بازدید 13867

تحلیل تل آویو از توان موشکی ایران

این رادار چندکاره بسیار پیشرفته بود و اشعه آن بصورت الکترونیک تابیده می شود، جدای از این برای مکان یابی از اینکه احتیاجی به تغییر وضعیت و چرخش ندارد.
کد خبر: ۱۷۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵ 03 July 2011
پایگاه خبری «اسرائیل دیفنس» در گزارشی با اشاره به توان موشکی ایران نوشت: آنچه دیدیم به ما نشان داد که صنایع نظامی ایران بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی است که قدرت‌های غربی برآورد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری Israel Defense اخیرا در گزارشی نوشت: ایرانیان در مانور اخیر برای نخستین بار از یک رادار با قابلیت‌های چندگانه رونمایی کردند، مسأله‌ای که در درجه نخست توان تکنولوژیک موثر آنها را نشان می دهد.



اسرائیل دیفنس در ادامه نوشت: روز سه شنبه گذشته در ایران نمایشگاهی از تسلیحات جنگی که ساخت صنایع داخلی این کشور بود، دیده شد. در این مانور که رهبر ایران نیز در آن حضور داشت توانمندی تسلیحاتی ایران در ساخت موشک، زره پوش، مهمات جنگی و دیگر تسلیحات به نمایش درآمد و برای نخستین بار از یک رادار با قابلیت چندگانه رونمایی شد.

این رادار چندکاره بسیار پیشرفته بود و اشعه آن بصورت الکترونیک تابیده می شود، جدای از این برای مکان یابی از اینکه احتیاجی به تغییر وضعیت و چرخش ندارد.

این پایگاه خبری در ادامه تاکید کرد: در اسرائیل از این رادار چندکاره برای سیستمهای تسلیحاتی همچون «اورن یروک» و سیستم موشکی «گنبد آهنین» استفاده می شود.

«طال عنبر» از پژوهشگران موسسه تحقیقات استراتژیک هوا و فضا «فیشر» با تایید توانایی بالای این رادار پیشرفته در گفتگو این پایگاه خبری اظهار داشت: اطلاعاتی درباره طرح ایران برای ساخت یک رادار پیشرفته در سال 2007 در رسانه های ایران منتشر شده بود که در جهان چندان بازتاب و انعکاسی پیدا نکرد.

وی افزود: در روز ارتش ایران نیز در سال 2010 یک رادار پیشرفته به عنوان راداری که در سیستم دفاع موشکی اس 300 استفاده می شود، رونمایی شد. اما راداری که اخیرا در حضور رهبر ایران نمایش داده یک سیستم واقعی کاملا پیشرفته بود.

وی تاکید کرد: معدود کشورهایی در جهان هستند که بر روی ارتقای رادارهای این چنینی فعالیت کرده و توانسته باشند این نوع رادار را تولید کنند. این رادار پیشرفته همزمان چندین هدف را ردیابی کرده و به راحتی اطلاعات را در اختیار قرار می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست