بازدید 1942

احداث يک پارک با مواد بازيافتي در پايتخت

کد خبر: ۱۷۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۲ 13 July 2011
شهرداري تهران پارکي با المان‌هاي بازيافتي مي‌سازد که همه وسايل آن مانند جدول‌ها، تيرهاي چراغ برق، وسايل بازي و مبلمان آن از مواد بازيافتي ساخته خواهد شد.

به گزارش ايسنا، مهدي جمشيديان ـ رئيس اداره کل اداره بازيافت شهرداري منطقه يک با اعلام اين خبر، گفت: طرح پارک بازيافت با استفاده از تجربه‌هاي جهاني در مورد بازيافت شکل گرفته است اما اين پارک با اين شکل براي اولين بار است که در ايران ساخته شده است.

به گفته او بسياري از مواد قابل بازيافت در زباله‌هاي تهران بدون هيچگونه بازيافتي دور ريخته مي‌شوند در حاليکه مي توان از آنها استفاده کرد وهدف از ساخت اين پارک اين است که نشان دهيم مي‌توان با استفاده از پسماندهاي خشک يک پارک را تجهيز کرد.

جمشيديان با اشاره به جداره‌سازي به وسيله بطري‌هاي پلي‌اتيلن و قوطي‌هاي نوشابه در دومين جشنواره مشارکت شهروندي و خدمات شهري افزود: تصميم بر اين بود که با هزينه کم و با صرفه‌جويي اقتصادي به صورت بصري به بازديدکنندگان آموزش بدهيم.

وي با تاکيد بر اينکه روزانه در تهران 7 هزار تن زباله توليد مي‌شود، گفت: تنها در منطقه يک شهرداري تهران ماهانه تا 300 تن انواع بطري‌هاي پلي‌اتيلين(بطري‌هاي آب و نوشابه) دور ريخته مي‌شود که مي‌توان از آنها در اينگونه طرح‌ها استفاده کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها