بازدید 10144

احمد خاتمي: بوي متعفن بدحجابي پيچيده است

خاتمي در ادامه سخنان خود با بيان اين كه در حال حاضر در همه بيمارستان‌ها، خيابان‌ها، پارك‌ها و مراكز عمومي بوي آلوده و متعفن فرهنگ بدحجابي و بي‌حجابي پيچيده است، گفت: اميدوارم كساني كه هنجارشكني مي‌كنند، متنبه شوند و بدانند بي‌حجابي آنان دهن كجي به خون شهداست.
کد خبر: ۱۷۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳ 07 July 2011
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: ولايت ستيزي يكي از شاخصه‌هاي مهم مقابله با فرهنگ شهادت است كه موضع گيري صريح و علني در مقابل رهبري و عدم اطاعت از رهبري نشانه ولايت ستيزي است.

به گزارش ايسنا، آيت الله سيداحمد خاتمي، در اولين كنگره كشوري شهداي امدادگر با بيان اين كه فرهنگ شهادت در طول تاريخ فرهنگ عزت، سربلندي و عظمت بوده است، افزود: در هر دوره اي كه بازار فرهنگ شهادت گرم بوده، عنايات ويژه خداوند هماره با مردم همراه بوده است.

وي با بيان اين‌كه در هر مقطعي كه اين فرهنگ آسيب ديد، جامعه نيز با مشكلاتي روبه رو شده است، گفت: بايد به مسأله شهادت به عنوان يك سرمايه‌ي عظيم بنگريم، چراكه با اين سرمايه انقلاب اسلامي پيروز شده است و اگر اين فرهنگ ايثار، شهات و مقابله با رژيم طاغوت نبود اين انقلاب رخ نمي‌داد.

خاتمي با بيان اين‌كه بيش از 32 سال از انقلاب اسلامي مي‌گذرد، با اشاره به حوادث سال هاي اخير گفت: اگر به فتنه سال 88 نگاهي بيندازيم، متوجه مي‌شويم كه شور و هيجان انقلابي كه در كشور حاكم بود، يك بار ديگر ما را به فضاي سال‌هاي اول انقلاب برد.

به گفته خطيب موقت نماز جمعه‌ تهران فرهنگ شهادت موجب شده است كه 32 سال دشمن پشت مرزهاي ايران نگه داشته شود.

خاتمي در ادامه با اشاره انتشار كتاب خاطرات بوش در سال گذشته گفت: رئيس جمهور پيشين آمريكا در كتاب خاطرات خود ذكر كرده است كه چندين بار تا مرز حمله به ايران پيش رفتيم و اين حمله نکردن آمريكا به ايران نشان دهنده‌ آن است كه دشمنان دريافته‌اند كه دست و پنجه نرم كردن با ملتي كه فرهنگ شهادت در جانشان زنده است، كار آساني نيست و با حمله به ايران به باتلاقي فرو خواهند رفت كه آمدنشان با خود، اما برگشتشان ديگر با آنها نيست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تعريف فرهنگ شهادت به ذكر عناصر اصلي فرهنگ شهادت پرداخت و گفت: فرهنگ شهادت فرهنگ عشق به خداست و بايد گفت فرهنگ شهادت فرهنگ ولايت مداري است.

وي افزود: در تعريف شهادت آمده كه شهيد كسي است كه در ركاب امامي عادل در راه خدا و در معركه به شهادت برسد.

خطيب موقت نماز جمعه در ادامه‌ سخنراني در اولين كنگره‌ كشوري شهداي امدادگر هلال احمر با بيان اين كه كشور در آستانه‌ انتخابات مجلس شوراي اسلامي قرار دارد، گفت: مجلس شوراي اسلامي به عنوان مهمترين نهاد مردمي نظام انقلاب اسلامي و تجلي مردم سالاري است و كساني مي‌توانند در اين مجلس خدمت گذار صديق مردم باشند كه تشنه خدمت باشند، نه تشنه‌ قدرت كه اين مسأله نه در شأن انقلاب و نه در شأن مردم است.

خاتمي در ادامه افزود: اين كه يكي به صحنه بيايد و باغ سبز دروغين به مردم نشان دهد و وعده‌هايي كه در حد و اختيار قانوني آنان نيست، به مردم بدهد و پس از مدتي هم در پاسخ به اعتراضات مردمي مبني بر عدم تحقق وعده‌ها بگويد كه نگذاشتند و نشد و اين رندي است كه با فرهنگ شهادت سازگار نيست.

وي با بيان اين كه شيفتگان خدمت رانت‌خوار نيستند گفت: افراد نبايد از رانت قدرت سياسي يا اقتصادي براي ورود به مجلس استفاده كنند.

به گفته‌ وي، فرهنگ قدرت طلبي و تلاش براي رسيدن به قدرت متضاد با فرهنگ شهادت است.

خاتمي در ادامه سخنان خود با بيان اين كه در حال حاضر در تمامي بيمارستان‌ها، خيابان‌ها، پارك‌ها و مراكز عمومي بوي آلوده و متعفن فرهنگ بدحجابي و بي‌حجابي پيچيده است، گفت: اميدوارم كساني كه هنجار شكني مي‌كنند، متنبه شوند و بدانند بي‌حجابي آنان دهن كجي به خون شهداست.

خاتمي در ادامه با طرح اين پرسش كه آيا به راستي اين بدحجابي و بي‌حجابي در اماكن عمومي با فرهنگ شهادت سازگار است، گفت: به صراحت مي‌گويم هر چه در اين وضع غير خدايي بدحجابي و بي‌حجابي دميده شود، تلاش در كمرنگ كردن فرهنگ شهادت است.

خاتمي افزود: يكي از ظلم‌هايي كه در اين عرصه ديده مي‌شود، اين است كه تا در مورد بحث عفاف و حجاب صحبت مي‌كنيم، برخي مي‌گويند اين دلسوزان ديني موافق بزن بزن هستند.

خطيب موقت نماز جمعه‌ي تهران افزود: مصوبه‌ سال 86 شوراي انقلاب فرهنگي كه براي 26 دستگاه 312 ماده مشخص كرده بود، چرا تاكنون اجرا نشده و چرا با توجه به اصرار مقام معظم رهبري در مورد اجراي اين مصوبه تاكنون ما شاهد اجراي آن نيستيم؟

به گفته‌ وي مسأله‌ حجاب نيازمند تدبير است و مصوبه سال 86 شوراي عالي انقلاب فرهنگي به خوبي به اين مسائل پرداخته است.

خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود، ولايت ستيزي را شاخصه مقابله با فرهنگ شهادت دانست و گفت: يك بخش ولايت ستيزي مبوط به موضع‌گيري صريح و علني در مقابل رهبري ست و بخش ديگر اطاعت نکردن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی