بازدید 228261

کردستان عراق؛ پاتوق جديد زنان تن فروش عرب

پارلمان منطقه‌ کردستان عراق، تاکنون هيچ قانوني درباره منع تن فروشي تصويب نکرده‌ و به‌ همين دليل، هيچ نهادي حق دستگيري آنها را ندارد و همين، کار نيروهاي امنيتي را سخت کرده‌ است/متأسفانه‌ اکنون شهرهاي کردستان عراق به‌ پاتوق زنان تن فروش عرب تبديل شده‌ است، زیرا..
کد خبر: ۱۷۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴ 16 July 2011
سرويس بين الملل ـ پس از سقوط رژيم ديکتاتور معدوم، «صدام حسين» در سال 2003 ميلادي و بروز جنگ هاي متعدد و ناآرامي هاي فراوان در شهرهاي عرب نشين عراق، شمار بسیاري از زنان اين کشور، شوهرهاي خود را در درگيري و خشونت ‌ها از دست دادند و به دنبال آن در وضع اسفناكي قرار گرفته اند.

به‌ گزارش «تابناک» از كردستان عراق، پیش از حمله آمريکا به عراق، بيوه هاي عراقي، به ويژه آنها که شوهرانشان را در جنگ ايران ـ عراق از دست داده بودند، از سوي دولت مستمري دريافت مي کردند و تحصيل فرزندانشان رايگان بود و در برخي موارد، مسکن آنها هم تأمين مي شد، ولی اکنون هيچ شبکه حفاظتي براي آنها نیست و بيوه ها بايد خود هزينه هاي شان را تأمين کنند.
 
بر پايه آمارهاي رسمي که‌ از سوي سازمان ملل و نهادهاي حقوق بشر عراق منتشر شده‌، هم اکنون بيش از يک ميليون و پانصد هزار بيوه‌ در سراسر عراق هست که‌ بسياري از آنها براي برآوردن مخارج زندگي خود با مشکلات فراواني روبه رو هستند؛ فقر و گرسنگي از يک طرف و نبود امنيت کافي در مناطق‌ عرب نشين عراق از سوی دیگر، بيوه‌هاي عراقي را بر آن داشته‌ که‌ براي پيدا کردن نان و هم براي نجات جان خود، وارد شهرهاي منطقه‌ کردستان عراق شوند؛ منطقه‌اي که‌ آرام است و مردان آن براي خريد تن زنان عرب، حاضر به‌ پرداخت هر پولي هستند.

هم اکنون بسياري از اين زنان به منطقه‌ خوش آب و هوا و آرام کردستان مهاجرت کرده‌ و براي تهيه‌ نیازها و روزي خود، در سطح شهر خانه‌هاي تن فروشي راه اندازی کرده‌اند.

در همين حال،‌ سرلشکر «حسن نوري»، مدير اداره‌ اطلاعات استان سليمانيه‌‌ وجود چنين مراکزي در سطح شهر را تأیيد کرد و گفت: بنا بر آمارهاي رسمي تنها در شهر سليمانيه‌ چهارصد مرکز تن فروشي وجود دارد.

وي افزود: بسياري از اين مرکز از سوي زنان عرب و برخي نيز از سوي چيني ها اداره‌ مي‌شوند که آنان براي تأمين مخارج خود، مجبور به‌ انجام چنين کارهاي هستند.

به‌ گفته‌ اين مقام کرد، پارلمان منطقه‌ کردستان عراق تاکنون هيچ قانوني درباره منع تن فروشي تصويب نکرده‌ و به‌ همين دليل، هيچ نهادي حق دستگيري آنها را ندارد و همين کار نيروهاي امنيتي را سخت کرده‌ است، زيرا آنها نمي توانند با آنها برخورد کنند.

در همين حال، «وريا حسن»، دانشجوي رشته‌ جامعه‌ شناسي دانشگاه‌ سليمانيه‌، وجود چنين مراکزي را بر خلاف قوانين دين اسلام و آداب مردم کردستان عراق دانست و گفت: متأسفانه،‌ اکنون شهرهاي کردستان عراق به‌ پاتوق زنان تن فروش عرب تبديل شده‌ است، زيرا از يک طرف، کسي مزاحم کار آنها نمي شود و از سوی ديگر، از اين راه‌ پول زيادي دريافت مي‌کنند.

وي تصريح کرد: مراکز فساد هم اکنون به‌ وفور در سطح شهر ديده‌ مي‌شود و اين مي تواند در آينده‌ معضلات اجتماعي بسيار جدي براي مردم کردستان در پي داشته‌ باشد. بسياري از اين زنان بي سرپرست، پيش از ترک شهرهاي خود، شاهد کشته يا دزديده شدن افراد خانواده و اقوام خود بوده و خود قرباني شده اند؛ اما قربانياني که اکنون در شهرهاي کردستان عراق و در امنيت کامل قرباني مي شوند.

و اين بهايي است که زن هاي عراقي براي جنگ مي پردازند... .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس