بازدید 5634

جلوگیری از سفر هیات دینی مصر به ایران

به رغم اینکه اعضای این هیات، ویزا دریافت کرده و بلیط هم خریده بودند ولی با تماس تلفنی ناگهانی از این نهاد امنیتی در مصر غافلگیر شدند. این نهاد امنیتی مخالفت خود را با این سفر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۷۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳ 20 July 2011
دولت مصر از سفر یک هیات دینی و مذهبی این کشور به ایران جلوگیری کرد.

به گزارش عصر ایران، احمد السیوفی مدیر  دفتر شبکه العالم در قاهره به سایت خبری "الیوم السابع" مصر گفت که "محمد عبدالفضیل القوصی" وزیر اوقاف جدید مصر، با سفر هیاتی از بزرگان دینی مذهبی این کشور به ایران  مخالفت کرده و مانع از انجام این برنامه شد.

وی افزود: به رغم اینکه اعضای این هیات، ویزا دریافت کرده و بلیط  هم خریده بودند ولی با تماس تلفنی ناگهانی از یک نهاد امنیتی در مصر غافلگیر شدند.  این نهاد امنیتی مخالفت خود را با این سفر اعلام کرد.

اعضای این هیات سپس با وزیر اوقاف مصر نیز تماس گرفتند تا دلیل این اقدام را بیابند که متوجه شدند شخص وزیر با این سفر مخالف است.

السیوفی ادامه داد: سفر هیات دینی مصر به ایران قرار بود فردا پنجشنبه آغاز شود. برنامه این سفر تنظیم شده و قرار بود شامل دیدار با مقامات ارشد ایرانی هم باشد.

از جمله اعضای هیات مصری می توان به شیخ متوی الصعیدی امام و خطیب مسجد حضرت زینب، شیخ عبدالروف عمر امام جماعت و سخنران مسجد سیده نفیسه، شیخ محمد حماد، سخنرانی مسجد الرفاعی، دکتر سعید محمد علی رئیس مرکز پژوهش ها در وزارت اوقاف و شیخ فواد عبدالعظیم معاون وزیر اوقاف مصر در امور قرآن کریم اشاره کرد.

روابط ایران و مصر

ایران حدود 30 سال پیش روابط دیپلماتیک با مصر را قطع کرد و هم اکنون نیز روابط دو کشور در سطح دفاتر حفاظت از منافع است.

پیش از این هم با وجود کارشکنی های دولت مصر، هیاتی از شخصیت های مصری به ایران سفر کرده و بامقامات ارشد کشورمان دیدار کرده بودند.

مقامات مصری پیش از این یک دیپلمات ایرانی را به بهانه جاسوسی بازداشت و سپس از این کشور اخراج کرده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل