بازدید 2513

طراحی مهندسی فرهنگی براساس آموزه‌های دینی

کد خبر: ۱۷۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۵ 04 July 2011
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ویژگی خاص انقلاب اسلامی، فرهنگی بودن آن است و ضروریست مهندسی فرهنگی براساس آنچه که آموزه های دینی ما، مقام معظم رهبری و سندهای بالادستی از ما خواسته اند طراحی شود.

لاله افتخاری افزود: متاسفانه تاکنون برنامه ای جامع، همه جانبه، براساس فرهنگ اسلامی ایرانی و براساس نیازهای زمان در کشور وجود نداشته و طرحها و لوایحی که تاکنون مسئولان به تصویب رسانده اند بخشی نگر بوده اند.

وی افزود: همین موضوع باعث شده است همسانی و همخوانی میان اقدامات فرهنگی کشور وجود نداشته باشد. گاهی اوقات همدیگر را دفع و گاهی اوقات همپوشانی دارند و گاهی اوقات هم خلاءهای زیادی در آنها وجود دارد.

افتخاری نبود متولی خاص برای فرهنگ را یکی دیگر از ضعف های این حوزه برشمرد و گفت: حتی در رصد اقدامات فرهنگی هم ضعف وجود دارد و مقام معظم رهبری هم مکرراً به این نکات مهم توجه داده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال در بحث قرآنی همه خود را ارادتمند و مخلص قرآن می دانستند ولی فعالیتی که همه سونگر و مختص قرآن تهیه نمی شد و برنامه مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته نمی شود تا اینکه به تازگی توانستیم شورای توسعه فعالیت قرآنی رابه تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسانیم که قدم موثری در این زمینه بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع فرهنگ کشور هم به همین ترتیب است یعنی اینکه ما بتوانیم در بحث هنر‌ یا در بحث سینما، تئاتر، تالیف کتاب و تربیت نیروی متخصص برنامه جامعی داشته باشیم که مناسب نیاز ما باشد به نظم بخشی و انسجام در برنامه های این حوزه می انجامد. در واقع مهندسی فرهنگی صورت می گیرد.

وی گفت: نظم بخشی، انسجام برنامه های فرهنگی و ایجاد یکسری ارتباطات تعریف شده بین فعالیتهای فرهنگی مجموعه ای را تشکیل می دهد که از آن به عنوان مهندسی فرهنگی نام برده می شود. این مهندسی فرهنگی باید براساس آنچه که آموزه های دینی ما، مقام معظم رهبری و سندهای بالادستی از ما خواسته اند یکسری برنامه ها و شرح وظایفی را تعریف کرده اند، طراحی شود.

افتخاری با اشاره به سابقه طرح مهندسی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به تازگی جایگاه قرآن در مهندسی فرهنگی مطرح شد و جلساتی گذاشته شده که به نظرمن همه ابعاد مهندسی فرهنگی باید از منظر قرآن تدوین شود تا بتوانیم امتی الگو باشیم چرا که ویژگی خاص انقلاب ما که فرهنگی بودن آن است این را می طلبد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی