بازدید 18052

روش تازه هند برای پرداخت پول نفت ایران

روزنامه ایندین اکسپرس اعلام کرد مذاکرات در درون دستگاه اداری هند در خصوص طراحی مکانیسم جدیدی برای پرداخت پول نفت وارداتی هند از ایران به نتیجه رسیده است.
کد خبر: ۱۷۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶ 09 July 2011
یک روزنامه هندی اعلام کرد دهلی‌نو مکانیسم جدیدی را برای پرداخت پول نفت ایران طراحی کرده که بر اساس آن 20 درصد پول نفت ایران به روپیه و بقیه آن به یورو پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس روزنامه ایندین اکسپرس اعلام کرد مذاکرات در درون دستگاه اداری هند در خصوص طراحی مکانیسم جدیدی برای پرداخت پول نفت وارداتی هند از ایران به نتیجه رسیده است.

این گزارش افزود: بر اساس توافق صورت گرفته هند قرار است پول نفت وارداتی از ایران را از طریق بانکهای ترکیه و امارات پرداخت کند . بر این اساس شرکتهای نفتی هند با باز کردن حسابی در یک بانک تجاری ترکیه بر مبنای روپیه و همچنین از طریق بانک مرکزی امارات پول نفت ایران را می پردازند .

هند هر سال بیش از 12 میلیارد دلار نفت از ایران وارد می کند . قرار است هند 20 درصد نفت وارداتی از ایران را بر مبنای روپیه از طریق بانک تجاری ترکیه،هالک بانکاسی، در استانبول پرداخت کند و مابقی پول نفت ایران از طریق بانک مرکزی امارات با یورو پرداخت می شود .

قرار است مقامهای وزارت دارایی هند برای بررسی نهایی این طرح و مکانیسم جدید روز جمعه تشکیل جلسه دهند .

یک مقام آگاه هندی در این باره گفت کلیه تحولات مربوط به اجرای این مکانیسم جدید برای پرداخت پول نفت ایران به مقامهای وزارت خارجه ایران اطلاع داده شده است .

ایران چندی پیش تهدید کرد اگر مکانیسم جدیدی برای پرداخت پول نفت صادراتی به هند پیدا نشود از ماه آینده صادرات نفت به این کشور را متوقف خواهد کرد . هند پس از چین دومین وارد کننده بزرگ نفت از ایران به شمار می رود و هر سال بیش از 12 میلیارد دلار نفت از ایران خریداری می کند ولی در مقابل میزان صادرات هند به ایران کمتر از 2 میلیارد دلار است .

ژاپن و کره جنوبی همچنان به واردات نفت از ایران ادامه می دهند ولی در مقابل با افزایش صادرات به ایران به نوعی پول نفت وارداتی از این کشور را پرداخت می کنند .

بانک مرکزی هند دسامبر گذشته زیر فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا اعلام کرد کلیه مبادلات ارزی شرکتهای هندی با ایران در چارچوب مکانیسم اتحادیه پایاپای پولی آسیا ممنوع است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
ولی در مقابل میزان صادرات هند به ایران کمتر از 2 میلیارد دلار است !!!
خیلی هنر میکنیم نفت میفروشیم نه!؟
من پیشنهاد می کنم به جاش هواپیماهای نو ازشون بخریم اونا که تحریم نیستن.
ها ها ها... از فردا تو بانکها بجای دلار، روپیه بهمون میدن!
بانک مرکزی هند مطالبات ایران را نمیدهد،یعنی چه؟
وجوه فروش نفت د ر هیچکدام از قوانین ظا لمانه تحریم ها هم ممنوع نشده است.
آنوقت این روپیه به چه دردی میخوره؟
از فردا روپیه هم گرون میشه!
ما با این همه حجم مبادلات چرا نباید بانک مشترک داشته باشیم که باید با خفت هر چه تمامتر از بانکهای امارات استفاده کنیم؟ ایا این برای سرزمین کهن ایران زشت نیست؟
بابا جان شما پول بدید با روپیه که هیچ با هر واحد پول که دوست دارید بدید . ولی اخه شنیده بودیم که اصلا پول نمیدید !! و بیشتر مفت کشی میکنید .! ولی خدا وکیلی مال این ملت بیچاره خوردن نداره . تو این شرایط که هر کی یک جوری تو سر ما میزنه شما دیگه این کار رو نکنید .
از اين به بعد هر كشوري كه از ايران نفت ميخره اعلام ميكنه كه بهاي آنرا با واحد كشور خودش پرداخت ميكنه
واقعا شرم اور است.جنسی که در دنیا همه برای بدست اوردن ان له له میزنند ما باید برای فروش ان منت بکشیم و خریدار ناز کند که کی و چگونه پول ان را پرداخت کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار