بازدید 3943

كلاهبرداري اينترنتي شركت خارجي از جواهرفروش ايراني

اين مرد كه قبل از سرمايه‌گذاري در بازار ارز، طلافروش موفقي بود چندي قبل تصميم گرفت در يك شركت خارجي كه به صورت آنلاين در زمينه خريدوفروش ارز فعاليت دارد، سرمايه‌گذاري كند اما در مدت كوتاهي تمام سرمايه‌اش را از دست داد.
کد خبر: ۱۷۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹ 13 July 2011
شرق: روياي ميلياردر شدن باعث شد يك طلافروش در دام يك شركت خارجي سرمايه‌گذاري ارز گرفتار شود و 300ميليون تومان از دارايي‌اش را از دست بدهد.

اين مرد كه قبل از سرمايه‌گذاري در بازار ارز، طلافروش موفقي بود چندي قبل تصميم گرفت در يك شركت خارجي كه به صورت آنلاين در زمينه خريدوفروش ارز فعاليت دارد، سرمايه‌گذاري كند اما در مدت كوتاهي تمام سرمايه‌اش را از دست داد.

وي كه براي طرح شكايت به شعبه دوم دادياري دادسراي رسيدگي به جرايم رايانه‌اي رفته بود، در اين‌باره گفت: «مدت‌ها بود كه در زمينه طلا و جواهر فعاليت مي‌كردم و وضعيت مالي خوبي داشتم. انگار شانس به من رو كرده بود.

اين شرايط ادامه داشت تا اينكه چند ماه قبل باجناقم به من توصيه كرد در بازار ارز سرمايه‌گذاري كنم. من كه آن زمان از اين تجارت اطلاعات چنداني نداشتم، وقتي در اين‌باره بيشتر تحقيق كردم از ظاهر اين كار فهميدم سود سرشاري دارد.

دفتر اصلي اين شركت در يكي از كشورهاي خارجي بود و سايت اينترنتي شركت و فردي كه در تهران به‌عنوان رابط فعاليت مي‌كرد، من را به آن متصل كرده بود. به اين ترتيب با توصيه باجناقم در سايت اين شركت ثبت‌نام و براي اولين مرتبه مبلغ 50ميليون تومان سرمايه‌گذاري كردم.

هر روز با كلمه كاربري اي كه در اختيارم گذاشته شده بود وارد سايت مي‌شدم و آخرين وضعيت سرمايه‌ام را كنترل مي‌كردم. روزهاي اول همه چيز طبق خواسته‌ام جلو مي‌رفت و سود زيادي هم به حسابم واريز مي‌شد اما بعد از گذشت مدتي در حالي كه سرمايه‌ام را به 300ميليون تومان رسانده بودم شركت به‌طور ناگهاني اعلام كرد دچار ضرر شده و تمام سرمايه‌ام بر باد رفته است.

اين مرد ادامه داد: «وقتي سراغ رابط شركت رفتم، او گفت نقشي در اين ضرر ندارد و نمي‌داند چه اتفاقي افتاده است. اين در حالي بود كه مسوول اصلي شركت كه او را نديده بودم و حتي اسمش را هم نمي‌دانستم در خارج از كشور بود. به همين دليل در حالي كه دستم از همه جا كوتاه شده بود تصميم گرفتم از راه قانوني اين ماجرا را پيگيري كنم.»

به دنبال اظهارات اين مرد به دستور داديار پرونده، افسران پليس فتا تحقيقات وسيعي را در اين‌باره شروع كردند. اين بررسي‌ها نشان مي‌داد مرد طلافروش در دام يك شركت كلاهبردار خارجي گرفتار شده و وي فقط يكي از صدها طعمه اين شركت است. اين تحقيقات حاكي از آن بود كه اين شركت با وعده و وعيدهايي كه در سايتش داده، توانسته است افراد زيادي را در نقاط مختلف دنيا فريب دهد و به بهانه سرمايه‌گذاري در بازار سرمايه‌گذاري ارز از آنها كلاهبرداري كند.

در چنين شرايطي كارآگاهان به بررسي مكاتبات سايبري رابط شركت پرداختند اما نتوانستند شواهدي دال بر مجرم بودن وي به دست آوردند. به اين ترتيب رسيدگي به اين پرونده ناتمام ماند و تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

داديار شعبه دوم دادسراي رسيدگي به جرايم رايانه‌اي با اعلام جزييات اين پرونده گفت: «منشاء اصلي چنين شركت‌هايي، در خارج از كشور است. آنها با ثبت كردن شركت‌هايشان در مقدونيه، قبرس، بوركينافاسو و... وجهه‌اي قانوني براي كارهاي مجرمانه‌شان ايجاد و در ادامه، با وعده سودهاي سرشار از نوسانات ارزي، افراد زيادي را در دام خود گرفتار مي‌كنند. تبهكاران سايبري در ابتدا به طعمه‌هايشان سودهاي زيادي پرداخت مي‌كنند اما در ادامه در حالي كه فرد سرمايه‌گذار در سود و زيان شريك است با ترفندهاي خاص وانمود مي‌كنند شركت متضرر شده است.

متاسفانه اكثر طعمه‌هاي چنين شركت‌هايي ايراني هستند و همه آنها در روياي ثروت‌هاي بادآورده دارايي‌شان را به سادگي در اختيار تبهكاران قرار مي‌دهند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار