بازدید 1724
عضو کمیسیون شوراها با اشاره به لایحه افزایش تعداد نمایندگان خبرداد؛

ایجاد تحول در برخی حوزه‌های نمایندگی مجلس

کد خبر: ۱۷۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶ 15 July 2011
عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب افزایش ۲۰ نفری تعداد نمایندگان در هیئت دولت، از اصلاح کلی و ایجاد تحول در بعضی از حوزه‌های انتخابیه خبر داد.

به گزارش خانه ملت، "ولی اسماعیلی" درباره تصویب افزایش ۲۰ نفری تعداد نمایندگان در هیئت دولت، گفت: به محض این که لایحه افزایش تعداد نمایندگان به مجلس و متعاقب آن به کمیسیون شوراها ارائه شود کار بررسی کارشناسی آن در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس آغاز خواهد شد.

نماینده گرمی با بیان این­که با توجه به فاصله زمانی کوتاه تا برگزاری انتخابات انتظار می­رفت لایحه زودتر از این­ها به مجلس ارائه شود، افزود: با این حال کمیسیون شوراها به محض ارائه لایحه از سوی دولت بررسی مزایا و معایب آن را در دستور کار قرار داده و برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس تقدیم خواهد کرد.

عضو کمیسیون شوراها با اعلام بی اطلاعای از جزئیات لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس نهم، خاطرنشان کرد: این که چه استان هایی مشمول افزایش تعداد نمایندگان قرار گرفته­اند اطلاعی در دست نیست، چرا که تاکنون کار بررسی آن در دولت انجام ­شده است.

اسماعیلی اما از اصلاح کلی و ایجاد تحول در بعضی حوزه‌های انتخابیه خبر داد و تصریح کرد: قرار است تغییراتی در بحث حوزه های انتخابیه داشته باشیم.

عضو کمیسیون شوراها افزود: تا زمان بررسی کامل کارشناسی و تصویب نهایی اطلاعات دقیقی از تحول مورد نظر منتشر نمی شود چرا که ممکن است بازتاب اجتماعی گسترده‌ای داشته باشد.

"مصطفی محمدنجار" در حاشیه جلسه روز چهارشنبه - ۲۲ تیرماه -  هیئت دولت در جمع خبرنگاران از تصویب افزایش ۲۰ نفری تعداد نمایندگان در هیئت دولت خبر داد و افزود:  پس از یک سال برنامه ریزی و کار کارشناسی مقرر شد از ۳۱ استان موجود، ۲۰ استان افزایش نماینده داشته باشند.

 براساس لایحه مصوب دولت تعداد حوزه‌ها از۲۰۷ به ۲۲۳ و تعداد نمایندگان از ۲۹۰ به ۳۱۰ نماینده افزایش خواهد یافت.

براساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر ده سال یک بار باید ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی