوضاع باعث از دست رفتن اعتماد به یورو شود و بهبود اقتصادی در اروپا و دنیا را به خطر اندازد.

به همین علت است که امروز ما با پرداختن به دو فاکتور مشکل را حل کردیم .

سرمایه گذاران می ترسند که زیان ها به صورت اجباری بر دارندگان اوراق قرضه در یونان و شاید دیگر کشورها تحمیل شود.

ترس دوم این بود که به علت ناتوانی منطقه ی یورو در حل مشکل ، بی ثباتی در بازار به وجود اید.

اکنون می خواهم به جزئیات تصمیمات امروز اشاره کنم  .

هرمان فان رامفی گفت :ما برای حل مشکل بدهی یونان راه حل پیشنهاد کردیم .

ما درباره برنامه ی جدید کمکی توافق کردیم تا شکاف مالی از بین برود و هم اتحادیه ی اروپا و هم صندوق بین المللی پول این پول(کمک مالی به یونان) را تامین کنند.

دو گام بسیار مهم دیگر توافق درباره کاهش نرخ بهره برای وام های اینده و افزایش مدت زمان سر رسید بدهی از حداقل پانزده سال به سی سال را شامل می شود .

امروز بانک ها تعهد داده اند که به صورت داوطلبانه از یونان حمایت کنند مهمتر از همه اینکه ما رویکرد مشارکت بخش عمومی را تغییر دادیم .

مشارکت بخش خصوصی محدود به یونان خواهد بود .

این بسته بسته ای بسیار قوی است .

نکته ی دیگر اینکه ما درباره یک سری از تدابیر برای جلوگیری از سرایت بحران مالی توافق کرده ایم .

ما به روشنی اعلام کردیم که اوضاع یونان متفاوت با اوضاع دیگر کشورها است.

به همین علت اوضاع یونان به خصوص درباره مشارکت بخش خصوصی نیازمند پاسخی منحصر بفرد است .ما تصمیم گرفتیم که مدیریت بر منطقه ی یورو را تقویت کنیم و در این روش مشکلات کوتاه مدت را حل کنیم ولی مشکلات بلند مدت را فراموش نکنیم . رئیس شورای اروپا افزود ..

ما توافق کردیم که وابستگی ما به آژانس های اعتبار سنجی مالی در خارج از اروپا کاهش یابد، علاوه براینکه ما اختیار پیشنهاد دادن برای سازماندهی مدیریت بحران در منطقه ی یورو را بدست آوردیم .

ما با رئیس منطقه ی یورو و رئیس کمیسیون اروپا همکاری نزدیک خواهم داشت.ما امروز با تصمیماتی که گرفتیم نشان دادیم از اتحادیه ی پولی خود و از واحد پول مشترک خود دفاع خواهیم کرد و در این مسیر جدی هستیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی