بازدید 1387
مصباحی‌مقدم:

بلای اختلافات سیاسیون بر سر مردم فرود می‌آید

کد خبر: ۱۷۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴ 08 July 2011
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مشکلات مترو به خاطرعمل نکردن دولت به تعهداتش است، گفت: بلای اختلافات سیاسیون بر سر مردم فرود می‌آید.

به گزارش خانه ملت، "غلامرضا مصباحی‌مقدم" درباره افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در تهران که در سال جاری برای دومین بار اتفاق افتاد گفت: حمل و نقل عمومی و مترو یکی ازمواردی است که در قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مشمول کمک‌های دولت شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: دولت می‌بایست از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حمل و نقل عمومی که شامل مترو و اتوبوسرانی می‌شود، کمک می‌کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه  تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که موجب صرفه جویی در سوخت و همچنین کاهش آلودگی هوا می‌شود، یکی از اهدافی است که ما دنبال می‌کنیم، ادامه داد: مردم ناگزیربه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شده‌اند و طبق اطلاعاتی که ما داریم تردد با مترو ۲۰ درصد رشد کرده است.

مصباحی مقدم تصریح کرد: با این وجود دولت نه دومیلیارد دلاری که باید برای توسعه مترو پرداخت می‌شد و نه یارانه بلیط مترو راپرداخت نکرد و موجب بروز مشکلاتی برای مردم شد.

وی اظهار داشت: درجلسه مجمع نمایندگان استان تهران که با حضور مهندس چمران از شورای شهر ومسئولان دیگرازاستانداری و فرمانداری تهران برگزار شد، این مسئله را مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که مشکلات مترو به خاطرعمل نکردن دولت به تعهداتش است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نمایندگان این موضوع را از دولت بازخواست خواهد کرد، گفت: مسائل بین دولت و مجلس وقضیه ادغام وزارتخانه‌ها و مسائل پرچالش دیگرباعث شد تا مجلس نتواند موضوع مترو را در دستور کار اصلی مجلس قرار دهد؛ اما اینگونه نبود که نمایندگان پیگیر این مشکل نباشند، مجلس طی ماه‌های قبل به کرات نسبت به پرداخت یارانه مترو به دولت تذکر داده است.  

مصباحی مقدم یادآورشد:در بودجه سال ۹۰ تکلیف شد که عوارض بنزین و گازوئیل جدا و به حساب  وزرات کشور پرداخت شود، تا وزارت کشور نیز به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند.

وی تصریح کرد: یعنی شهرداری‌ها یک منبع درآمدی جدیدی خواهند داشت که از آن منبع به حمل و نقل عمومی کمک کنند.

 

هاشمی که از مترو رفت، چرا پول مترو را نمی‌دهید؟

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه پرداخت قیمت بلیط مترو برای مردم سنگین است، گفت: دولت عدم پرداخت یارانه و بودجه توسعه مترو را قبول نداشتن مدیریت مترو اعلام می‌کرد، با رفتن محسن هاشمی از مترو و جایگزین شدن شخص دیگری که ظاهرا هم مورد تایید دولت است می‌بایست این چالش برطرف می‌شد، ولی گویا مشکل بین شهرداری و دولت اساسی‌تراز این حرف‌هاست.

مصباحی مقدم گفت:آقای قالیباف مورد رضایت آقای احمدی نژاد نیست، همانگونه که وقتی آقای احمدی نژاد شهردار تهران بود او را به هئیت دولت خاتمی راه نمی‌دادند.

وی تاکید کرد: دولت و شهرداری باید این مسائل را کنار بگذارند؛ چرا که بلای این مسائل و مشکلات آن بر سر مردم فرود می آید، نباید اختلافات سیاسی منجر به فشار بر مردم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار