بازدید 10578

تولید کم مصرف ترین پمپ کولر در ایران

با توجه به برنامه های مختلف وزارت نیرو برای بهینه سازی مصرف انرژی از طریق حمایت از تولید کالاهای کم مصرف، تولید این پمپ گام مهمی برای حرکت به سمت استفاده از وسایل کم مصرف از سوی شهروندان است.
کد خبر: ۱۷۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴ 15 July 2011
کم مصرف‌ ترین پمپ کولر آبی جهان با صرفه ‌جویی 60 درصدی انرژی در ایران تولید شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کم مصرف‌ ترین پمپ کولر آبی جهان که با حمایت سازمان بهره‌ وری انرژی ایران (سابا) در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و فقط 16 وات برق مصرف می‌کند، در سومین نمایشگاه بین المللی انرژی ایران (IES 2011) به نمایش درآمده است.

نزدیک 50 سال است که پمپ‌ های کولر آبی در ایران تولید می شود و مصرف برق آنها در آخرین نمونه تولیدی آن 65 وات در ساعت است اما در نمونه جدیدی که از ابتدای امسال تولید آن در کشور کلید خورده ، بهینه ‌سازی مصرف انرژی در آن با دقت بسیار بالایی محقق شده است و حداکثر 16 وات برق ( در ساعت) مصرف می‌کند و به میزان 60 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

پیش از این نمونه ایرانی ، کم ‌مصرف ترین پمپ کولر آبی جهان را ژاپنی ها ‌با مصرف 40 وات (در ساعت) تولید کرده بودند که اکنون این رکورد با تلاش تولیدکنندگان ایرانی شکسته شده است.

از ویژگی‌های دیگر این پمپ می‌توان به قدرت موتور آن اشاره کرد که سبب افزایش کارکرد آن و افزایش طول عمر مفید این دستگاه شده است به طوری که در پمپ‌های دیگر دور موتور 2400 دور است و در پمپ‌های جدید این میزان به 3000 دور ثابت رسیده و بدین معنی است که قدرت موتور با وجود کاهش مصرف انرژی، 25 درصد افزایش یافته است.

با توجه به برنامه های مختلف وزارت نیرو برای بهینه سازی مصرف انرژی از طریق حمایت از تولید کالاهای کم مصرف، تولید این پمپ گام مهمی برای حرکت به سمت استفاده از وسایل کم مصرف از سوی شهروندان است.

این پمپ با قیمت حدود 100 هزار ریال در بازار عرضه شده است و مردم می توانند با تغییر این نوع پمپ آب کولر، هم کیفیت کار کولر خود را افزایش و هم میزان مصرف برق را کاهش دهند.

سومین نمایشگاه بین ‌المللی صرفه‌ جویی انرژی ایران (IES 2011) روزهای 22 تا 25 تیر در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه 72 شرکت داخلی و 9 شرکت از چین، ترکیه، انگلیس، آلمان و تایوان آخرین دستاوردها و محصولات خود را در زمینه صرفه جویی انرژی ارایه کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل