بازدید 1713

انتقاد عضو شورا از خط اتوبوس تندرو اشرفی اصفهانی

کد خبر: ۱۷۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴ 19 July 2011
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: خط اتوبوس تندرو اشرفی اصفهانی مشکلات ترافیکی را ایجاد کرده که برای شهروندان خطرات زیادی به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران با بیان اینکه در برخی از نقاط خط اتوبوسهای تندرو اشرفی اصفهانی با مشکلات ترافیکی روبرو خواهیم بود، گفت: در این مسیر کافی است خودرویی چند دقیقه در سمت راست خیابان توقف کند آن وقت مشکلات ترافیکی شدیدی ایجاد می‌‌شود.

وی با اشاره به افزایش کرایه ‌های تاکسیها افزود: در مشهد استفاده از تاکسیمترها مشکل هرج و مرج کرایه‌های تاکسی را برطرف کرده ما نیز می‌توانیم در بازه زمانی این مشکلات را حل کنیم.

نجفی خواستار توجه به جریان فرهنگی در آموزه‌های ترافیکی شد و گفت: آموزشهای فرهنگی می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی را حل کند.

حمزه شکیب ، رئیس کمیسیون عمران شورا نیز با بیان اینکه روزانه 22 میلیون تردد در شهر صورت می‌گیرد افزود: سهم حمل و نقل عمومی در این میان 10 میلیون تردد است که چیزی در حدود 40 درصد است که باید این رقم به 75 درصد برسد.

وی ادامه داد: براساس طرح جامع روزانه 25 میلیون تردد در شهر تهران صورت خواهد گرفت که نزدیک به 19 میلیون آن باید به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی باشد که سهم بیشتر آن بر عهده مترو است.

شکیب با بیان اینکه جابجا شدن در زمان اوج سفرها برای مسافران سخت است، گفت: به دلیل عدم پیوستگی شبکه حمل و نقل عمومی برخی سفرها در نقطه‌ای قطع می‌شود و امکان ادامه مسیر با یکی از وسایل حمل و نقل عمومی فراهم نیست.

وی خواستار توجه شهرسازی به موقعیتهای ترافیکی معابر برای اجازه تاسیس مراکز تجاری و اداری شد و افزود: به طور مثال از خیابان ولیعصر که یکی از پرترددترین خیابانهای شهر تهران است بدون در نظر گرفتن ظرفیت پارکینگ اجازه احداث سوپرمارکت ندهند.

شکیب با اشاره به بررسی لایحه پارکینگها در کیمسیون عمران گفت: امیدواریم این مشکلات بزودی برطرف شود.

وی با بیان اینکه اتوبوسهای تندرو باید مجهز به کارت‌زن شوند، افزود: بهتر است اتوبوسهای بخش خصوصی و تاکسیرانی نیز به چنین امکاناتی مجهز شوند.

پروین احمدی‌نژاد نیز در خصوص بحث کمبود پارکینگها گفت: برخی از خانه ها پارکینگهای خود را به مراکز اداری و تجاری تبدیل کردند که باید اجازه چنین کاری از آنها سلب شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی