بازدید 3278
جام‌جهاني فوتبال زنان 2011 ـ آلمان/

ژاپن با حذف آلمان شگفتي آفريد

تيم ملي ژاپن شب گذشته در مرحله يك‌چهارم نهايي مسابقات جام‌جهاني فوتبال زنان به مصاف آلمان رفت و با شكست اين تيم شگفتي جام را رقم زد.
کد خبر: ۱۷۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۴ 10 July 2011
به گزارش سايت فيفا، ژاپن در وقت‌هاي اضافه با نتيجه يك بر صفر در اين مسابقه به پيروزي رسيد تا مدافع عنوان قهرماني و ميزبان مسابقات را از گردونه رقابت‌هاي جام‌جهاني فوتبال زنان حذف كند و براي اولين بار به مرحله نيمه‌نهايي اين بازي‌ها راه يابد. روياي آلمان براي كسب سومين عنوان قهرماني، با اين شكست بر باد رفت. 

كارينا ماروياما در دقيقه 108 گل پيروزي ژاپن را وارد دروازه آلمان كرد تا اولين شكست اين تيم در 16 مسابقه متوالي در اين تورنمنت (از مرحله يك‌چهارم نهايي رقابت‌هاي جام‌جهاني 1999آمريكا) را رقم بزند. ژاپن در مرحله بعد به مصاف برنده ديدار سوئد و استراليا كه امشب مشخص خواهد شد، مي‌رود. 

آلمان در دقايق ابتدايي بازي با بدشانسي مواجه شد و كيم كوليگ به دليل مصدوميت از ناحيه زانو مجبور به ترك زمين مسابقه شد. وي براي زدن ضربه سر روي شوت از ناحيه كرنر به هوا بلند شده بود كه فرود بدي داشت و از ناحيه زانو مصدوم شد. 
دو تيم موقعيت‌هاي خطرناكي روي دروازه يكديگر ايجاد كردند، اما بازي با نتيجه بدون گل در وقت‌هاي معمول به پايان رسيد تا وقت‌هاي اضافه تعيين كننده برنده اين ديدار باشد. 

آلمان در نيمه دوم موقعيت‌هاي بيشتري نسبت به حريف داشت، اما نماينده آسيا مالكيت توپ را در ميانه ميدان در اختيار داشت و همكاري خوبي در ارسال پاس‌هاي كوتاه به نمايش گذاشت. 
ضربه آزاد مياما و شوت تمام‌كننده ماروياما فاجعه را براي آلمان به ارمغان آورد، توپ از انگرر عبور كرد و به تور دروازه چسبيد تا تماشاگران ورزشگاه ايم آلرپارك وولفسبورگ در بهت فرو روند. گل ماروياما كه در نيمه دوم به بازي آمده بود، به تلاش 2 تيم براي برتري در اين مسابقه پايان داد. 
هومار ساوا از ژاپن به عنوان بهترين بازيكن ميدان لقب گرفت. 

آوسا ايواشيميزو (55)، ميزوهو ساكاگوچي (72)، هومار ساوا (87) و ساكي كوماگاي (115) از ژاپن و بابت پيتر (1+ 105) از آلمان اخطاري‌‌هاي اين بازي بودند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار