بازدید 12500
۷

رکورد فروش بنزین آزاد شکسته شد

از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور به حدود 60 میلیون لیتر در روز رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 6 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۷۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷ 17 July 2011
همزمان با شکسته شدن فروش بنزین آزاد در سطح جایگاهها، تا 48 ساعت آینده سهمیه جدید بنزین خودروها به طور رسمی توسط دولت اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور به حدود 60 میلیون لیتر در روز رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 6 درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمت بنزین، میزان ذخیره بنزیم یارانه ای (100 تومانی) کارتهای هوشمند سوخت هم به کمترین میزان خود در پنج سال گذشته کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حال حاضر در بیش از 90 درصد کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی ذخیره بنزین 100 تومانی به صفر رسیده است و در مجموه در شرایط فعلی کمتر از 250 میلیون لیتر بنزین یارانه ای در کارتها ذخیره سازی شده است.

به عبارت دیگر در شرایط فعلی از مجموع 60 میلیون لیتر بنزین عرضه شده در سطح جایگاههای کشور کمتر از 1.5 میلیون لیتر بنزين با نرخ یکصد تومانی در سطح جایگاههای عرضه می شود و در شرایط فعلی 70 درصد فروش جایگاهها با بنزین لیتری 400 تومانی (نیمه یارانه ای) انجام می شود.

رکورد فروش بنزین آزاد شکسته شد

به گزارش مهر، از ابتدای تیر ماه امسال و با آغاز فصل مسافرتهای برون شهری در سطح استانهای مختلف کشور متوسط مصرف بنزین ایران هم افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از ابتدای آغاز فصل تابستان تاکنون متوسط مصرف بنزین با افزایشی حدود سه میلیون لیتری از مرز 63 میلیون لیتر در روز عبور کرده است.

از سوی دیگر همزمان با فرا رسیدن تعطیلات ایام شعبانیه و با توجه به کاهش ذخیره بنزین 400 تومانی کارتهای سوخت، متوسط فروش بنزین آزاد با نرخ 700 تومانی در سطح جایگاهها افزایش قابل توجه ای یافته است.

پیگیری خبرنگار مهر از شرکت ملی پالایش و پخش نفتی نشان می دهد در سه روز گذشته به طور متوسط روزانه بیش از 15 میلیون لیتر به طور متوسط بنزین 700 تومانی در سطح جایگاهها خریداری شده است حتی فروش آزاد این فرآورده استراتژیک نفتی روز گذشته از مرز 20 میلیون لیتر عبور کرده است.

پیش بینی ها حاکی از آن است امروز هم با توجه به بازگشت مسافران به محل سکونت خود متوسط فروش بنزین آزاد باز هم باید یک روند افزایشی روبرو شود.
 
اعلام جزئیات سهمیه جدید بنزین خودروها تا 48 ساعت آینده
 
از ابتدای مرداد ماه سالجاری با موافقت ستاد هدفمندی یارانه ها، سهمیه بنزین برخی از خودروهای عمومی به ویژه خودروهای عمومی برون شهری و فعال در مناطق گرمسیری به صورت منطقه ای تعیین خواهد شد.
 
بر این اساس از سال گذشته با موافقت رئیس جمهور طرح منطقه ای شدن سهمیه بنزین تاکسی‌ها در دستور کار ستاد هدفمندی یارانه ها قرار گرفت، به طوری که همزمان با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف بنزین در خودروها به دلیل استفاده از کولر در استانهای گرمسیر همچون خوزستان، تاکسی های برون شهری این استان در اولویت اجرای این طرح قرار گرفتند.
 
در حال حاضر طرح منطقه ای شدن سهمیه بنزین تاکسی ها به دستور رئیس جمهوری به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ابلاغ و در ستاد هدفمندسازی یارانه ها تصویب شده است.
 
پیگیریهای خبرنگار مهر از سطح دولت نشان می دهد تا 48 ساعت آینده به طور رسمی جزئیات سهمیه‌های جدید بنزین خودروها به طور رسمی توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
راستی قرار بود از پول حاصل از فروش آزاد بنزین حمل و نقل عمومی رو گسترش بدن ما که تو اهواز هنوز مردم بیچاره رو تو ایستگاه های اتوبوس میبینیم که نیم ساعت هم معطل اتوبوس میشن اونم تو گرمای بالای 55 درجه
میدانید چرا رکوردفروش بنزین ازاد شکسته شدچون اکثریت اینهائیکه درحال گذران تعطیلاتند مغازه داران کارخانه داران زمین بازان بنگاهداران معامله گران وکسانیکه دست درخریدوفروش وبازار دارند اگر امروز بنزین گران بخرند فردا که به محل کارشان میروند تمام هزینه هائیکه درمسافرت کرده اند باگرانکردن جنس یا خدمتیکه انجام میدهند از مردم میگیرند بد بخت حقوق بگیرومزدبگیر وبازنسشته امام زمان بفریاد ما بازنشسته ها برسد شرمنده زن وبچه هایمان شدیم خجالت ها کشیدیم بخصوص بدبخت هائیکه باید جهیزییه دختر تهیه کنند یک دستگاه یخچال فیریزر از اول سال تا کنون تقریبا 1800000 ریال گران شده کسانیکه در انبارهایشان جنس دارند ککشان نمی گزد که بنزین ازاذ بخرند خداابفریاد برسد اللهم عجل لولیک الفرج
در عربستان 2 لیتر بنزین یک ریال است یعنی بنزین سو پر لیتری 150 تومان
اکنون که با داشتن کارت سوخت میزان مصرف سوخت هر خودرو مشخص می شود و باطبع آن می توان نتیجه گرفت که این خودرو چه میزان در شهر یا جاده ها حرکت می کند بهتر نیست که میزان مالیات و عوارض شهرداری یا بیمه خودرو را به این عدد مصرف سوخت ماهانه یا سالانه وابسته کنیم؟ مثلا خودرویی که در سال 500 لیتر سوخت از جایگاه تحویل گرفته مالیات و عوارض کمتری از خودرویی که سالانه 3000 لیتر بنزین مصرف کرده پرداخت کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار