بازدید 8863

آغاز تراژدی رسانه های زرد و قرمز در انگلستان!

در کنار تبلویدها، یک شیوه عکاسی هم در غرب رایج است که به «پایارتزی» معروف است. عکاسان پاپارتزی در همه جا در کمین هستند تا به شکار سوژه هایی بپردازند که هرچند ممکن است، به غیراخلاقی ترین شیوه تهیه و تدراک دیده شده باشد، اما چون مخاطب جذب می کند، همچنان به کار خود ادامه می دهند.
کد خبر: ۱۷۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲ 10 July 2011
با تعطیلی هفته نامه «news of the world» و به میان آمدن دخالت نشریه دیگری ـ «daily star» ـ در شنود تلفنی مردم انگلستان، گویا به تدریج تبلویدها در انگلستان، وارد مرحله ای بحرانی از زندگی خود شده اند.

به گزارش «تابناک»، «تبلویدها»، نشریاتی هستند که عموما از لحاظ قطع و اندازه کوچکتر از نشریات معمولی بوده و عموما به مسائل احساسی و رمانتیک، گزارش رخدادها و جنایات و شایعات بسیار رایج می پردازند.

بنابر این گزارش، هرچند بیشتر تبلویدها در اندازه هایی کوچکتر از سایر روزنامه ها و عموما در اندازه هایی 43 در 28 سانتیمتر منتشر می شوند، نشریه معتبری همچون تایمز نیز در همین اندازه منتشر می شود و نمی توان این روزنامه را به دلیل اندازه اش در ردیف تبلویدها به شمار آورد.

اکنون کشور انگلستان، یکی از میزبانان تبلویدهاست که روزانه و هفتگی مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است، به گونه ای که در این نشریات، ماجراهای بسیار و همچنین شایعات متعددی طرح می شود که به همین جهت و نیز با هدف به دست آوردن اطلاعات بیشتر از اوضاع و احوال خصوصی مردم به سمت حریم خصوصی مردم و مقامات هجوم می آورند و حقایقی را نخست به صورت شایعه طرح می کنند که پس از گذشت سال ها، مشخص می شود که این روزنامه ها با راه های گوناگون به اطلاعات خصوصی مردم دست پیدا کرده اند.

این تبلویدها خود دو نوع هستند؛ تبلویدهای «red» ـ قرمز ـ و تبلویدهای «compact» که همواره تلاش می کنند خود را از قرمزها جدا کنند، چرا که این تبلویدها عموما مطالب پر اهمیتی چون سرمقاله ها و مطالب تحلیلی را نیز منتشر می کنند.

از دیگر مشخصات تبلویدهای قرمز، همان رنگ قرمزی است که عموما زیر لوگوی اصلی این نشریات هست،؛ نشریاتی چون «سان، دیلی استار، دیلی میرور، دیلی اسپورت و همپنین نیوز آو د ورلد» از معروفترین تبلویدهای قرمز هستند. در کنار این تبلویدهای قرمز، نشریاتی همچون «ایندپندنت، تایمز، مورنینگ استار و دیلی اکسپرس» ـ هر چند در قطع تبلویدهای قرمز هستند ـ به کامپکت معروف هستند.

در کنار تبلویدها، یک شیوه عکاسی هم در غرب رایج است که به «پایارتزی» معروف است. عکاسان پاپارتزی در همه جا در کمینند تا به شکار سوژه هایی بپردازند که هرچند ممکن است، به غیراخلاقی ترین شیوه تهیه و تدراک دیده شده باشد، اما چون مخاطب جذب می کند، همچنان به کار خود ادامه می دهند.

رسوایی اخیری که در انگلستان پدید آمده، عموما توسط این تبلویدها به وجود آمده است؛ تبلویدهایی که به تدریج با رسوا کردن مطالب خصوصی مردم به رسوایی خودشان منجر شده است و در روزهای اخیر نیز مردم و افکار عمومی انگلستان با خشم و عصبانیت فراوان به این مسئله معترضند.

گفته می شود که انتصاب سردبیر سابق «news of the world»، به ریاست اطلاع رسانی دفتر دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان به این دلیل بوده که این تبلوید و همپنین صاحب آن یعنی «روپرت مرداک»، کمک بسیاری برای نخست وزیری دیوید کامرون انجام داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل