بازدید 1561

اکتشاف نفت ایران در خزر تعليق نشده

همزمان با راه اندازی سکوی نیمه شناور امیرکبیر حفاری 2 حلقه چاه اکتشافی ایران در آبهای نیمه عمیق دریای خزر در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۷۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶ 16 July 2011
مدیرعامل شرکت نفت خزر با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت حفاری چاههای اکتشافی ایران در دریای خزر به صورت عادی در حال انجام است، گفت: ادامه فعالیتهای حفاری در خزر با هیچگونه مشکل مالی مواجه نیست.

علی اصولی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت حفاری چاههای اکتشافی ایران در دریای خزر گفت: در حال حاضر حفاری چاههای اکتشافی ایران در این منطقه توسط سکوی نیمه شناور امیر کبیر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز خزر با اعلام اینکه فعالیتهای اکتشاف نفت و گاز ایران در خزر به شکل عادی در حال انجام است، اظهار داشت: هم اکنون انجام این فعالیتهای دریایی در منطقه دریای خزر با هیچ گونه مشکل مالی مواجه نیست.
 
این مقام مسئول پیشرفت فعالیتهای اکتشافی ایران در دریای خزر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: همه اقدامات و تمهیدات لازم برای ادامه عملیات در شرکت‌های نفت خزر و حفاری شمال مورد توجه قرار گرفته است.
 
به گفته اصولی برخی مراحل چالشی رعایت مسائل ایمنی و زیست محیطی در ابتدای فعالیتهای اکتشافی در دریای خزر مطرح بوده که با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.
 
همزمان با راه اندازی سکوی نیمه شناور امیرکبیر حفاری 2 حلقه چاه اکتشافی ایران در آبهای نیمه عمیق دریای خزر در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است.
 
در حال حاضر حفاری چاههای اکتشافی ایران در دریای خزر مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و مطابق با نتایج اکتشافی این دو حلقه چاه، قرار است طرح جامع توسعه میادین هیدروکربوری تدوین و اجرایی شود.
 
از سوی دیگر در سالهای گذشته مطالعات اکتشافی در آبهای دریای خزر توسط شرکتهای خارجی انجالم شده بود، از این رو تاکنون حدود 46 ساختار هیدروکربوری در این منطقه شناسایی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی