بازدید 2639

تفاوت ترانسفر بازیکنان در ایران و جهان

ما باید در صادرات بازیکن در دنیا خود را نشان دهیم و به جای وارد کردن بازیکنان درجه چندم خارجی به فکر صادر کردن بازیکنان خود به دنیا باشیم.
کد خبر: ۱۷۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶ 09 July 2011
امارات یکی از پول دارترین کشورهای عربی به شمار می رود که همه ساله بازیکنان ایرانی را به دلیل همین جاذبه به سوی خود می کشاند.

دنیای صنعت: امسال نیز بعد از یک سال عدم حضور بازیکنان ایرانی در لیگ امارات بار دیگر شاهد هجرت برخی ستاره های فوتبال کشورمان به امارات بودیم.

از جمله دلایلی هم که باعث شده بازیکنان فوتبال ایران امارات را به عنوان کشور مقصد برای ادامه فوتبال خود انتخاب کنند چیزی جز کسب درآمد بیشتر نبوده است.

کاظم اولیایی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار «دنیای صنعت» رفتن بازیکنان به کشورهای عربی برای کسب درآمد را یک کار حرفه ای عنوان کرد و گفت: ما باید در صادرات بازیکن در دنیا خود را نشان دهیم و به جای وارد کردن بازیکنان درجه چندم خارجی به فکر صادر کردن بازیکنان خود به دنیا باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که کشور آرژانتین گوی سبقت را در ترانسفر بازیکنان از برزیل گرفته و بالاترین صادرات بازیکن در دنیای فوتبال را به خود اختصاص داده است.

کارشناس مسائل فوتبالی کشورمان افزود: در کشورهای خارجی این اتحادیه ها و تشکل ها هستند که بر صادرات بازیکنان فوتبال نظارت دارند. اما در کشور ما اجازه ایجاد تشکل و صنف به کسی داده نمی شود چه برسد به اینکه کسی بخواهد در زمینه ترانسفر بازیکنان اتحادیه ایجاد کند.

اولیایی تصریح کرد: همین عامل باعث شده بازیکنان ما بدون کارشناسی به کشورهای عربی سفر کنند و بعد از مدت کوتاهی فوتبال خود را از دست دهند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران از پرداخت های صورت گرفته در فوتبال انتقاد کرد و افزود: پرداختی که در فوتبال ایران صورت می گیرد خیلی بالاست و نباید از جیب دولت این مقدار پول در فوتبال خرج شود.

وی به ارائه راهکاری در این زمینه نیز پرداخت و اظهار داشت: باید پولی که به باشگاه ها پرداخت می شود با حساب و کتاب باشد تا باشگاه ها نیز هنگام پرداخت پول به بازیکنان با حساب و کتاب رفتار کنند.

اولیایی در خصوص خروج دسته جمعی برخی ستاره های فوتبال از لیگ ایران گفت: من رفتن بازیکنان به کشورهای عربی را مثبت می دانم. خیلی از فوتبالیست های ما که به اروپا رفتند از طریق کشورهای عربی به آنجا رسیدند و این که بازیکنان ما می روند آنجا و از لحاظ کیفیت فوتبال افت می کنند تقصیر کشورهای عربی نیست و مقصر اصلی آن بازیکنان ما هستند.

بنابراین گزارش بازگشت بازیکنان ایرانی به لیگ امارات درحالی صورت گرفت که با خروج بازیکنانی همچون زارع، مبعلی، کاظمیان، ‌ عنایتی، معدنچی، نصرتی و چند بازیکن دیگر در سال گذشته شمار بازیکنان ایرانی شاغل در امارات به صفر رسیده بود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل