بازدید 2238
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

موجودی صندوق توسعه ملی ، 19 میلیارد دلار

در گذشته عامل پیشرفت و توسعه علم بود اما در جهان امروز علم صنعتی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است و کسانی می توانند در این عرصه موفق باشند و رقابت کنند که از علم نوین بهره مند باشند.
کد خبر: ۱۷۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵ 15 July 2011
وزیر امور اقتصادی و دارایی ، موجودی صندوق توسعه ملی را 19 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت : تا پایان سال این رقم از 30 میلیارد دلار خواهد گذشت و در خدمت تولید قرار خواهد گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای حسینی تاکید کرد: آهنگ و ضربان پیشرفت را به وضوح می بینیم و دلیل اصلی آن نیز به مردم بر می گردد.

وی تصریح کرد: کسانی که از بیرون چگونگی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را بررسی می کنند به موفقیت اجرای آن اعتراف کردند و بیانیه های متعددی که به عنوان یک سند در تاریخ می ماند ، صادر کردند.

وزیر اقتصاد با اشاره به برگزاری منظم جلسات دولت با نمایندگان بخش اقتصادی به صورت هر دو هفته یکبار اظهار داشت: صنعتگران و فعالان اقتصادی می توانند مشکلات خود را در این نشست مطرح کنند.

وی ادامه داد : برای ساختن کشور امکانات و تجارب زیادی داریم و تلاش می کنیم

بر اساس سند چشم انداز قدرت اول منطقه شویم و در حالی که در گذشته قدرت اول جهان بودیم ، دستیابی به قدرت اول منطقه ، رویایی نیست.

حسینی گفت : باید در مقابله در تحریم روحیه و خودباوری داشته باشیم و لازمه شکستن تحریم اقتصادی ، جهاد اقتصادی است.

وی افزود : بخشی از مشکلات و مسائل کشور با گفت و گو حل می شود اما آنچه مقام معظم رهبری به عنوان جهاد مطرح کرده اند همان پاشنه آشیل کشور یعنی اقتصاد است.

وزیر اقتصاد افزود : در گذشته عامل پیشرفت و توسعه علم بود اما در جهان امروز علم صنعتی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است و کسانی می توانند در این عرصه موفق باشند و رقابت کنند که از علم نوین بهره مند باشند.

وی با اشاره به دسته بندی کشورها بر اساس میزان دسترسی آنها به انرژی هسته ای تاکید کرد: دشمنان به دلیل موفق نبودن در تحریم علمی کشور دست روی معیشت مردم گذاشته اند و تلاش می کنند از توسعه علمی کشور جلوگیری کنند.

حسینی با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه ها تاکید کرد: اگر می خواهید تولید بماند ، باید تخصیص خوب صورت گیرد.

وی افزود: در سالها ی 87 و 88 مهمترین و بزرگترین بخش واردات ما بعد از گندم، بنزین و گازوئیل بود.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به دیدار اخیر اعضای اتاق بازرگانی با مقام معظم رهبری اظهارداشت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر روی دو مقوله نشاط و امید تاکید داشتند.

وی با اشاره به رشد 8 درصدی مصرف برق در سالهای گذشته گفت: امسال این رشد به صفر رسید که نشان می دهد با یک تصمیم درست 6 هزار میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی فقط در صنعت برق را شاهد بودیم.

حسینی خاطر نشان کرد : با توجه به این باور و اعتقاد که این تحول در اقتصاد کشور مشکلاتی را نیز در پی خواهد داشت درجلسات متعدد با صنعتگران گفت و گو و تلاش کردیم شیب قیمت به نفع صنعتگران و واحدهای تولیدی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی