بازدید 1784

طلاسازان از تهران خارج می‌شوند

کد خبر: ۱۷۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۸ 10 July 2011
معاون هماهنگی و امور مناطق و محیط زیست گفت: برنامه ریزیهای لازم برای جا‌بجایی صنایع و صنوفی نظیر آبکاریها، طلاسازان، شیمیایی‌فروشها و چند صنف دیگر صورت گرفته و محلهای جایگزینی نیز از سوی شهرداریهای مناطق پیشنهاد شده است.

به گزارش مهر، احمد حسن پور با تاکید بر اینکه شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم شهر تهران به دنبال از بین بردن و یا حذف صنایع و مشاغل و یا حذف خدمت رسانی به مردم نیست، اظهار کرد: در مرحله اول تلاش می کنیم تا صنایع مورد نیاز شهروندان را با اصلاحاتی در جایگاه خود نگه داریم اما در صورتی که مزاحمت برای مردم و یا بخشی از شهر و شهروندان را به همراه داشته باشند چاره ای جز حذف و انتقال آنها به نقطه دیگری از شهر نداریم.

وی در تعریفی از مشاغل مزاحم برای شهر تهران گفت: مشاغلی که آلودگی صوتی، بصری و یا آلودگی های شیمیایی در بر داشته باشد و در نهایت زمینه مزاحت را فراهم کند و در مواجهه با چنین صنایع و مشاغلی یا با ایجاد ضوابط آنها را اصلاح و سازگار با محیط شهری کرده و در صورتی که زمینه هیچ تغییر و اصلاحی با محیط شهری وجود نداشته باشد اجازه ادامه فعالیت را از آنها می‌گیریم.

معاون هماهنگی و امور مناطق و محیط زیست شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم شهر تهران تصریح کرد: ترجیح شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم شهر تهران بر این است که این صنایح شرایط خود را اصلاح کرده و یا تغییر کاربری بدهند و در فاصله صدور رای بدوی این اصلاح صورت گیرد و در غیر این صورت رای نهایی صادر شده و شهرداری اقدام به تعطیلی می‌کند. اما در عمده موارد امکان هماهنگی و اصلاح وجود نداشته و مجبور به اقدام سلبی با این صنایع و مشاغل مزاحم می‌شویم.

حسن‌پور به شهرکهای صنعتی و صنفی در نظر گرفته شده برای این صنایع نیز باید ضوابط و مشخصات خاص خود را داشته باشند و افزود: قرار نیست آلودگیهای صوتی، هوا، فاضلاب و یا شیمیایی با این صنایع به شهرک‌های صنفی و صنعتی منتقل شود و تمام تلاش ما حذف این آلودگی‌هاست.

وی گفت: صنایع شهر تهران به سه گروه صنایع سبز که امکان حذف آنها وجود ندارد ، صنایع زرد که با اصلاح و جا‌بجایی‌هایی امکان تبدیل آنها به مجتمعهای درون شهری وجود دارد و در نهایت صنایع و مشاغل قرمز که امکان ادامه فعالیت آنها در درون شهر وجود ندارد و باید به خارج از شهر منتقل شوند.

حسن پور اضافه کرد: در حال حاضر برای جا‌بجایی صنایع و صنوفی نظیر آبکاریها، طلاسازان، شیمیایی‌فروشها و چند صنف دیگر برنامه ریزی‌ صورت گرفته و محلهای جایگزینی نیز از سوی شهرداریهای مناطق پیشنهاد شده است. ضمن اینکه در مورد این جا‌بجایی‌ها شهرداریهای مناطق به طور مستقیم و جدی این موضوعات را پیگیری می‌کنند. در عین حال به دنبال زمین مناسبی برای صنف چوب فروشیها و جعبه سازیها در حریم شهر تهران هستیم که برای این صنوف هم شهرداریهای مناطق زمینهایی را پیشنهاد داده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار