بازدید 4287

لاریجانی: عمله آمریکا در منطقه قصد تفرقه دارد

در کنار هیاهوی رسانه‌های غربی علیه ایران و تشیع، گاه عمله آمریکا در منطقه می خواهد با در مقابل هم قرار دادن شیعه و سنی، فضای موجود در کشورهای اسلامی را غبارآلود کند/آمریکایی‌ها با اسلام بیگانه هستند و با توجه به وجود نخبه‌های فراوان در زمینه اسلام در ایران آمریکایی‌ها به هدفشان نمی‌رسند.
کد خبر: ۱۷۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰ 14 July 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان این که برخی توفان‌های فکری هست که می خواهند فقها را از مردم دور نگه دارند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها می خواهند با تربیت اسلام‌شناسان و فرستادن آنها به نقاط گوناگون جهان و به ویژه ایران میان مردم و فقها فاصله بیندازند.

بنا بر این گزارش، علی لاریجانی در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حاج سید میرزا آقا ترابی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام زمان (عج)، اظهار امیدواری کرد سنت حسنه نکوداشت یاد علما که باعث رونق فکری دینی می‌شود، همواره پایدار باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود علما و فقهای فرهیخته در ایران، باعث تقویت تفکر دینی مردم شده است.

وی با بیان این که آیت‌الله ترابی، شخصیتی نادر و صاحب‌نظر در زمینه فقه بود، اظهار کرد: ایشان با راه اندازی مدرسه علمیه در شهرستان دامغان نقش مرحوم حائری را در این شهرستان ایفا کرد و امروز تحصیل بیش از ششصد طلبه در حوزه علمیه دامغان، یکی از نعمتها و برکت های وجود اسلام و حوزه‌های علمیه است.

لاریجانی با بیان این که پرورش فقها در دین اسلام ویژگی است که دیگر تفکرات موجود در دنیا ندارند، گفت: بسیاری از تفکرات در دنیا به فکر طراحی مدلی برای ایجاد رفاه در جامعه هستند و به آینده مردم توجه نمی‌کنند.

وی در ادامه به ویژگی های تفکر مارکسیستی پرداخت و افزود: از نظر مارکسیست‌ها، مردم شبه ابزار هستند و زندگی مکانیکی دارند و اگر در دنیا شرایط تغییر کند، زندگی آنها ایده‌آل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در مکتب مارکسیست‌ها، انسان‌ها و پیامبران نقش مهم و مثبتی ندارند، افزود: مارکسیست‌ها به دنبال افزایش تضاد در جامعه هستند تا بتوانند با در مقابل هم قرار دادن مردم، فریاد عدالت‌خواهی را بلند کنند.

رئیس قوه قانونگذاری با تشریح ویژگی های مکتب لیبرالیسم با بیان این که تفکر معلول غرب حاصل مکتب لیبرال است، اظهار کرد: باور این مکتب بر این است که بسترهای لازم برای خوش زیستی فراهم شود.

لاریجانی با بیان این که در کشورهای غربی، حکومت‌ها وظیفه‌ای جز تحقق اهداف مکتب لیبرال ندارند، گفت: در کشورهای غربی برای خوش زیستی، مراکز فحشا فراهم شده است و به شخصیت افراد توجه نمی‌شود.

وی با بیان این که تقریبا یک قرن از پدید آمدن مکتب لیبرال در کشورهای غربی می‌گذرد، افزود: امروزه ما شاهد نوعی از هم گسیختگی اخلاقی و اجتماعی در غرب هستیم و این پرسش برای مردم غرب پدید آمده است که زندگی خود را با چه هدفی پشت سر گذاشتیم؟!

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری این که شهید مطهری این دنیا و دنیای باقی را مرتبط به هم دانسته است، گفت: زمینه سعادت همیشگی مردم در این دنیا پایه‌ریزی می‌شود و حکومت‌ها، باید بسترهای لازم را برای سعادتمندی مردم فراهم کند.

وی ادامه داد، یک انسان سعادتمند، انسانی است که تمام مختصات کامل یک انسان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را دنبال کند.

علما باعث قوام دین اسلام هستند

لاریجانی با بیان این که در دین اسلام، انسان یک شخصیت منزوی نیست، تأکید کرد: انسان مسلمان شخصی است که استعدادهای خود را به بلوغ برساند و اهل تلاش و مجاهدت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در کشورهای غربی، یکی از علت‌های گسیختگی مردم از دین برجسته کردن برخی وجوه و از یاد بردن برخی عوامل است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که دین اسلام قابل مقایسه با مکتب لیبرال نیست، تصریح کرد: در دین اسلام به سعادت مردم توجه ویِژه‌ای می‌شود و حتی حکومت اسلامی ابزاری برای رسیدن مردم به سعادت است.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی، حال مسلمانی که به سوی دنیای باقی می‌رود با مردم مکتب لیبرال و مارکسیست متفاوت است.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور افزود: یکی از عواملی که موجب قوام دین اسلام در جامعه شده، وجود علما و فقهاست که آنها باعث پایداری و توسعه یافتگی بشر می‌شود.

وی با بیان این که یکی از نکات مهم در تفکر شیعی ستونهای فقها است اظهار کرد: امام زمان (عج) به مردم توصیه کرده است با توجه به این که نمی‌توان به تنهایی به سعادت برسید، باید برای سعادتمندی به فقها مراجعه کنید.

نماینده مردم قم ادامه داد: برخی از کشورها در دنیا هستند که افراد مومنی در آنها هستند اما به علت دسترسی کم به فقها از شریعت دین دور مانده‌اند. کشورهای آسیای میانه که هفتاد سال تحت استعمار مارکسیست‌ها بودند، نمونه بارز این کشورها هستند.

عمله آمریکا قصد تفرقه دارد

وی با یادآوری این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی علما و فقها رشد موثری داشته‌اند، افزود: باید در زمینه افزایش علما و فقها مجاهدت کرد.

لاریجانی با بیان این که برخی توفانهای فکری هست که می خواهند فقها را از مردم دور نگه دارند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها می خواهند با تربیت اسلام‌شناسان و فرستادن آنها به نقاط گوناگون جهان و به ویژه ایران میان مردم و فقها فاصله بیندازند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با اسلام بیگانه هستند و با توجه به وجود نخبه‌های فراوان در زمینه اسلام در ایران آمریکایی‌ها به هدفشان نمی‌رسند.

لاریجانی با بیان این که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی توفانهای فکری وجود داشت که می خواستند، جایگاه روحانیت را تضعیف کنند، افزود: منافقین می خواستند با به راه انداختن برخی بحث‌های سطحی میان مردم و روحانیت فاصله بیندازند اما وجود حوزه‌های علمیه باعث سالم ماندن اسلام ۱۴۰۰ ساله شده است.

نماینده مردم قم در مجلس تأکید کرد: حوزه‌های علمیه باید در راستای تربیت علما و فقها و فرستادن آنها به نقاط گوناگون کشور گام بردارند.

وی افزود: حضرت امام (ره) همواره بر این موضوع تأکید داشتند که مردم به اسلام ناب محمدی و حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان این که علما و فقها در اسلام یک مسأله صنفی و حاشیه‌ای نیست گفت: وجود علما و فقها برای متن زندگی انسانی امری ضروری است.

لاریجانی با بیان این که ولایت فقیه در رأس علما و فقهاست، ادامه داد: تا زمانی که ولایت فقیه و علما باشند، خطری ایران اسلامی را تهدید نمی‌کند.

وی ادامه داد: در کنار هیاهوی رسانه‌های غربی علیه ایران و تشیع گاهی عمله آمریکا در منطقه قصد دارد با در مقابل هم قرار دادن شیعه و سنی فضای موجود در کشورهای اسلامی را غبارآلود کند.

رئیس مجلس با بیان این که سخنان روزهای گذشته، شیخ الازهر طیب احمد طیب حرف‌های اصلی اسلام است، اظهار کرد: از ایشان در زمان حکومت حسنی مبارک سخنانی نقل می‌شد که با روحیه این شیخ سازگار نبود.

لاریجانی ادامه داد: شیخ الازهر، حسن نصرالله را مجاهدی که کمر اسرائیل را شکسته است، می‌داند و به ایشان افتخار می‌کند.

وی با بیان این که حرکت اصلی اسلام در سال های اخیر در جهان نمایان شده است افزود: روشن بینی رهبران ایران، نقش موثری در نمایان شدن راه اصلی اسلام داشته است.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: جامعه اسلامی ما و حوزه‌های علمیه باید علما و فقهایی را به زبان های گوناگون مردم در دنیا تقویت کند.

وی اظهار امیدواری کرد: حوزه‌های علمیه در کنار توجه به مردم ایران به مردم جوامع دیگر هم می‌اندیشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر این موضوع است که حوزه‌های علمیه در راستای توسعه ارتباطات بین‌الملل گام بردارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل