بازدید 2539

بارنيه: نياز اروپا به موسسات اعتبار سنجي اروپايي

شبکه خبری یورو نیوز،موضوع بحران مالی اروپا به طور کلی و منطقه یورو را به طور ویژه در گفتگویی اختصاصی با میشل بارنیه کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا را به بحث گذاشت.
کد خبر: ۱۷۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹ 22 July 2011
 میشل بارنیه  کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا اعلام کرد نباید فقط موسسات اعتبار سنجی مالی که در آمریکا هستند درباره درجه اعتبار مالی اقتصادهای جهان نظر دهند، اروپا نیز باید موسسات اعتبار سنجی مختص به خود داشته باشد.

شبکه خبری یورو نیوز،موضوع بحران مالی اروپا به طور کلی و منطقه یورو را به طور ویژه در گفتگویی اختصاصی با  میشل بارنیه  کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا را به بحث گذاشت.

مجری این شبکه با اشاره به نگرانی شهروندان اروپا درباره وضع اقتصاد کشورهای خود از بارنیه پرسید آیا شهروندان اروپا باید نگران پس اندازهای خود باشند؟ کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سئوال گفت:  اصلا جای نگرانی نیست.

زیرا هر هفته ما قوانین جدیدی را به اجرا می گذاریم .شفافیت های بیشتری را در بازار های داخلی خود به اجرا می گذاریم و از همه فعالان بازار مالی مسئولیت می خواهیم .

کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در بخش دیگر از سخنان خود گفت ما در نظر داریم قانونی را وضع و اجرا کنیم که از پس اندازهای شهروندان اروپایی حمایت کند. وی افزود کار ما به همین جا ختم نمی شود ما تلاش می کنیم نظام بانکی خود را نیز اصلاح کنیم که باعث کند شدن رشد اقتصادی ما شده است .

میشل بارنیه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه این امکان وجود دارد که برخی بانکهای اروپایی مانند برخی کشورهایی اروپایی قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، گفت:همانطور که ما صندوق ثبات مالی برای کشور ها دایر کردیم برای بانکها نیز ابزارهای هدایتی ایجاد می کنیم تا بحران بدهی ها در قاره ما دیگر رخ ندهد .

 مجری این شبکه در ادامه با اشاره به اینکه عمده بدهی یونان و دیگر کشورهای بسیار بدهکار منطقه یورو متعلق به بانک هاست و در نتیجه سرمایه این بانکها اکنون در معرض خطر است،این سئوال را بارنیه پرسید که اتحادیه اروپا برای اطمینان بخشی به بانکها چه اقداماتی را برای اجرا در پیش دارد؟کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در این باره گفت:ما طرحی ارائه کرده ایم که بر اساس آن بخش خصوصی باید در تامین طرح کمک مالی به کشورهای با بنیه مالی ضعیف مشارکت جوید.از این گذشته ما همه اقدامات لازم را به اجرا گذاشته ایم که بازپرداخت بدهی های بانک ها به هیچ وجه به تعویق نیفتد.

بارنیه درباره برداشت موسسات اعتبار سنجی مالی که درخواست از بانکها برای کمک به یونان را نوعی ناتوانی در بازپرداخت بدهی های این کشور تلقی می کنند نیز گفت:  بخش خصوصی و به ویژه بانکها در این طرح مشارکت می کنند چون در نهایت به نفع شان تمام می شود . وی در ادامه سخنان خود در همین باره گفت ما بایدیک موسسه اعتبار سنجی مالی مختص به خود داشته باشیم.هم اکنون سه موسسه اعتبار سنجی مالی بزرگ در جهان وجود دارد که مقر همه آنها در آمریکا است و این برای همه جهان کافی نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل