بازدید 2111

کاهش قیمت‌ها در اقتصاد بدون یارانه شکل می‌گیرد

تغییرات معمولی قیمتی ( کاهش و افزایش)، همواره از سال‌های گذشته وجود داشته و به طور معمول متاثر از نرخ‌های جهانی، تغییرات فصلی و عرضه و تقاضا در بازار است.
کد خبر: ۱۷۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴ 10 July 2011

سخنگوی وزارت بازرگانی : اقتصادی که مبتنی بر یارانه پنهان نباشد، با افزایش بهروری و رقابت‌پذیری، کاهش قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ،آقای شجاعی درباره تغییر قیمت برخی کالاها گفت‌:تغییرات معمولی قیمتی ( کاهش و افزایش)، همواره از سال‌های گذشته وجود داشته و به طور معمول متاثر از نرخ‌های جهانی، تغییرات فصلی و عرضه و تقاضا در بازار است.

وی افزود‌: بازار از نگاه کارشناسان اقتصادی یک موجود زنده است که به شرایط و محیط خود واکنش نشان می‌دهدو این موجود زنده در رفتار طبیعی خود همواره درصدی کاهش یا افزایش قیمت را تجربه می‌کند که نباید نسبت به این نوسان محدود نگران بود.

شجاعی با اشاره به آثار قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت‌: در آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و در حالی که برخی پیش‌بینی افزایش جهشی تورم و قیمت‌ها را کرده بودند، با تدابیر مناسب دولت و وزارت بازرگانی و هماهنگی و همکاری خوب مردم، تولیدکنندگان و اصناف ؛ حساس‌ترین دوره اجرای این قانون بدون هیچ‌گونه تورم انتظاری یا شوک قیمتی سپری شد و حتی در برخی از کالاها شاهد کاهش قیمت بودیم.

وی ادامه داد‌: آثار اولیه هدفمندی یارانه‌ها در اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در حوزه انرژی و نیز گندم، آرد و نان نمایان شده است و باید در انتظار مدیریت هزینه‌ها به شکل بهتر در فضای تولید و توزیع، و بالارفتن سطح رقابت باشیم.

شجاعی گفت : البته هنوز برای بروز و پدیدار شدن جلوه‌های این مهم شاید کمی زود باشد اما آثار ان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی ظاهر شده است.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی