بازدید 1610
نماینده مردم خرم‌آباد با تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی ارزش‌های فرهنگی:

کار فرهنگی با زور و اجبار نتیجه‌بخش نیست

کد خبر: ۱۷۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۵ 11 July 2011
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای اسلامی نیاز به هزینه‌های کلان مادی و معنوی داریم.

"رضا رحیمی‌نسب" نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در ادامه به بامداد لرستان گفت: اگر قرار است امروز در دنیا به‌عنوان یک نماد در مقابل دولت‌هایی که برای ترویج فرهنگی غربی خود اعتبارات کلان در نظر می‌گیرند و هزینه می‌کنند، مقابله کنیم باید سراغ برنامه‌های فرهنگی رفته و هزینه‌های هنگفتی داشته باشیم.

نماینده مردم خرم‌آباد با تاکید بر اهمیت مسئله فرهنگ اظهار داشت: فرهنگ به ارزش‌ها و هنجارهایی باز می‌گردد که اکثریت یک ملت و قومی به آن پایبند باشند. برای این‌که ما بتوانیم ارزش‌ها را به مردم نشان بدهیم و باورها را در میان آنها نهادینه کنیم نیاز به هزینه‌های کلان مادی و معنوی داریم. بزرگان کشور باید وقت بیشتری برای این مسئله بگذارند و دولت، مجلس و دیگر نهادها باید اعتبارات ویژه‌ای برای این امر در نظر بگیرند.

رحیمی‌نسب به اجباری نبودن برنامه‌های در نظر گرفته شده نیز اشاره کرد و گفت: باید به این نکته هم توجه کرد که با زور و اجبار نمی‌توان کار فرهنگی کرد و نتیجه گرفت، چراکه این کار همیشه نتیجه بر عکس داده است. امروز ما باید سخت‌افزارها را در کنار نرم ‌افزارها در نظر گرفت. در این میان صدا و سیما، حوزه‌های علمیه و نهادهای آموزشی نقش مهمی در این عرصه دارند تا حرمت عفاف در همه جا تقویت و رعایت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره وظیفه رسانه ملی در این عرصه به‌عنوان مهم‌ترین و وسیع‌ترین ابزار فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: همان طور که عرض کردم باید ارزش‌ها را شناسایی کرد و سپس با استفاده از این دستاوردها به تولید محصولات جذاب پرداخت که این کار رسانه ملی است.

رحیمی‌نسب افزود: واقعیت این است که امروز در مسائل تربیتی پرداختن مستقیم به یک موضوع به هیچ وجه جواب نمی‌دهد. باید ارزش‌ها را به‌صورت فیلم، انیمیشن و دیگر محصولات فرهنگی ساخته و پرداخته کرده و به مخاطب ارائه دهیم. به‌دنبال آن هم با برنامه‌ریزی دقیق است که می‌توانیم تاثیر برنامه‌ها را در جامعه ببینیم.

نماینده مردم خرم‌آباد یادآور شد: اگر از رسانه‌ها مدام به‌صورت مستقیم به حجاب و حفظ آن بپردازیم، نتیجه بخش نیست؛ بلکه ساخت برنامه‌های غیرمستقیم و القای حفظ حجاب بهتر می‌تواند مؤثر باشد. به‌عنوان مثال وقتی که می‌بینیم یک دختر دانشجوی فرانسوی به‌دلیل رعایت حفظ حجاب ترک تحصیل می‌کند، این نشان می‌دهد که رعایت حجاب تبدیل به یک باور در زندگی وی شده است. ما نیز باید به سمتی حرکت کنیم که حجاب تبدیل به یک باور در زندگی مردم بشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل