بازدید 2077

بازار سرمايه محلي براي سود آوري صنعت فوتبال

چند عامل در این مسئله دخیل است که سبب می‌شود ، فوتبال ایران در مقایسه با کشوری مانند انگلیس از سودآوری لازم برخوردار نباشد و یکی از عوامل به بهای بلیت‌ بازی‌ها باز می‌گردد.
کد خبر: ۱۷۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰ 10 July 2011
 امروز در فرابورس 100 درصد سهام باشگاه فرهنگی ورزشی راه‌آهن که متعلق به شرکت راه‌آهن از سوی سازمان خصوصی‌سازی در بازار سوم فرابورس به مزایده گذاشته می شود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، معاون عملیات و نظارت فرابورس درباره مزیت‌های ورود باشگاه های ورزشی به بازار سرمایه گفت : درحال حاضر نوع اداره باشگاه‌های ورزشی در ایران برخلاف سایر کشورهای دنیا خصوصی نیست و بیشتر آنها به دولت و سازمان‌های دولتی وابسته‌اند.
 
محمدتبار افزود : به نظر می‌رسد تا زمانی که این باشگاه ها خصوصی نشوند به دلیل وجود برخی موانع و محدودیت‌ها، نتوانیم تیم‌های ورزشی حرفه‌ای را در کشور داشته باشیم ، بدون شک در صورت حضور این شرکت ها در بورس این شرکت‌ها خصوصی می شود و نخستین مساله ای که برای سرمایه گذاران آن مطرح می شود ، بحث ادامه سودآوری آنهاست.
 
 وی در باره اینکه چرا صنعت فوتبال ایران سودآور نیست ؟ گفت : چند عامل در این مسئله دخیل است که سبب می‌شود ، فوتبال ایران در مقایسه با کشوری مانند انگلیس از سودآوری لازم برخوردار نباشد و یکی از عوامل به بهای بلیت‌ بازی‌ها باز می‌گردد.
 
 درکشورهای پیشرفته که از فوتبال حرفه‌ای‌ برخوردارند، بهای بلیت‌ بازیها بر اساس سطح رقابت ها، میزان محبوبیت‌ تیم‌ها و سطح بازیکنان آنها تعیین می شود ، زمین اختصاصی باشگاه‌های موجود مسئله‌ای است که در فقر سودآوری فوتبال ایران دخیل است. اگر تیمی یک زمین اختصاصی داشته باشد برای آن باشگاه یک مزیت به شمار می اید و با فعالیت‌هایی که قابلیت درآمد‌زایی دارد، می‌تواند کسب کند.
 
 محمدتبار اظهار داشت : اصولا تیم‌هایی که دارای زمین اختصاصی هستند ،می‌توانند از محل فروش بلیت، تبلیغات قابل اجرا در آن و نیز برگزاری مراسم های مختلف در این مکان‌ها ، سود کسب می کنند.
 
 وی گفت : به طور قطع بهره‌گیری باشگاه‌ها از تبلیغات نقش مهمی در سودآوری آنها و کمک به ادامه روند فعالیت باشگاه ها دارد و این نهادها می‌توانند با تبلیغ اجناس بر روی لباسهای ورزشی، زمین‌های ورزشی و بهره‌گیری از برند باشگاه از آن کسب درآمد کنند.
 
معاون عملیات و نظارت فرابورس گفت: تبلیغات در ایران وجود دارد اما از آنجایی که گسترده نیست، چندان مطلوب برای باشگاه ها نیست.
 
 وی افزود: بخش مستقیم بازی ها ، نقل و انتقال بازیکنان و حضور در بروس موارد مهم دیگری است که باشگاه های اروپایی درآمدهای خوبی را از آن به دست می آورند.
 
محمدتبار درباره تعیین سقف قراردادها گفت : این مسئله در ایران کاملا عکس دنیاست .
بدین معنا که در ایران برای قراردادها بازیکنان سقف وجود دارد اما در سایر کشورها چنین اتفاقی بی‌معناست به طور کلی آنها، یک فرد با استعداد به باشگاه خود می آورند ، روی آن کار می‌کنند تا به صورت یک فرد حرفه‌ای در جامعه ورزشی و فوتبال مطرح شود و در نهایت می‌توانند با فروش این بازیکن به سایر تیم‌ها سود کسب کنند.
 
 وی افزود: ورود باشگاه ها به بازار سرمایه شرایط برای اداره خصوصی آنها و بکارگیری روش های نوین برای درآمدزایی آنها آغاز می شود و به طور حتم با ورود باشگاه های مطرح، طرفداران و علاقه مندان آنها برای حمایت از باشگاه محبوب خود وارد بازار سرمایه می شوند که می تواند سرمایه های جدیدی را وارد بازار کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار