بازدید 2639
دبير کميسيون عمران :

طرح ناموفق مسکن مهر علت افزايش اجاره بها

کد خبر: ۱۷۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰ 21 July 2011
عدم توانايي مسکن مهر در رفع نياز کل جامعه به بخش مسکن، موجب افزايش اجاره بها و فشار بر اين بخش شده است.

به گزارش آریا، مهرداد يائوج لاهوتي دبير کميسيون عمران و نماينده مردم لنگرود طي گفتگويي با خبرنگار اقتصادي آريا اظهار داشت: زير پوشش قرار دادن زمين براي ساختمان سازي در شهرها بر روي ارتفاعات از لحاظ خدمات رساني مانند آب، برق، گاز و غيره هزينه کمتري دارد و همچنين اين نوع ساخت و ساز در شهرها بر روي ارتفاعات جزء فرهنگ حاکم ما است.

وي در خصوص سخنان احمدي نژاد مبني بر واگذاري هزار متر زمين به هر خانوار به قيمت 60 ميليون تومان را قابل اجرا ندانست و تشريح کرد: تحقق اين امر موجب هدر رفت منابع طبيعي و بيت المال مي شود و نيز با توجه به جمعيت کشورمان جايگزين کردن چند خانوار در هزار متر زمين به جاي يک خانوار معقول تر و با اهميت تر است.

لاهوتي در رابطه با طرح مسکن مهر به عنوان يک مُسکن جهت رفع دغدغه ذهني مردم بي خانمان تشريح کرد: طرح مسکن مهر تامين کننده بخشي از اهداف مسکن کشورمان است لذا اين طرح نمي تواند همه نياز  مردم جامعه ما را به مسکن برطرف کند.

وي اضافه کرد: نياز کشورمان به بخش مسکن سالانه حدود يک ميليون واحد مسکوني است که مسکن مهر نياز ما را در اين بخش، تنها سالانه حدود 200 هزار واحد مسکوني تامين مي کند.

نماينده مجلس هشتم درمان نياز جامعه به بخش مسکن را در فعال کردن بخش خصوصي دانست و گفت: دولت بايد در کنار طرح مسکن مهر، بخش خصوصي و انبوه سازان داخلي را فعال کند تا با ورد جدي آنها در عرصه ساخت و ساز، نياز جامعه به اين بخش برطرف شود.

به گفته وي روند پيشرفت ساخت و ساز مسکن مهر در طي چند سال آتي مثبت و مناسب بوده است.

دبير کميسيون عمران در خصوص تاثير مسکن مهر بر روي قيمت اجاره بها خاطر اظهار داشت: زماني که طرح مسکن مهر نتواند نياز کل مردم جامعه را در بحث مسکن تامين کند طبيعتا فشار از سمت خريد مسکن به بخش اجاره بها مسکن وارد مي شود.

درمان مشکل خريد مسکن با افزايش تسهيلات
وي با بيان اين مطلب که دولت نمي تواند به تنها تامين کننده نياز مردم در بخش مسکن و نيزواگذاري زمين هاي دولتي به اقشار کم درآمد جامعه باشد تصريح کرد: افزايش تسهيلات براي خريد مسکن موجب تشويق مردم و تامين کننده نياز آنها به اين بخش مي شود چرا که ارائه تسيهلات 25 ميليون توماني براي فزايش قدرت خريد مردم ناکافي است و همچنين با اين تسهيلات کم هيچ سرمايه گذاري به سمت ساخت وساز در اين بخش هدايت نمي شود.

نماينده مردم لنگرود ادامه داد: افزايش تسيهلات در بخش مسکن موجب تورم در کشور نمي شود چرا که اين بخش حدود 14 درصد اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده و از اين جهت جاي هيچگونه نگراني بابت بروز تورم در جامعه وجود ندارد.    

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی