بازدید 31376

یک گزارش تأثربار؛ پاسخگو کیست؟ + فیلم

علی خلیلی که به همراه دو دانش‌آموز به رفتار ناشایست راکبان پراید اعتراض و آنها را امر به معروف و نهی از منکر کرد، متأسفانه با حمله یکی از راکبان پراید، از ناحیه شاهرگ گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفت. دو دانش‌آموز همراه این طلبه نیز به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و ضاربان نیز متواری شدند.
کد خبر: ۱۷۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵ 18 July 2011
در روزگاری که ضد ارزش‌ها، جایگاه ارزش‌ها را گرفته و خود در خانه حریف جا خوش کرده‌اند، قربانی شدن در دفاع از ارزش ها عجیب نیست.

به گزارش «تابناک اجتماعی» به نقل از «گرداب»، این نکته را به راحتی می‌توان با مرور تیتر اخبار یک ماه اخیر درباره اتفاقاتی که برای ناهیان از منکر رخ داده است، دریافت.

نزدیک یک ماه پیش بود که حجت‌الاسلام فرزاد فروزش، امام جماعت دانشگاه علوم پزشكي تهران براي نجات يك دختر جوان از چنگال دو نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگي كرد و در پي تلاش برای نجات اين دختر، یکی از چشمان خود را برای همیشه از دست داد.

پس از این ماجرا، خبری مشابه درباره حجت‌الاسلام سیدمحمود مصطفوی منتظری، روحانی عضو جامعه وعاظ تهران نیز منتشر شد که همچون حجت‌الاسلام فروزش، یک چشم خود را به دلیل امر به معروف و نهی از منکر از دست داد.

ماجرا اما به اینجا پایان نمی یابد. شب گذشته هم یک طلبه جوان حین نهی از منکر در چهارراه سیدالشهدای منطقه تهرانپارس از ناحیه شاهرگ گردن، هدف حمله اراذل و اوباش قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

ساعت 11:30 راکبان یک خودروی پراید قصد آزار و اذیت چند خانم جوان در چهارراه سیدالشهدا، واقع در بلوار پروین (تهرانپارس) را داشتند که با اعتراض چند نفر از جوانان، راکبان پراید و دو موتورسواری که پراید را همراهی می کردند، درگیری آغاز شد.

علی خلیلی که به همراه دو دانش‌آموز به رفتار ناشایست راکبان پراید اعتراض و آنها را امر به معروف و نهی از منکر کرد، متأسفانه با حمله یکی از راکبان پراید، از ناحیه شاهرگ گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفت و دو دانش‌آموز همراه این طلبه نیز به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و ضاربان نیز متواری شدند.

تأسف‌انگیزتر آنکه خودروهای عبوری در حالی که از روی خون این طلبه بیست ساله ـ که روی زمین جاری شده بود ـ می‌گذشتند، حاضر به رساندن وی به بیمارستان نشدند.

هرچند اخبار خبرگزاری‌ها حاکی از آن است که علی خلیلی با نیم ساعت تأخیر با آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود، ولی فیلم اختصاصی گرداب از این رخداد، گویای حقایق دیگری است.

راننده خودروی گذری پرایدی بر خلاف دیگر شهروندان با وجدانی بیدار، مسئولیت انتقال علی به بیمارستان را می‌پذیرد که قطعا عمل اسلامی و انسانی او شایسته تقدیر و تشکر است.

به گفته يكي از همراهان طلبه ناهي از منكر، چهارده بيمارستان شامل بيمارستان‌هاي رسول اكرم ـ صلی‌الله علیه و آله و سلم ـ، امام حسين ـ علیه‌السلام ـ ، شهداي تجريش، امام سجاد ـ علیه‌السلام ـ  ناجا، بقيه‌الله ـ عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ـ، تهران كلينيك، سينا، ميلاد، الغدير، طالقاني، لاله، امام خميني ـ رحمت ‌الله علیه ـ جماران و پارسيان از پذيرش اين طلبه جوان خودداري و علت اين كار را حال وخيم وي عنوان كردند.
 
سرانجام همراهان خليلي، او را به بيمارستان خصوصي عرفان بردند كه مسئولان اين بيمارستان نیز پذيرش وي را بسته به واريز مبلغ شش ميليون تومان وجه نقد كرده و سرانجام با واريز پنج ميليون تومان او را پذيرش كردند.

اخبار حاکی از آن است که به دلیل تأخیر در عمل جراحی، احتمال بروز ضایعه مغزی برای علی خلیلی هست و این در حالی است که بنا بر قانون، همه بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي موظفند در هر شرايطي بدون درخواست وجه، بيماران اورژانسي را پذيرش كنند.

این طلبه جوان پس از عمل جراحی از ناحیه عروق گردن، هم اکنون در کما بوده و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان عرفان تهران تحت درمان است.

به گفته دوست علی، ضاربان که شش نفر بودند، از اهالی منطقه خاک سفید تهران هستند و مأموران پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی تهران بزرگ در کمتر از 24 ساعت با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، همه اشرار حاضر در این حادثه را شناسایی و دستگیر کردند.

حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران نیز با حضور در بیمارستان عرفان ضمن عیادت از علی خلیلی از نپذیرفتن این جوان در برخی از بیمارستان‌های دولتی به شدت انتقاد کرد.

نکته اصلی اینجاست که حوادثی اینچنینی با فواصل زمانی کوتاه می‌روند به زنجیره‌ای از اتفاقاتی بدل شوند که اندک ناهیان امر به معروف و نهی از منکر جامعه را در جدال میان انجام تکلیف یا دفاع از جان خویش قرار ‌دهند و تعدی کنندگان به مال و ناموس امت اسلامی در حاشیه‌ای امن، مطمئن از نارسایی قانون به رفتار وقیحانه خویش ادامه دهند.

این رویدادها در حالی رخ می‌دهد که از سرانجام برخورد قاطعانه قوه قضائیه با ضاربان حجج اسلام فروزش و مصطفوی خبری در دست نیست.

تعلل این قوه در احقاق حق قربانیان دفاع از واجبات دینی و برخورد نکردن سریع با برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه اسلامی و البته دیگر نهادهای پاسخگو در این حادثه از وزارت بهداشت گرفته تا مجلس شورای اسلامی به اضافه شدن حلقه‌های زنجیر وقایع اینچنینی در جامعه منجر خواهد شد.
   
در این‌جا البته باید از افرادی که در این وانفسای روزگار، با عزمی راسخ و قلبی مطمئن برای اجرای فرمان الهی، جان خویش را در طبق اخلاص نهاده‌اند، نهایت تقدیر و تشکر را داشت. چه اینکه بی گمان، رضایت خداوند مجاهدان فی سبیل‌الله را بسنده است.




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل