بازدید 1418

گروه تونسي در تلاش براي بازگرداندن دارايي بن علي

سامی الرمادی رئیس این گروه پس از پنج ماه از اغاز فعالیت این جمعیت همچنان با مانع تراشی کشورهایی که این پول ها در آن است روبرو است.
کد خبر: ۱۷۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۱ 20 July 2011
شبکه الجزیره گزارش داد یگ گروه در تونس تلاش می کند تا هفت میلیارد دلار پول به غارت رفته از این کشور از سوی اعضای رژیم گذشته را مسترد کند. به گزارش این شبکه تلویزیونی، انتشار تصاویر پول های انباشته شده در کاخ سیدی بوسعید در بیستم فوریه گذشته ملت تونس را شگفت زده کرد.

این پول ها به خزانه دولت واریز شد ولی بازگرداندن دارایی های این کشور در کشورهای خارجی با دشواری هایی روبرو است.

جمعیت شفافیت ملی تونس تلاش می کند دارایی های سرقت شده از سوی زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق و خانواده و دوستان وی را بازگرداند.

سازمان شفافیت بین المللی ارزش چنین دارایی ها را هفت میلیارد دلار دانست. خلیل بن الدین خبرنگار این شبکه در تونس در گزارشی در این زمینه افزود همچنان بازگردان دارایی هایی که افراد رژیم سابق به غارت برده بودند بی پاسخ مانده است.

سامی الرمادی رئیس این گروه پس از پنج ماه از اغاز فعالیت این جمعیت همچنان با مانع تراشی کشورهایی که این پول ها در آن است روبرو است.

در ماه مارس گذشته در شهر سوسه تونس، جمعیت شفافیت مالی تشکیل شد.


وی تاکید کرد  برخی از این کشورها نظیر سوئیس برای استرداد این پول ها تاکید می کند باید شماره حساب ها را اعلام کنیم در حالی که ما اطلاعی از این دارایی ها نداشتیم چگونه شماره حساب اعلام کنیم.

همچنین از ما می خواهند اثبات کنیم این پول ها به صورت غیر قانونی از تونس خارج شده است . خبرنگار این شبکه افزود این جمعیت مجبور شد برای تسریع در روند بازگرداندن دارایی ها به جمع آوری امضا از سوی شهروندان تونسی روی آورد.

بالتازار گارسون مشاور دادگاه بین المللی کیفری با دشوار و وطولانی دانستن روند استرداد این دارایی ها تاکید کرد دریافت این دارایی ها ممکن است.

اما دولت سوئیس همچنان از دادن اطلاعات در خصوص حساب های بانکی بن علی و خانواده وی خودداری می کند. دالاراس گارسیا هماهنگ کننده موضوعات تروریسم بین المللی در دادگاه عالی اسپانیا گفت زمان مهم نیست و مساله مهم اراده سیاسی برای بازگرداندن این دارایی ها ست.

شهروندان تونسی که توانستند تغییر را در این کشور ایجاد کنند امروز به حمایت بین المللی نیاز دارند تا از نتیجه این تغییر استفاده کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان