بازدید 4345

ترکیه در اقناع حماس شکست خورد

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که اخیرا به ترکیه سفر کرده بود به طور رسمی از مقامات آنکارا تقاضا کرده بود که حماس را به پذیرش نخست وزیر فیاض قانع کند.
کد خبر: ۱۷۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸ 13 July 2011
منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند: ترکیه در ماه گذشته نتوانسته است حماس را قانع به پذیرش نخست وزیری "سلام فیاض" در دولت توافق ملی فلسطین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آگاه فلسطینی در گفتگو با روزنامه الوطن عربستان اعلام کردند: "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که اخیرا به ترکیه سفر کرده بود به طور رسمی از مقامات آنکارا تقاضا کرده بود که حماس را به پذیرش نخست وزیر فیاض قانع کند.

این تقاضا از سوی مقامات ترک مورد اجابت قرار گرفته و آنان مسئله نخست وزیری فیاض را با "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس که در همان زمان در ترکیه حضور داشته مطرح می کنند اما این موضوع با مخالفت حماس روبرو می شود.

بر این اساس، ترکیه در این مسئله موضع ابومازن و حماس را در مسئله نخست وزیری فیاض درک کرده اما با توجه اینکه انتخاب فیاض را راه حلی برای خرورج از مشکل تشکیل دولت می دانسته تصمیم گرفته از وی حمایت کند.

منابع آگاه فلسطینی تاکید دارند که "احمد داوداوغلو" وزیرخارجه ترکیه در دیدار با مشعل در نظر داشته وی  را به ضرورت موافقت با نخست وزیری فیاض قانع کند اما در مقابل رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرده که ما دلایل خاص خود را در عدم پذیرش این مسئله داریم.

دادوداوغلو همچنین به مشعل تاکید کرده که نخست وزیر فیاض برای یک دوره انتقالی خواهد بود و بعد از آن به اتمام می رسد اما مشعل با این مسئله هم مخالفت کرده است.

خاطرنشان می شود فتح و حماس اخیرا در قاهره پس از گذشته 4 سال اختلاف، توافقنامه آشتی ملی فلسطین را به امضا رساندند اما در اجرای نخستین بندهای آن که انتخاب نخست وزیر و تشکیل دولت وحدت ملی است، همچنان ناکام مانده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی