بازدید 1352

روایت فولادگر از مصلحت‌سنجی مجلس

کد خبر: ۱۷۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷ 11 July 2011
يك نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس هشتم در بسياري موارد براساس مصلحت عمل كرد، چرا كه اگر مي‌خواست به مر قانون عمل كند يا در مسايل نظارتي خيلي سخت‌گيرانه عمل كند روابط بين قوا حاد مي‌شد.

به گزارش ایسنا، حميدرضا فولادگر اظهار كرد: طبق تعريف حقوقي از مصلحت، مجمع تشخيص مصلحت در قانون اين موضوع را پيش‌بيني شده است، بر اين اساس اگر طرح و لايحه‌اي در مجلس بررسي شود و شوراي نگهبان به آن ايراد بگيرد، اين مر طرح و لايحه با پافشاري مجلس به مجمع مي‌رود تا بنا به مصلحت طرح‌هاي مخالف با شرع مقدس، براساس احكام ثانويه وطرح‌ها و لوايح مخالف با قانون براساس مصلحت عمومي جامعه به قانون تبديل مي‌شود.

وي افزود: تعريف ديگر از مصلحت در مجلس بر مبناي تعامل قواست كه در اين تعريف، مجلس هشتم موارد زيادي از مصلحت سنجي را داشته است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در بحث تعامل بين قوا خيلي نمي‌توان سختگيرانه و با خط‌كشي رفتار كرد چرا در اين صورت هيچ تعاملي بين قوا صورت نخواهد گرفت.

رييس كميسيون اصل 44 مجلس تاكيد كرد: البته گاهي خود نمايندگان در مقام راي دادن مصلحت‌ها را بيش از مسايل كارشناسي مورد توجه قرار مي‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار