بازدید 3896
بازي نويدکيا، جباري و نوري را مي پسندم

اميدوارم امسال به پرسپوليس کمک کنم

مربي جديد پرسپوليس گفت: با کوله باري از تجربيات بازيگري و مربيگري در خدمت پرسپوليس و هواداران هستم.
کد خبر: ۱۷۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۱ 10 July 2011
به نقل از سايت باشگاه پرسپوليس، محسن عاشوري در رابطه با حضورش در کادر فني سرخپوشان پايتخت، گفت: به درخواست آقاي استيلي، خدمت ايشان رسيدم و صحبت هايي در مورد همکاري با باشگاه کرديم و قرار شد پس از مذاکراه با باشگاه در خدمت پرسپوليس باشم.

وي افزود: ابتدا فکر مي کردم تمايلي براي حضورم در کادر فني نيست اما پس از حضور آقاي مايلي کهن و تماس هاي ايشان و آقاي پنجعلي، علاقه باشگاه را نسبت به همکاري احساس کردم و همين اينک در خدمت باشگاه بزرگ و مردمي پرسپوليس هستم و کليه مسائل مربوط به قرارداد را به دوستان واگذار کردم.

محسن عاشوري در مورد فعاليت هاي قبلي و مدرک مربيگري اش تصريح کرد: مدرک مربيگري A دارم و حدود 7 سال در خدمت تيم هاي پايه (اميد و جوانان) پرسپوليس بودم. يک فصل با تيم دوم پيکان کار کردم، سال بعد از آن دستيار آقاي مدير روستا در تيم پيکان شدم و سال گذشته نيز دستيار آقاي مدير روستا در تيم پاس همدان بودم.

هافبک اسبق تيم پرسپوليس در مورد فصل نقل و انتقالات و نياز پرسپوليس به بازيکن گفت: خدا را شکر در تمام پست ها نفرات خوبي داريم و تيمي که 7 ملي پوش دارد، حتما تيم خوبي است و بازيکنان بزرگي دارد. من فکر مي کنم در پست هافبک دفاعي و يک فوروارد هدف که از نظر فيزيکي مناسب بوده و بتواند حفظ توپ کند و ضربات سر را بخوبي بزند، خلا احساس مي شود و خود آقاي استيلي هم بيشتر به دنبال اين نفرات در اين پست ها هستند.

عاشوري در مورد بازيکناني که در تمرينات اين تيم حضور دارند، گفت: امروز (شنبه) از بازيکنان تست گرفته شد ولي در يکي از جلسات تمريني، بچه ها را ديدم که با انگيزه فراوان تمرين مي کردند و اين نشان مي دهد آن هايي هم که از تيم ملي دور مانده اند فاصله زيادي با ملي پوشان ندارند. اين انگيزه در بازيکنان به حدي است که فشار تمرينات سنگين بدنسازي را با علاقه و پشتکار زياد تحمل مي کنند.

وي در مورد ضعف پرسپوليس در فصل گذشته، اظهار كرد: سال گذشته دور از تيم بودم ولي زماني که با پرسپوليس بازي داشتيم و آنها حريف ما بودند، بيشتر اشکال تيم پرسپوليس را در دفاع تيمي مي ديديم که در اين خصوص با آقاي استيلي هم صحبت کرديم و وي نيز اشاره اي به اين موضوع داشت. بازيکنان بايد در دفاع تيمي منظم کار کنند. پرسپوليس بازيکنان باهوش و مستعدي دارد که از نظر تکنيکي در سطح بالايي قرار دارند و خلاقيت هاي لازم را دارا هستند ولي در خط حمله بايد روي سرعت دادن به بازي بيشتر کار کنيم. تيم خيلي خوبي داريم و فکر مي کنم کسب قهرماني در جام هاي پيش رو دور از دسترس نباشد.

عاشوري درخصوص فصل پيش رو با بازيکنان، کادر و شرايط مديريتي باشگاه افزود: تقريبا اسکلت تيم از سال گذشته حفظ شده اما کادر فني تغيير کرده ولي من هميشه روي يک موضوع تاکيد دارم و آن اينکه اصول فوتبال در تمام دنيا يکي است. به هر حال آقاي دايي فصل گذشته خيلي زحمت کشيد علي الخصوص اواخر فصل تيم با ثبات تر شده بود ولي اين تيم پتانسيل اين را دارد که بهتر از اينها کار کند.

هافبک اسبق پرسپوليس در پاسخ سوالي مبني بر اينکه؛ هواداران در ذهنشان تعريف خوبي از شما دارند، تفاوت محسن عاشوري در زمان بازيگري و مربيگري در چيست؟ گفت: اين سوال يک طوري مي خواهد بگويد من در سبک بازي، سختگيرانه نبودم و در درگيري ها جدي ظاهر نمي شدم و معروف به بازيکني بودم که تنها وظيفه ام تغذيه مهاجمان بود و مسئوليت دفاعي به من داده نمي شد ولي يک دوره حرفه اي را پشت سر گذاشتم. من در زمان بازيگري چيزهاي زيادي آموختم و در زمان مربيگري نيز پس از طي اصول و قوانين فوتبال کامل شدم اما مسئله مهم در فوتبال حرفه اي نظم است.

وي افزود: مربياني موفق خواهند بود که ابتدا خودشان نظم را رعايت و بتوانند آن را به تيم القاء کنند و اين فرق محسن عاشوري الان در سمت مربيگري با محسن عاشوري است که نظم را بطور کامل رعايت نمي­کرد. من از همين جا از تمام مربياني که آنها را در عدم نظم اذيت کردم، عذرخواهي مي کنم. در حال حاضر مي بينم مربياني همچون علي پروين چقدر از دست من عذاب کشيدند.

محسن عاشوربي در مورد بازيکنان فعلي پرسپوليس که در نقش محسن عاشوري بازي مي کنند، گفت: ما محمد نوري و علي کريمي را داريم که قبل از اينکه وارد تيم پرسپوليس شوم در همه جا گفته ام که سه بازيکن ايراني را که در پست خودم مي پسندم عبارتند از؛ محرم نويدکيا، مجتبي جباري و محمد نوري. علي کريمي که داستانش فرق مي کند و سبک خاص خودش را دارد و واقعا يک بازيکن بزرگ است که مي تواند کمک زيادي به تيم بکند و بيشتر از مسائل فني اش، روح حرفه اي دارد که براي تيم احترام و شخصيت مي آورد. البته مازيار زارع در کنار محمد نوري توانايي اين را دارند که پاس هاي هدفمند بدهند و بازي را کنترل کنند.

هافبک اسبق پرسپوليس در مورد اينکه آيا پرسپوليس مي تواند در شرايطي خاص، بازيکنان بزرگ خود را بدور از حاشيه روي نيمکت حفظ کند؟ تصريح کرد: بازيکنان ما حرفه اي هستند و شرايط حرفه اي گري را بخوبي درک مي کنند و خوب مي دانند که براي فوتبال بازي کردن بايد در زمين تلاش کنند وگرنه بازيکنان تيم هاي ديگر با دو برابر انرژي، رو در روي ما قرار مي گيرند و اين تلاش نه براي الان که از دوران ما هم به اين شکل بوده که هر بازيکن و تيمي در برابر پرسپوليس قرار مي گيرد با انرژي و توان دو برابر ظاهر مي شود و بازيکنان ما اگر عملکرد قابل قبول و آمادگي لازم را نداشته باشند، نمي توانند براي تيم­شان مثمر ثمر باشند.

عاشوري ادامه داد: بازيکنان ما اگر شرايطي داشته باشند که به تاکتيک تيم نخورند و يا از آمادگي خوبي بهره‌مند نباشند بايد شرايط حرفه اي گري را درک کنند و بدور از حاشيه روي نيمکت قرار گيرند.

هافبک سال هاي گذشته پرسپوليس در مورد هواداران گفت: هواداران پرسپوليس هميشه به من لطف داشته و دارند، چه در زمان بازيگري و چه زماني که از پرسپوليس دور بودم. آنها هر جا و در هر شرايطي من را مي بينند، مورد لطف خود قرار مي دهند و ما هم سعي مي کنيم در فصل جاري بتوانيم دل آنها را شاد کنيم. الان حسرت روزهايي را مي خورم که تلاش بيشتري نکردم تا هم خودم و هم هواداران بيش از اين لذت ببرند. اميدوارم امسال با تجربيات بازيگري و مربيگري ام بتوانم به نحو مطلوب تري به تيم و هواداران پرسپوليس کمک کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل